Reguliariai vis pasigirsta kalbų apie tai, kad vienur ar kitur bus naikinamos troleibusų sistemos. Tokios kalbos, lyg koks maras, sklinda plačiai ir garsiai – tarkim per naujienų agentūrą BNS buvo išplatintas vieno Estijos laikraščio straipsnis apie tai, jog neva Taline per kelis metus nebeliks troleibusų, o taip teigia transporto įmonės vadovas, tačiau ši informacija nėra paremiama jokiais kitais šaltiniais.
Stebėtina, kad faktais paremta informacija apie naujas troleibusų sistemas ar jų plėtrą nepasirodo, nors toks procesas ir vyksta. Kaip matome, anti-troleibusinės lobistinės grupės nepagaili lėšų ir naudoja viešuosius ryšius (o jei tiksliau, jų atmainą „juodąsias technologijas“) savo tikslams siekti.
Neseniai analogiškas klausimas – teiginys pasirodė ir mūsų facebook puslapyje:
Reguliariai vis pasigirsta kalbų apie tai, kad vienur ar kitur bus naikinamos troleibusų sistemos. Tokios kalbos, lyg koks maras, sklinda plačiai ir garsiai – tarkim per naujienų agentūrą BNS buvo išplatintas vieno Estijos laikraščio straipsnis apie tai, jog neva Taline per kelis metus nebeliks troleibusų, o taip teigia transporto įmonės vadovas, tačiau ši informacija nėra paremiama jokiais kitais šaltiniais.
Stebėtina, kad faktais paremta informacija apie naujas troleibusų sistemas ar jų plėtrą nepasirodo, nors toks procesas ir vyksta. Kaip matome, anti-troleibusinės lobistinės grupės nepagaili lėšų ir naudoja viešuosius ryšius (o jei tiksliau, jų atmainą „juodąsias technologijas“) savo tikslams siekti.
Neseniai analogiškas klausimas – teiginys pasirodė ir mūsų facebook puslapyje:
Talks appear on public regularly that here and there some trolleybus system will be destroyed. Such stories is like some kind of plague – they are spreading widely and loudly – let’s say news agency BNS has distributed an article from one Estonian newspaper as if Tallinn is getting rid of trolleybuses in a few years, and this was said by a manager of transport company, nevertheless this information was not supported by any other sources.
Surprisingly, the evidence-based information about the new trolleybus systems and their development does not appear, although such process is going on. As we can see, anti-trolleybus lobbying groups even spend money and use tricks of public relations (so called „dark technologies”) in order to reach their goals.
Recently, a similar issue – a statement has appeared in our facebook page:
Remiamasi vieno asmens iš Estijos, Ааре Оландер (paieška internete išduoda jo intensyvų domėjimąsi tramvajais, kas vėlgi suteikia tam tikrų minčių), komentaru. Jame ne tik teigiama, kad Talino valdžia neva nusprendė troleibusus panaikinti ir juos keisti autobusais, tą patį jis teigia ir apie Zalcburgą.
Kadangi tokia dezinformacija nuolat skleidžiama, kreipėmės į įmonę Salzburg AG, kuri, tarp kitų paslaugų, suteikia ir miesto viešojo transporto paslaugas. 2013 metų lapkričio mėnesį iš įmonės atstovės buvo gautas analogiškų gandų paneigimas (buvo pranešta, kad tokiomis kalbomis užsiima vienas asmuo). Dabar įmonė vėl užtikrino, kad tai tėra to paties asmens skleidžiamas melas – to patvirtinimui persiuntė 2014 metų vasario 20 dienos Zalcburgo mero, Heinz Schaden, laišką įmonės Salzburg AG vadovui Gunter Mackinger.
Laiško tekstas vokiečių kalba:
Sehr geehrter Herr Verkehrsdirektor,
lieber Gunter!
Die wiederholt getätigten unsinnigen Äußerungen zur Zukunft des Salzburger Obusbetriebes sind für die Stadt Salzburg als Miteigentümerin der Salzburg AG nicht von Relevanz!
Es wird sicherlich keine Zustimmung zu Plänen einer „Abschattung” des Obus geben. Ganz im Gegenteil: Wir sind stolz auf den international anerkannten Betrieb und werden auch in Zukunft auf den Obus setzen und dessen Position stärken.
Mit freundlichen grüßen
Heinz Schaden
Vertimas į lietuvių kalbą (ačiū Ryčiui už pagalbą verčiant tekstą!):
Gerbiamas Transporto direktoriau, brangus Giunteri!
Pasikartojantys nesąmoningi pareiškimai dėl Zalcburgo miesto troleibusų parko ateities nėra aktualūs nei Zalcburgo miestui kaip bendrasavininkiui, nei įmonei „Salzburg AG“.
Užtikrinu, kad nebus jokio sutikimo troleibusų parko naikinimui. Priešingai – mes didžiuojamės galėdami prisidėti prie tarptautiniu mastu pripažintos veiklos ir ateityje naudosime troleibusus bei stiprinsime jų pozicijas.
Nuoširdžiausi linkėjimai,
Heinz Schaden
Norisi tikėtis, kad dabar visiems yra aišku, jog kai kurie asmenys sąmoningai (o kai kurie – turbūt ir iš nežinojimo) skelbia prasimanymus dėl Zalcburgo miesto troleibusų ateities. Gal bent Zalcburgo klausimu jie bus nutildyti.
Taip pat norisi tikėtis, kad žmonės pagaliau ims kritiškai vertinti skleidžiamą informaciją, net jei ji iš pirmo žvilgsnio atrodo patikima, tačiau remiamasi vienu asmeniu. Šiais laikais, deja, nugali ne objektyvi informacija, tikrų faktų ir skaičių nagrinėjimas, bet propaganda ir lobizmas. Mėginkime tam atsispirti ir atrinkti tiesą nuo melo.
Remiamasi vieno asmens iš Estijos, Ааре Оландер (paieška internete išduoda jo intensyvų domėjimąsi tramvajais, kas vėlgi suteikia tam tikrų minčių), komentaru. Jame ne tik teigiama, kad Talino valdžia neva nusprendė troleibusus panaikinti ir juos keisti autobusais, tą patį jis teigia ir apie Zalcburgą.
Kadangi tokia dezinformacija nuolat skleidžiama, kreipėmės į įmonę Salzburg AG, kuri, tarp kitų paslaugų, suteikia ir miesto viešojo transporto paslaugas. 2013 metų lapkričio mėnesį iš įmonės atstovės buvo gautas analogiškų gandų paneigimas (buvo pranešta, kad tokiomis kalbomis užsiima vienas asmuo). Dabar įmonė vėl užtikrino, kad tai tėra to paties asmens skleidžiamas melas – to patvirtinimui persiuntė 2014 metų vasario 20 dienos Zalcburgo mero, Heinz Schaden, laišką įmonės Salzburg AG vadovui Gunter Mackinger.
Laiško tekstas vokiečių kalba:
Sehr geehrter Herr Verkehrsdirektor,
lieber Gunter!
Die wiederholt getätigten unsinnigen Äußerungen zur Zukunft des Salzburger Obusbetriebes sind für die Stadt Salzburg als Miteigentümerin der Salzburg AG nicht von Relevanz!
Es wird sicherlich keine Zustimmung zu Plänen einer „Abschattung” des Obus geben. Ganz im Gegenteil: Wir sind stolz auf den international anerkannten Betrieb und werden auch in Zukunft auf den Obus setzen und dessen Position stärken.
Mit freundlichen grüßen
Heinz Schaden
Vertimas į lietuvių kalbą (ačiū Ryčiui už pagalbą verčiant tekstą!):
Gerbiamas Transporto direktoriau, brangus Giunteri!
Pasikartojantys nesąmoningi pareiškimai dėl Zalcburgo miesto troleibusų parko ateities nėra aktualūs nei Zalcburgo miestui kaip bendrasavininkiui, nei įmonei „Salzburg AG“.
Užtikrinu, kad nebus jokio sutikimo troleibusų parko naikinimui. Priešingai – mes didžiuojamės galėdami prisidėti prie tarptautiniu mastu pripažintos veiklos ir ateityje naudosime troleibusus bei stiprinsime jų pozicijas.
Nuoširdžiausi linkėjimai,
Heinz Schaden
Norisi tikėtis, kad dabar visiems yra aišku, jog kai kurie asmenys sąmoningai (o kai kurie – turbūt ir iš nežinojimo) skelbia prasimanymus dėl Zalcburgo miesto troleibusų ateities. Gal bent Zalcburgo klausimu jie bus nutildyti.
Taip pat norisi tikėtis, kad žmonės pagaliau ims kritiškai vertinti skleidžiamą informaciją, net jei ji iš pirmo žvilgsnio atrodo patikima, tačiau remiamasi vienu asmeniu. Šiais laikais, deja, nugali ne objektyvi informacija, tikrų faktų ir skaičių nagrinėjimas, bet propaganda ir lobizmas. Mėginkime tam atsispirti ir atrinkti tiesą nuo melo.
I have heard that trolleybuses will be destroyed in Salzburg and Tallin. Is that true?
This was based on a message written by a person from Estonia, Ааре Оландер (web search shows his intense interest in trams, and this gives some thoughts, too). He says that it’s not only Tallinn which is going to get rid of trolleybuses (and that trolleybuses will be replaced with conventional buses), he is claiming the same about Salzburg, too.
As such disinformation is disseminated regularly, we have asked this question the company Salzburg AG, which, among other services, offers public transport service in Salzburg. We have also received a letter on November, 2013 from the company representative, it was written there that such rumors are being distributed by one person and there’s no any treats to trolleybuses in Salzburg. Now the company have re-assured the same, and again, there are only lies distributed by one person – as approval of this, they have forwarded a copy of letter, which was sent on 20th of February, 2014 from the Mayor of Salzburg, Heinz Schaden, to the head of the company Salzburg AG Gunter Mackinger.
Here’s the text in original (German):
Sehr geehrter Herr Verkehrsdirektor,
lieber Gunter!
Die wiederholt getätigten unsinnigen Äußerungen zur Zukunft des Salzburger Obusbetriebes sind für die Stadt Salzburg als Miteigentümerin der Salzburg AG nicht von Relevanz!
Es wird sicherlich keine Zustimmung zu Plänen einer „Abschattung” des Obus geben. Ganz im Gegenteil: Wir sind stolz auf den international anerkannten Betrieb und werden auch in Zukunft auf den Obus setzen und dessen Position stärken.
Mit freundlichen grüßen
Heinz Schaden
Translation into English:
Dear Director of Transport, Gunter!
The repeated nonsensical statements made on the future of Salzburg Trolleybus are not relevant for the city of Salzburg as a co-owner of Salzburg AG!
There will certainly be no approval to plans for a „shadowing” of the trolleybus. Quite the contrary. We are proud to put on the internationally accepted operating and will continue to the trolleybus and strengthen its position.
Yours sincerely,
Heinz Schaden
Let’s hope that all is clear now that some people are deliberately (and some perhaps out of ignorance) publish fabrications about the future of Salzburg trolleybus. Maybe about Salzburg they will be silenced now.
It is also tempting to hope that people will finally critically assess the information which they find online, even if looks plausible at first glance, but is based on one person. Unfortunately, nowadays propaganda and lobbying win, not objective information, facts and figures. Let’s try to resist this and let’s try to distinguish the truth from the lies.