[:lt]Istoriniai Vilniaus troleibusai bus išsaugoti ar sunaikinti?[:ru]Историческиe троллейбусы Вильнюса будут сохранены или уничтожены?[:en]Vilnius Historic Trolleybus will be saved or destroyed?[:]

[:lt]

Škoda 15Tr (2603)

Daugiausia originalios išvaizdos elementų išlaikęs Škoda 15Tr (2603) troleibusas.

Stebintys mūsų Facebook paskyrą turbūt pastebėjo informaciją apie tai, kad neseniai buvo sunaikintas ir išvežtas į metalo laužą vienas iš keturių turėtų „dvigubų“ troleibusų Škoda 15Tr. Taigi, teliko trys, iš kurių vienas „užstrigęs remonte“ ir dabar stovi ten, kur 3 metus buvo pūdomas dabar jau sunaikintas jo „brolis“, antras – nors ir važiuojantis, bet apleistas, ir vos vienas iš jų – kruopščiai jį vairuojančių vairuotojų prižiūrimas.

Vienas po kito patyliukais pjaustomi Škoda 14Tr troleibusai – procesas vyksta abiejuose troleibusų parkuose. Ir jeigu anksčiau būdavo skelbiami (kad ir formalūs) aukcionai, kurių dėka būdavo galima bent jau aiškiai matyti, kurios transporto priemonės dingsta negrįžtamai – dabar tai vyksta tyliai ir be jokio informavimo, be jokio aukciono paskelbimo.

Matydama vieną po kito naikinamus unikalius Vilniaus troleibusus, Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija 2016-04-12 kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybės administraciją, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ valdybą ir į UAB „Vilniaus viešasis transportas“ Stebėtojų tarybą dėl istorinių Vilniaus troleibusų išsaugojimo.

Žemiau pateikiame kreipimosi tekstą ir savivaldybės atstovų reakcijas į jį.

NVTKA kreipimasis Dėl istorinių Vilniaus troleibusų išsaugojimo

NVTKA raštas dėl istorinių troleibusų, 1 psl.Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija (toliau – NVTKA), kreipiasi, norėdama atkreipti dėmesį į tai, kad šiuo metu vykstant intensyviam senųjų Vilniaus troleibusų „nurašinėjimui“ ir utilizavimui, būtina išsaugoti keletą seniausių troleibusų kaip muziejines/retro transporto priemones.

Daugelio pasaulio miestų viešojo transporto įmonės turi išsaugoję seniausius troleibusus kaip muziejinius eksponatus. Pavyzdžiai – Ostrava, Brno (Čekija), Ebersvaldė (Vokietija), Zalcburgas (Austrija), Gdynė (Lenkija), Sietlas (JAV), Vankuveris (Kanada) ir kiti. Šiuose miestuose istoriniai troleibusai yra išsaugoti, kruopščiai restauruoti ir įvairių švenčių proga demonstruojami miesto gyventojams ir svečiams, taip pat įvairiomis progomis vežioja keleivius.

Vilniuje, deja, neišliko nė vienas iš pirmųjų troleibusų MTB-82D ar Škoda 8Tr. Vienintelis išlikęs Škoda 9Tr modelio troleibusas taip pat nebuvo iš seniausių eksploatuotų tuo metu, kuomet vyko masinis 9Tr modelio troleibusų nurašymas, tačiau gerai, kad išliko bent jis. Palyginimui – Vilniaus 9Tr modelio troleibusas pagamintas 1981 metais, o Kauno – 1970 m. Kaip žinia, muziejinių transporto priemonių vertė yra tuo aukštesnė, kuo senesnės gamybos metų yra to modelio transporto priemonė (neskaitant ir kitų itin svarbių kriterijų kaip kuo autentiškesnė išvaizda ar įranga).

Tačiau Vilniuje kol kas turime išlikusių kitų troleibusų, kurie gali pretenduoti į istorinių statusą. Tai – Škoda 14Tr modelio 14Tr01 modifikacijos troleibusai. Nėra abejonių, kad Škoda modelio troleibusai įėjo į Vilniaus viešojo transporto istoriją, o per savo darbo metus jie pervežė milijonus keleivių. Akivaizdu, kad tai epochos simbolis – šių troleibusų pagalba daugybė moksleivių vyko į pamokas, studentų – į paskaitas, o vyresnių žmonių – į darbovietes. Škoda 14Tr modelio 14Tr01 modifikacijos troleibusai buvo gaminami nuo 1982 metų iki 1985 metų – Vilniuje tokių troleibusų yra likę 5.

Šiuo metu konservuojamas troleibusas valstybiniu numeriu BNA 579 (garažinis numeris 2579) yra seniausias išlikęs šio modelio troleibusas pasaulyje – liūdina tai, kad jis stovi po atviru dangumi jau daugiau negu penkerius metus. Analogiška lemtis ir kito šios modifikacijos troleibuso, su valstybiniu numeriu BNA 405 (garažinis numeris 2406), kuris jau beveik 3 metus stovi patvoryje. Tokias unikalias transporto priemones paversti metalo laužu būtų nelogiška ir barbariška.

Taip neracionaliai pastarosiomis dienomis buvo pasielgta su vienu iš keturių likusių Škoda 15Tr modelio (18 metrų ilgio) troleibusų. Šio modelio troleibusai buvo gaminami 1988–2004 metais, jų buvo pagaminta vos apie 600.
2012-09-04 kilo gaisras troleibuso (valst. Nr. BNA 600, garažinis numeris 2600) variklio skyriuje. Visgi gaisro padariniai nebuvo baisūs, ir troleibusą, turint noro, buvo galima suremontuoti (juo labiau, kad 2012 metų vasarą jam buvo atliktas dalinis remontas, taigi, į jį jau buvo padaryta investicija). Pagal mūsų turimą informaciją buvo skelbiamas pažeistų agregatų viešasis pirkimas šiam troleibusui, tačiau remontas taip ir neprasidėjo. Rezultatas – 4 žiemos po atviru dangumi ir, kuomet jo būklė jau tapo prasta, troleibusas paskutinėmis kovo – pirmosiomis balandžio mėnesio dienomis buvo išardytas į metalo laužą. Tiesa, Vilniuje dar išliko 3 tos pačios modifikacijos troleibusai, tačiau kai kuriuose jau pašalinta dalis autentiškos įrangos (tiesa, ją būtų įmanoma atkurti). Iš viso pasaulyje šios modifikacijos troleibusų šiuo metu yra išlikę mažiau negu 30 vnt.

Kreipiamės į jus su prašymu inicijuoti unikalių Vilniaus troleibusų egzempliorių išsaugojimą, kokybišką sutvarkymą ir tinkamą jų vėlesnę priežiūrą (įskaitant ir laikymo sąlygas), kadangi UAB „Vilniaus viešasis transportas“ administracija vargu ar turi suvokimą apie tokių dalykų svarbą. Konkrečiai prašome sutvarkyti bent po vieną vienetą Škoda 14Tr01 ir Škoda15Tr troleibusų. Toks sprendimas parodytų ne tik teigiamą požiūrį į viešojo transporto svarbą miestui, bet ir į miesto istoriją.

Tikimės pozityvaus požiūrio ir prašome mus informuoti apie priimtus sprendimus.

„Vilniaus veidą ir nuotaiką kuria patys žmonės“, sako savivaldybė

2016-06-04 Troleibusų išsaugojimas (VMS)2016-05-18 į kreipimąsi atsakė Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius Virginijus Pauža. Atsakymo tekstas (eismo organizavimo skyriaus specialistės kontaktiniai duomenys pašalinti troleibusas.lt):

„Dėkojame už pateiktus pasiūlymus ir vertiname kiekvieną pastabą, nes Vilniaus veidą ir nuotaiką visų pirma kuria patys žmonės.

Jūsų pateiktas siūlymas dėl istorinių Vilniaus troleibusų išsaugojimo bus apsvarstytas birželio mėnesį organizuojamame Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2016-01-12  įsakymu Nr. 30-35 „Dėl viešojo transporto eismo organizavimo darbo grupės sudarymo“ darbo grupės posėdyje.

Detalesnę informaciją apie priimtus sprendimus Jūs galėsite gauti, paskambinę Eismo organizavimo skyriaus specialistei XX tel. xxx xxxx.

Visada laukiame Jūsų pastabų bei idėjų, ir stengiamės tvarkyti miestą taip, kad jis būtų patogus, ir čia būtų gera gyventi visiems.“

Ką rodo toks atsakymas?

Pirmiausia pažiūrėkime į Viešojo transporto eismo organizavimo darbo grupės sudėtį. Iš 7 narių (aštuntoji – sekretorė, nedalyvaujanti sprendimų priėmimė) net 4 yra iš Miesto ūkio ir transporto departamento, kurio direktorius ir pateikė šį atsakymą. Vargu ar galima tikėtis, kad šio departamento darbuotojų balsavimas šiuo klausimu skirsis.

Taigi, net jeigu šią mintį palaikytų SĮ „Susisiekimo paslaugos“ vadovė M.Gusarovienė ar „Vilniaus plano“ atstovas V.Valeika – jie niekaip nelaimės prieš darbo grupės daugumą, t.y., Miesto ūkio ir transporto departamentą. Departamentą, kurio keleto darbuotojų nuomonė troleibusų atžvilgiu ne kartą buvo paskelbta dar A.Zuoko vadovavimo laikais ir todėl yra puikiai žinoma.

Antra – akivaizdu, kad rašte buvo stengiamasi nepateikti jokios konkrečios informacijos, jokių sprendimų, siūlant kreiptis telefonu. Kodėl? Argumentas „dar nebuvo posėdžio, o į raštą atsakyti jau terminai spaudžia“ vargu ar galioja, kadangi neabejotinai posėdis turėjo būti ir gegužės mėnesį, ir šis klausimas galėjo būti apsvarstytas dar tuomet. Visgi to nebuvo. Ar šis klausimas toks jau labai sudėtingas, kad net jo įtraukimas į darbotvarkę tiek trunka? Šie klausimai leidžia suprasti, kokį sprendimą ruošiamasi priimti – iš tiesų, koks jis jau yra priimtas. Juk jeigu apie sprendimą būtų informuojama oficialiai raštu, pateikiant skystus argumentus – tai yra viena, o jeigu atsakymas pateikiamas telefonu…

Bet kokiu atveju, po to, kai darbo grupės posėdis įvyks – apie jo sprendimus troleibusas.lt bus parašyta.

UAB „Vilniaus viešasis transportas“ Valdybos ir Stebėtojų tarybos atsakymai – tyla

Škoda 15Tr (2604) nukeliavo į sunaikinto 2600 vietą

Škoda 15Tr (2604) nukeliavo į sunaikinto 2600 vietą

Kaip rašoma teksto pradžioje, buvo kreiptasi ne tik į Vilniaus miesto savivaldybės administraciją, bet ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ valdybą, taip pat į UAB „Vilniaus viešasis transportas“ Stebėtojų tarybą.

Deja, nepanašu, kad Valdyba ar Stebėtojų taryba šiuo kreipimusi susidomėjo – klausimas į posėdžių darbotvarkes per 2 mėnesius įtrauktas taip ir nebuvo.

Panašu, kad naikinimas sparčiai vyks ir toliau, nes naikinimui, kitaip nei išsaugojimui, daug išminties nereikia.

Beje, kaip manote, ar savivaldybės ir jos valdomų susisiekimo įmonių atstovai susižavėjo ir labai remia Troleibusų Vilniuje 60 metų jubiliejui skirtų renginių pasiūlymus? Apie tai – jau netrukus.

[:ru]

Škoda 15Tr (2603)

Daugiausia originalios išvaizdos elementų išlaikęs Škoda 15Tr (2603) troleibusas.

Stebintys mūsų Facebook paskyrą turbūt pastebėjo informaciją apie tai, kad neseniai buvo sunaikintas ir išvežtas į metalo laužą vienas iš keturių turėtų „dvigubų“ troleibusų Škoda 15Tr. Taigi, teliko trys, iš kurių vienas „užstrigęs remonte“ ir dabar stovi ten, kur 3 metus buvo pūdomas dabar jau sunaikintas jo „brolis“, antras – nors ir važiuojantis, bet apleistas, ir vos vienas iš jų – kruopščiai jį vairuojančių vairuotojų prižiūrimas.

Vienas po kito patyliukais pjaustomi Škoda 14Tr troleibusai – procesas vyksta abiejuose troleibusų parkuose. Ir jeigu anksčiau būdavo skelbiami (kad ir formalūs) aukcionai, kurių dėka būdavo galima bent jau aiškiai matyti, kurios transporto priemonės dingsta negrįžtamai – dabar tai vyksta tyliai ir be jokio informavimo, be jokio aukciono paskelbimo.

Matydama vieną po kito naikinamus unikalius Vilniaus troleibusus, Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija 2016-04-12 kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybės administraciją, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ valdybą ir į UAB „Vilniaus viešasis transportas“ Stebėtojų tarybą dėl istorinių Vilniaus troleibusų išsaugojimo.

Žemiau pateikiame kreipimosi tekstą ir savivaldybės atstovų reakcijas į jį.

NVTKA kreipimasis Dėl istorinių Vilniaus troleibusų išsaugojimo

NVTKA raštas dėl istorinių troleibusų, 1 psl.Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija (toliau – NVTKA), kreipiasi, norėdama atkreipti dėmesį į tai, kad šiuo metu vykstant intensyviam senųjų Vilniaus troleibusų „nurašinėjimui“ ir utilizavimui, būtina išsaugoti keletą seniausių troleibusų kaip muziejines/retro transporto priemones.

Daugelio pasaulio miestų viešojo transporto įmonės turi išsaugoję seniausius troleibusus kaip muziejinius eksponatus. Pavyzdžiai – Ostrava, Brno (Čekija), Ebersvaldė (Vokietija), Zalcburgas (Austrija), Gdynė (Lenkija), Sietlas (JAV), Vankuveris (Kanada) ir kiti. Šiuose miestuose istoriniai troleibusai yra išsaugoti, kruopščiai restauruoti ir įvairių švenčių proga demonstruojami miesto gyventojams ir svečiams, taip pat įvairiomis progomis vežioja keleivius.

Vilniuje, deja, neišliko nė vienas iš pirmųjų troleibusų MTB-82D ar Škoda 8Tr. Vienintelis išlikęs Škoda 9Tr modelio troleibusas taip pat nebuvo iš seniausių eksploatuotų tuo metu, kuomet vyko masinis 9Tr modelio troleibusų nurašymas, tačiau gerai, kad išliko bent jis. Palyginimui – Vilniaus 9Tr modelio troleibusas pagamintas 1981 metais, o Kauno – 1970 m. Kaip žinia, muziejinių transporto priemonių vertė yra tuo aukštesnė, kuo senesnės gamybos metų yra to modelio transporto priemonė (neskaitant ir kitų itin svarbių kriterijų kaip kuo autentiškesnė išvaizda ar įranga).

Tačiau Vilniuje kol kas turime išlikusių kitų troleibusų, kurie gali pretenduoti į istorinių statusą. Tai – Škoda 14Tr modelio 14Tr01 modifikacijos troleibusai. Nėra abejonių, kad Škoda modelio troleibusai įėjo į Vilniaus viešojo transporto istoriją, o per savo darbo metus jie pervežė milijonus keleivių. Akivaizdu, kad tai epochos simbolis – šių troleibusų pagalba daugybė moksleivių vyko į pamokas, studentų – į paskaitas, o vyresnių žmonių – į darbovietes. Škoda 14Tr modelio 14Tr01 modifikacijos troleibusai buvo gaminami nuo 1982 metų iki 1985 metų – Vilniuje tokių troleibusų yra likę 5.

Šiuo metu konservuojamas troleibusas valstybiniu numeriu BNA 579 (garažinis numeris 2579) yra seniausias išlikęs šio modelio troleibusas pasaulyje – liūdina tai, kad jis stovi po atviru dangumi jau daugiau negu penkerius metus. Analogiška lemtis ir kito šios modifikacijos troleibuso, su valstybiniu numeriu BNA 405 (garažinis numeris 2406), kuris jau beveik 3 metus stovi patvoryje. Tokias unikalias transporto priemones paversti metalo laužu būtų nelogiška ir barbariška.

Taip neracionaliai pastarosiomis dienomis buvo pasielgta su vienu iš keturių likusių Škoda 15Tr modelio (18 metrų ilgio) troleibusų. Šio modelio troleibusai buvo gaminami 1988–2004 metais, jų buvo pagaminta vos apie 600.
2012-09-04 kilo gaisras troleibuso (valst. Nr. BNA 600, garažinis numeris 2600) variklio skyriuje. Visgi gaisro padariniai nebuvo baisūs, ir troleibusą, turint noro, buvo galima suremontuoti (juo labiau, kad 2012 metų vasarą jam buvo atliktas dalinis remontas, taigi, į jį jau buvo padaryta investicija). Pagal mūsų turimą informaciją buvo skelbiamas pažeistų agregatų viešasis pirkimas šiam troleibusui, tačiau remontas taip ir neprasidėjo. Rezultatas – 4 žiemos po atviru dangumi ir, kuomet jo būklė jau tapo prasta, troleibusas paskutinėmis kovo – pirmosiomis balandžio mėnesio dienomis buvo išardytas į metalo laužą. Tiesa, Vilniuje dar išliko 3 tos pačios modifikacijos troleibusai, tačiau kai kuriuose jau pašalinta dalis autentiškos įrangos (tiesa, ją būtų įmanoma atkurti). Iš viso pasaulyje šios modifikacijos troleibusų šiuo metu yra išlikę mažiau negu 30 vnt.

Kreipiamės į jus su prašymu inicijuoti unikalių Vilniaus troleibusų egzempliorių išsaugojimą, kokybišką sutvarkymą ir tinkamą jų vėlesnę priežiūrą (įskaitant ir laikymo sąlygas), kadangi UAB „Vilniaus viešasis transportas“ administracija vargu ar turi suvokimą apie tokių dalykų svarbą. Konkrečiai prašome sutvarkyti bent po vieną vienetą Škoda 14Tr01 ir Škoda15Tr troleibusų. Toks sprendimas parodytų ne tik teigiamą požiūrį į viešojo transporto svarbą miestui, bet ir į miesto istoriją.

Tikimės pozityvaus požiūrio ir prašome mus informuoti apie priimtus sprendimus.

„Vilniaus veidą ir nuotaiką kuria patys žmonės“, sako savivaldybė

2016-06-04 Troleibusų išsaugojimas (VMS)2016-05-18 į kreipimąsi atsakė Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius Virginijus Pauža. Atsakymo tekstas (eismo organizavimo skyriaus specialistės kontaktiniai duomenys pašalinti troleibusas.lt):

„Dėkojame už pateiktus pasiūlymus ir vertiname kiekvieną pastabą, nes Vilniaus veidą ir nuotaiką visų pirma kuria patys žmonės.

Jūsų pateiktas siūlymas dėl istorinių Vilniaus troleibusų išsaugojimo bus apsvarstytas birželio mėnesį organizuojamame Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2016-01-12 įsakymu Nr. 30-35 „Dėl viešojo transporto eismo organizavimo darbo grupės sudarymo“ darbo grupės posėdyje.

Detalesnę informaciją apie priimtus sprendimus Jūs galėsite gauti, paskambinę Eismo organizavimo skyriaus specialistei XX tel. xxx xxxx.

Visada laukiame Jūsų pastabų bei idėjų, ir stengiamės tvarkyti miestą taip, kad jis būtų patogus, ir čia būtų gera gyventi visiems.“

Ką rodo toks atsakymas?

Pirmiausia pažiūrėkime į Viešojo transporto eismo organizavimo darbo grupės sudėtį. Iš 7 narių (aštuntoji – sekretorė, nedalyvaujanti sprendimų priėmimė) net 4 yra iš Miesto ūkio ir transporto departamento, kurio direktorius ir pateikė šį atsakymą. Vargu ar galima tikėtis, kad šio departamento darbuotojų balsavimas šiuo klausimu skirsis.

Taigi, net jeigu šią mintį palaikytų SĮ „Susisiekimo paslaugos“ vadovė M.Gusarovienė ar „Vilniaus plano“ atstovas V.Valeika – jie niekaip nelaimės prieš darbo grupės daugumą, t.y., Miesto ūkio ir transporto departamentą. Departamentą, kurio keleto darbuotojų nuomonė troleibusų atžvilgiu ne kartą buvo paskelbta dar A.Zuoko vadovavimo laikais ir todėl yra puikiai žinoma.

Antra – akivaizdu, kad rašte buvo stengiamasi nepateikti jokios konkrečios informacijos, jokių sprendimų, siūlant kreiptis telefonu. Kodėl? Argumentas „dar nebuvo posėdžio, o į raštą atsakyti jau terminai spaudžia“ vargu ar galioja, kadangi neabejotinai posėdis turėjo būti ir gegužės mėnesį, ir šis klausimas galėjo būti apsvarstytas dar tuomet. Visgi to nebuvo. Ar šis klausimas toks jau labai sudėtingas, kad net jo įtraukimas į darbotvarkę tiek trunka? Šie klausimai leidžia suprasti, kokį sprendimą ruošiamasi priimti – iš tiesų, koks jis jau yra priimtas. Juk jeigu apie sprendimą būtų informuojama oficialiai raštu, pateikiant skystus argumentus – tai yra viena, o jeigu atsakymas pateikiamas telefonu…

Bet kokiu atveju, po to, kai darbo grupės posėdis įvyks – apie jo sprendimus troleibusas.lt bus parašyta.

UAB „Vilniaus viešasis transportas“ Valdybos ir Stebėtojų tarybos atsakymai – tyla

Škoda 15Tr (2604) nukeliavo į sunaikinto 2600 vietą

Škoda 15Tr (2604) nukeliavo į sunaikinto 2600 vietą

Kaip rašoma teksto pradžioje, buvo kreiptasi ne tik į Vilniaus miesto savivaldybės administraciją, bet ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ valdybą, taip pat į UAB „Vilniaus viešasis transportas“ Stebėtojų tarybą.

Deja, nepanašu, kad Valdyba ar Stebėtojų taryba šiuo kreipimusi susidomėjo – klausimas į posėdžių darbotvarkes per 2 mėnesius įtrauktas taip ir nebuvo.

Panašu, kad naikinimas sparčiai vyks ir toliau, nes naikinimui, kitaip nei išsaugojimui, daug išminties nereikia.

Beje, kaip manote, ar savivaldybės ir jos valdomų susisiekimo įmonių atstovai susižavėjo ir labai remia Troleibusų Vilniuje 60 metų jubiliejui skirtų renginių pasiūlymus? Apie tai – jau netrukus.

 

[:en]

Škoda 15Tr (2603)

Daugiausia originalios išvaizdos elementų išlaikęs Škoda 15Tr (2603) troleibusas.

Stebintys mūsų Facebook paskyrą turbūt pastebėjo informaciją apie tai, kad neseniai buvo sunaikintas ir išvežtas į metalo laužą vienas iš keturių turėtų „dvigubų“ troleibusų Škoda 15Tr. Taigi, teliko trys, iš kurių vienas „užstrigęs remonte“ ir dabar stovi ten, kur 3 metus buvo pūdomas dabar jau sunaikintas jo „brolis“, antras – nors ir važiuojantis, bet apleistas, ir vos vienas iš jų – kruopščiai jį vairuojančių vairuotojų prižiūrimas.

Vienas po kito patyliukais pjaustomi Škoda 14Tr troleibusai – procesas vyksta abiejuose troleibusų parkuose. Ir jeigu anksčiau būdavo skelbiami (kad ir formalūs) aukcionai, kurių dėka būdavo galima bent jau aiškiai matyti, kurios transporto priemonės dingsta negrįžtamai – dabar tai vyksta tyliai ir be jokio informavimo, be jokio aukciono paskelbimo.

Matydama vieną po kito naikinamus unikalius Vilniaus troleibusus, Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija 2016-04-12 kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybės administraciją, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ valdybą ir į UAB „Vilniaus viešasis transportas“ Stebėtojų tarybą dėl istorinių Vilniaus troleibusų išsaugojimo.

Žemiau pateikiame kreipimosi tekstą ir savivaldybės atstovų reakcijas į jį.

NVTKA kreipimasis Dėl istorinių Vilniaus troleibusų išsaugojimo

NVTKA raštas dėl istorinių troleibusų, 1 psl.Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija (toliau – NVTKA), kreipiasi, norėdama atkreipti dėmesį į tai, kad šiuo metu vykstant intensyviam senųjų Vilniaus troleibusų „nurašinėjimui“ ir utilizavimui, būtina išsaugoti keletą seniausių troleibusų kaip muziejines/retro transporto priemones.

Daugelio pasaulio miestų viešojo transporto įmonės turi išsaugoję seniausius troleibusus kaip muziejinius eksponatus. Pavyzdžiai – Ostrava, Brno (Čekija), Ebersvaldė (Vokietija), Zalcburgas (Austrija), Gdynė (Lenkija), Sietlas (JAV), Vankuveris (Kanada) ir kiti. Šiuose miestuose istoriniai troleibusai yra išsaugoti, kruopščiai restauruoti ir įvairių švenčių proga demonstruojami miesto gyventojams ir svečiams, taip pat įvairiomis progomis vežioja keleivius.

Vilniuje, deja, neišliko nė vienas iš pirmųjų troleibusų MTB-82D ar Škoda 8Tr. Vienintelis išlikęs Škoda 9Tr modelio troleibusas taip pat nebuvo iš seniausių eksploatuotų tuo metu, kuomet vyko masinis 9Tr modelio troleibusų nurašymas, tačiau gerai, kad išliko bent jis. Palyginimui – Vilniaus 9Tr modelio troleibusas pagamintas 1981 metais, o Kauno – 1970 m. Kaip žinia, muziejinių transporto priemonių vertė yra tuo aukštesnė, kuo senesnės gamybos metų yra to modelio transporto priemonė (neskaitant ir kitų itin svarbių kriterijų kaip kuo autentiškesnė išvaizda ar įranga).

Tačiau Vilniuje kol kas turime išlikusių kitų troleibusų, kurie gali pretenduoti į istorinių statusą. Tai – Škoda 14Tr modelio 14Tr01 modifikacijos troleibusai. Nėra abejonių, kad Škoda modelio troleibusai įėjo į Vilniaus viešojo transporto istoriją, o per savo darbo metus jie pervežė milijonus keleivių. Akivaizdu, kad tai epochos simbolis – šių troleibusų pagalba daugybė moksleivių vyko į pamokas, studentų – į paskaitas, o vyresnių žmonių – į darbovietes. Škoda 14Tr modelio 14Tr01 modifikacijos troleibusai buvo gaminami nuo 1982 metų iki 1985 metų – Vilniuje tokių troleibusų yra likę 5.

Šiuo metu konservuojamas troleibusas valstybiniu numeriu BNA 579 (garažinis numeris 2579) yra seniausias išlikęs šio modelio troleibusas pasaulyje – liūdina tai, kad jis stovi po atviru dangumi jau daugiau negu penkerius metus. Analogiška lemtis ir kito šios modifikacijos troleibuso, su valstybiniu numeriu BNA 405 (garažinis numeris 2406), kuris jau beveik 3 metus stovi patvoryje. Tokias unikalias transporto priemones paversti metalo laužu būtų nelogiška ir barbariška.

Taip neracionaliai pastarosiomis dienomis buvo pasielgta su vienu iš keturių likusių Škoda 15Tr modelio (18 metrų ilgio) troleibusų. Šio modelio troleibusai buvo gaminami 1988–2004 metais, jų buvo pagaminta vos apie 600.
2012-09-04 kilo gaisras troleibuso (valst. Nr. BNA 600, garažinis numeris 2600) variklio skyriuje. Visgi gaisro padariniai nebuvo baisūs, ir troleibusą, turint noro, buvo galima suremontuoti (juo labiau, kad 2012 metų vasarą jam buvo atliktas dalinis remontas, taigi, į jį jau buvo padaryta investicija). Pagal mūsų turimą informaciją buvo skelbiamas pažeistų agregatų viešasis pirkimas šiam troleibusui, tačiau remontas taip ir neprasidėjo. Rezultatas – 4 žiemos po atviru dangumi ir, kuomet jo būklė jau tapo prasta, troleibusas paskutinėmis kovo – pirmosiomis balandžio mėnesio dienomis buvo išardytas į metalo laužą. Tiesa, Vilniuje dar išliko 3 tos pačios modifikacijos troleibusai, tačiau kai kuriuose jau pašalinta dalis autentiškos įrangos (tiesa, ją būtų įmanoma atkurti). Iš viso pasaulyje šios modifikacijos troleibusų šiuo metu yra išlikę mažiau negu 30 vnt.

Kreipiamės į jus su prašymu inicijuoti unikalių Vilniaus troleibusų egzempliorių išsaugojimą, kokybišką sutvarkymą ir tinkamą jų vėlesnę priežiūrą (įskaitant ir laikymo sąlygas), kadangi UAB „Vilniaus viešasis transportas“ administracija vargu ar turi suvokimą apie tokių dalykų svarbą. Konkrečiai prašome sutvarkyti bent po vieną vienetą Škoda 14Tr01 ir Škoda15Tr troleibusų. Toks sprendimas parodytų ne tik teigiamą požiūrį į viešojo transporto svarbą miestui, bet ir į miesto istoriją.

Tikimės pozityvaus požiūrio ir prašome mus informuoti apie priimtus sprendimus.

„Vilniaus veidą ir nuotaiką kuria patys žmonės“, sako savivaldybė

2016-06-04 Troleibusų išsaugojimas (VMS)2016-05-18 į kreipimąsi atsakė Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius Virginijus Pauža. Atsakymo tekstas (eismo organizavimo skyriaus specialistės kontaktiniai duomenys pašalinti troleibusas.lt):

„Dėkojame už pateiktus pasiūlymus ir vertiname kiekvieną pastabą, nes Vilniaus veidą ir nuotaiką visų pirma kuria patys žmonės.

Jūsų pateiktas siūlymas dėl istorinių Vilniaus troleibusų išsaugojimo bus apsvarstytas birželio mėnesį organizuojamame Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2016-01-12 įsakymu Nr. 30-35 „Dėl viešojo transporto eismo organizavimo darbo grupės sudarymo“ darbo grupės posėdyje.

Detalesnę informaciją apie priimtus sprendimus Jūs galėsite gauti, paskambinę Eismo organizavimo skyriaus specialistei XX tel. xxx xxxx.

Visada laukiame Jūsų pastabų bei idėjų, ir stengiamės tvarkyti miestą taip, kad jis būtų patogus, ir čia būtų gera gyventi visiems.“

Ką rodo toks atsakymas?

Pirmiausia pažiūrėkime į Viešojo transporto eismo organizavimo darbo grupės sudėtį. Iš 7 narių (aštuntoji – sekretorė, nedalyvaujanti sprendimų priėmimė) net 4 yra iš Miesto ūkio ir transporto departamento, kurio direktorius ir pateikė šį atsakymą. Vargu ar galima tikėtis, kad šio departamento darbuotojų balsavimas šiuo klausimu skirsis.

Taigi, net jeigu šią mintį palaikytų SĮ „Susisiekimo paslaugos“ vadovė M.Gusarovienė ar „Vilniaus plano“ atstovas V.Valeika – jie niekaip nelaimės prieš darbo grupės daugumą, t.y., Miesto ūkio ir transporto departamentą. Departamentą, kurio keleto darbuotojų nuomonė troleibusų atžvilgiu ne kartą buvo paskelbta dar A.Zuoko vadovavimo laikais ir todėl yra puikiai žinoma.

Antra – akivaizdu, kad rašte buvo stengiamasi nepateikti jokios konkrečios informacijos, jokių sprendimų, siūlant kreiptis telefonu. Kodėl? Argumentas „dar nebuvo posėdžio, o į raštą atsakyti jau terminai spaudžia“ vargu ar galioja, kadangi neabejotinai posėdis turėjo būti ir gegužės mėnesį, ir šis klausimas galėjo būti apsvarstytas dar tuomet. Visgi to nebuvo. Ar šis klausimas toks jau labai sudėtingas, kad net jo įtraukimas į darbotvarkę tiek trunka? Šie klausimai leidžia suprasti, kokį sprendimą ruošiamasi priimti – iš tiesų, koks jis jau yra priimtas. Juk jeigu apie sprendimą būtų informuojama oficialiai raštu, pateikiant skystus argumentus – tai yra viena, o jeigu atsakymas pateikiamas telefonu…

Bet kokiu atveju, po to, kai darbo grupės posėdis įvyks – apie jo sprendimus troleibusas.lt bus parašyta.

UAB „Vilniaus viešasis transportas“ Valdybos ir Stebėtojų tarybos atsakymai – tyla

Škoda 15Tr (2604) nukeliavo į sunaikinto 2600 vietą

Škoda 15Tr (2604) nukeliavo į sunaikinto 2600 vietą

Kaip rašoma teksto pradžioje, buvo kreiptasi ne tik į Vilniaus miesto savivaldybės administraciją, bet ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ valdybą, taip pat į UAB „Vilniaus viešasis transportas“ Stebėtojų tarybą.

Deja, nepanašu, kad Valdyba ar Stebėtojų taryba šiuo kreipimusi susidomėjo – klausimas į posėdžių darbotvarkes per 2 mėnesius įtrauktas taip ir nebuvo.

Panašu, kad naikinimas sparčiai vyks ir toliau, nes naikinimui, kitaip nei išsaugojimui, daug išminties nereikia.

Beje, kaip manote, ar savivaldybės ir jos valdomų susisiekimo įmonių atstovai susižavėjo ir labai remia Troleibusų Vilniuje 60 metų jubiliejui skirtų renginių pasiūlymus? Apie tai – jau netrukus.

 

[:]

2 thoughts on “[:lt]Istoriniai Vilniaus troleibusai bus išsaugoti ar sunaikinti?[:ru]Историческиe троллейбусы Вильнюса будут сохранены или уничтожены?[:en]Vilnius Historic Trolleybus will be saved or destroyed?[:]

  1. Bet kaip jau dabartinis generalinis direktorius G.Mazelis su kuriuo buvau susitikęs gegužės 2 diena pats pažadėjo , kad bus nauji troleibusai. Aisku tam reikia pinigų . Ir as juo bent jau naivuoliskai tikiu. Na paziuresime kaip toliau klostysis reikalai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *