Kaip jau buvo skelbta svetainėje (pvz., įraše „2013 m. lapkritis: ir vėl pokyčiai grafikuose“) ir informuojama Facebook puslapyje https://www.facebook.com/TroleibusaiVilniuje, nuo 2013 m. liepos 1 dienos prasidėjus Vilniaus miesto viešojo transporto pertvarkoms, kas mėnesį (o kartais ir dar dažniau) keičiamos kai kurių autobusų ir troleibusų maršrutų trasos, tvarkaraščiai, maršrutų nuvažiavimo trukmės. Ne išimtis ir 2014-tųjų sausio 1 d. Teigiama, kad tvarkaraščiai pakoreguoti atsižvelgiant į keleivių prašymus, bet ar tikrai taip yra? Įdomu būtų sužinoti, į kokios mistinės keleivių grupės prašymus atsižvelgiama, jei kitų keleivių nuolatiniai skundai yra visiškai ignoruojami? Kadangi bus pokyčių net 5 maršrutų troleibusuose, pamėginkime juos trumpai apžvelgti ir pažiūrėkime, kiek realiai pakeitimai pagerins suteikiamą paslaugą.
Kaip jau buvo skelbta svetainėje (pvz., įraše „Ноябрь 2013 г.: опять изменения в расписаниях“) ir informuojama Facebook puslapyje https://www.facebook.com/TroleibusaiVilniuje, nuo 2013 m. liepos 1 dienos prasidėjus Vilniaus miesto viešojo transporto pertvarkoms, kas mėnesį (o kartais ir dar dažniau) keičiamos kai kurių autobusų ir troleibusų maršrutų trasos, tvarkaraščiai, maršrutų nuvažiavimo trukmės. Ne išimtis ir 2014-tųjų sausio 1 d. Teigiama, kad tvarkaraščiai pakoreguoti atsižvelgiant į keleivių prašymus, bet ar tikrai taip yra? Įdomu būtų sužinoti, į kokios mistinės keleivių grupės prašymus atsižvelgiama, jei kitų keleivių nuolatiniai skundai yra visiškai ignoruojami? Kadangi bus pokyčių net 5 maršrutų troleibusuose, pamėginkime juos trumpai apžvelgti ir pažiūrėkime, kiek realiai pakeitimai pagerins suteikiamą paslaugą.
Kaip jau buvo skelbta svetainėje (pvz., įraše „December, 2013: changes in the schedules again“) ir informuojama Facebook puslapyje https://www.facebook.com/TroleibusaiVilniuje, nuo 2013 m. liepos 1 dienos prasidėjus Vilniaus miesto viešojo transporto pertvarkoms, kas mėnesį (o kartais ir dar dažniau) keičiamos kai kurių autobusų ir troleibusų maršrutų trasos, tvarkaraščiai, maršrutų nuvažiavimo trukmės. Ne išimtis ir 2014-tųjų sausio 1 d. Teigiama, kad tvarkaraščiai pakoreguoti atsižvelgiant į keleivių prašymus, bet ar tikrai taip yra? Įdomu būtų sužinoti, į kokios mistinės keleivių grupės prašymus atsižvelgiama, jei kitų keleivių nuolatiniai skundai yra visiškai ignoruojami? Kadangi bus pokyčių net 5 maršrutų troleibusuose, pamėginkime juos trumpai apžvelgti ir pažiūrėkime, kiek realiai pakeitimai pagerins suteikiamą paslaugą.
2 maršrutas. Pokyčiai tik darbo dienų grafikuose. Keičiamas žemagrindžio troleibuso kursavimo laikas, taip pat grafikai nuo pat ankstyvo ryto. Šio maršruto troleibusai Stoties link dažniau važiuos vakare, 19-21 val. (nors visi skundžiasi, kad jis būna perpildytas dienos metu, iki 18-19 valandos). Iš Stoties 18-19 ir 20-21 val. bus netgi po vieną reisą mažiau. Ar tokių pokyčių galėjo pageidauti keleiviai? Beje, vargu ar kas gali argumentuotai atsakyti, kodėl anksti ryte, 6 valandą, esant tuščioms gatvėms trasai įveikti skiriama 41 minutė, o piko metu (7:30 – 8 val. ryte) trasą jau galima nuvažiuoti minute greičiau?
4 maršrutas. Pokyčiai tik darbo dienų grafikuose. Jau ir taip buvęs suretintas, dabar šis maršrutas bus dar retesnis. Pvz., iš Antakalnio žiedo stotelės 9-10 val. iki šiol važiavo 6 troleibusai, nuo Naujųjų lieka tik 5, 15-16 val. buvo 8- lieka tik 7, 19-20 val. vietoj 5 lieka 4 troleibuso reisai. Nuo Valkininkų stotelės 10-12 val. vietoj dabar esančių 10 reisų lieka tik 8 (kiekvieną valandą nuimta po reisą), tas pats ir 19-20 val. Visgi 21-22 val. važiuos vienu troleibusu daugiau, pridėtas papildomas reisas (kad ir sutrumpinta trasa), kuris išvažiuos vos po 7 minučių nuo prieš tai esančio (nors priešpaskutiniojo reiso laukimo laikas yra net 21 minutė, tad apie tolygų grafikų paskirstymą čia net nekvepia). Klausimas ir vėl kartojasi – kokie keleiviai galėjo pageidauti retesnio maršruto kursavimo?
7 maršrutas. Nuolat viešojoje erdvėje gausu skundų, kad šiame maršrute per mažai troleibusų, jie kursuoja per retai, o jei kam teko šiuo maršrutu keliauti – žino, kad skundai pagrįsti, nes troleibusai nuolat perpildyti. Matome padažnintą troleibusų kursavimą iš pat ankstyvo ryto – tiesa, nuo Skalvių st. jau 7-8 val. važiuos vienu troleibusu mažiau (genialu…), tas pats ir 9-11 val. Tas pats skaičius paliekamas 12-15 val., o jau 16 – 18 val. bus vienu troleibusu mažiau – sveikinimai keleiviams, kuriais taip nuoširdžiai rūpinasi „Susisiekimo paslaugos“ – važiuosite dar labiau susispaudę. 18-19 val. reisų sumažėja net 2 vnt. Tikrą džiugesį tikrai pajus ir tie, kurie keliaus priešinga kryptimi, iš Stoties: 9-10 val. bus dviem reisais mažiau, taip pat 18-20 val. – vietoj 24 reisų bus tik 21. Trečią kartą norisi paklausti – kas gi tie keistieji keleiviai, norintys ilgiau šalti stotelėse ir važiuoti labiau susigrūdę? Taip pat matomas prailgintas kai kurių reisų važiavimo laikas – matyt, kažkas niekaip negali atsispirti pagundai vis labiau dirbtinai lėtinti troleibusus (nors oficialiai yra prisidengiama „pagal GPS duomenis“ automatiškai nustatomais realiais trasos įveikimo laikais, vargu ar ta nuostabioji automatizuota sistema atsižvelgia į tokius kriterijus kaip tyčinis važiavimas per lėtai ar stotelės įveikimas lėčiau dėl įvykusios smulkios avarijos ir pan.).
13 (buvęs 18A) maršrutas. Kai kuriems reisams pridėta po 2 minutes (lėčiau važiuos Justiniškėse), taip pailginant maršruto važiavimo laiką.
18 maršrutas. Viena minute pakeistas vieno maršruto išvykimo laikas iš Titnago st., taip pat maršrutas sulėtintas (pridėta prie reisų po 3 minutes).
Reziumė. Labai sunku pasakyti apie tokius atsižvelgimus į „keleivių pageidavimus“ kažką teigiamo. Norisi visgi tikėtis, kad kitąmet visgi šitokie absurdai pagaliau liausis, ir kad keleiviai, mokėdami tikrai nemažą kainą už keliones viešuoju transportu, galės pagaliau matyti teigiamus pokyčius, o ne vis didesnį „optimizavimą“ ir galės tikėtis kelionių bent minimaliai oriai, o ne susispaudus kaip silkėms statinėje. Tuo tarpu dabar tiesiog telieka palinkėti būti atidiems planuojant savo keliones – naujieji tvarkaraščiai jau paskelbti svetainėse stops.lt ir maršrutai.lt.
2 maršrutas. Pokyčiai tik darbo dienų grafikuose. Keičiamas žemagrindžio troleibuso kursavimo laikas, taip pat grafikai nuo pat ankstyvo ryto. Šio maršruto troleibusai Stoties link dažniau važiuos vakare, 19-21 val. (nors visi skundžiasi, kad jis būna perpildytas dienos metu, iki 18-19 valandos). Iš Stoties 18-19 ir 20-21 val. bus netgi po vieną reisą mažiau. Ar tokių pokyčių galėjo pageidauti keleiviai? Beje, vargu ar kas gali argumentuotai atsakyti, kodėl anksti ryte, 6 valandą, esant tuščioms gatvėms trasai įveikti skiriama 41 minutė, o piko metu (7:30 – 8 val. ryte) trasą jau galima nuvažiuoti minute greičiau?
4 maršrutas. Pokyčiai tik darbo dienų grafikuose. Jau ir taip buvęs suretintas, dabar šis maršrutas bus dar retesnis. Pvz., iš Antakalnio žiedo stotelės 9-10 val. iki šiol važiavo 6 troleibusai, nuo Naujųjų lieka tik 5, 15-16 val. buvo 8- lieka tik 7, 19-20 val. vietoj 5 lieka 4 troleibuso reisai. Nuo Valkininkų stotelės 10-12 val. vietoj dabar esančių 10 reisų lieka tik 8 (kiekvieną valandą nuimta po reisą), tas pats ir 19-20 val. Visgi 21-22 val. važiuos vienu troleibusu daugiau, pridėtas papildomas reisas (kad ir sutrumpinta trasa), kuris išvažiuos vos po 7 minučių nuo prieš tai esančio (nors priešpaskutiniojo reiso laukimo laikas yra net 21 minutė, tad apie tolygų grafikų paskirstymą čia net nekvepia). Klausimas ir vėl kartojasi – kokie keleiviai galėjo pageidauti retesnio maršruto kursavimo?
7 maršrutas. Nuolat viešojoje erdvėje gausu skundų, kad šiame maršrute per mažai troleibusų, jie kursuoja per retai, o jei kam teko šiuo maršrutu keliauti – žino, kad skundai pagrįsti, nes troleibusai nuolat perpildyti. Matome padažnintą troleibusų kursavimą iš pat ankstyvo ryto – tiesa, nuo Skalvių st. jau 7-8 val. važiuos vienu troleibusu mažiau (genialu…), tas pats ir 9-11 val. Tas pats skaičius paliekamas 12-15 val., o jau 16 – 18 val. bus vienu troleibusu mažiau – sveikinimai keleiviams, kuriais taip nuoširdžiai rūpinasi „Susisiekimo paslaugos“ – važiuosite dar labiau susispaudę. 18-19 val. reisų sumažėja net 2 vnt. Tikrą džiugesį tikrai pajus ir tie, kurie keliaus priešinga kryptimi, iš Stoties: 9-10 val. bus dviem reisais mažiau, taip pat 18-20 val. – vietoj 24 reisų bus tik 21. Trečią kartą norisi paklausti – kas gi tie keistieji keleiviai, norintys ilgiau šalti stotelėse ir važiuoti labiau susigrūdę? Taip pat matomas prailgintas kai kurių reisų važiavimo laikas – matyt, kažkas niekaip negali atsispirti pagundai vis labiau dirbtinai lėtinti troleibusus (nors oficialiai yra prisidengiama „pagal GPS duomenis“ automatiškai nustatomais realiais trasos įveikimo laikais, vargu ar ta nuostabioji automatizuota sistema atsižvelgia į tokius kriterijus kaip tyčinis važiavimas per lėtai ar stotelės įveikimas lėčiau dėl įvykusios smulkios avarijos ir pan.).
13 (buvęs 18A) maršrutas. Kai kuriems reisams pridėta po 2 minutes (lėčiau važiuos Justiniškėse), taip pailginant maršruto važiavimo laiką.
18 maršrutas. Viena minute pakeistas vieno maršruto išvykimo laikas iš Titnago st., taip pat maršrutas sulėtintas (pridėta prie reisų po 3 minutes).
Reziumė. Labai sunku pasakyti apie tokius atsižvelgimus į „keleivių pageidavimus“ kažką teigiamo. Norisi visgi tikėtis, kad kitąmet visgi šitokie absurdai pagaliau liausis, ir kad keleiviai, mokėdami tikrai nemažą kainą už keliones viešuoju transportu, galės pagaliau matyti teigiamus pokyčius, o ne vis didesnį „optimizavimą“ ir galės tikėtis kelionių bent minimaliai oriai, o ne susispaudus kaip silkėms statinėje. Tuo tarpu dabar tiesiog telieka palinkėti būti atidiems planuojant savo keliones – naujieji tvarkaraščiai jau paskelbti svetainėse stops.lt ir maršrutai.lt.
2 maršrutas. Pokyčiai tik darbo dienų grafikuose. Keičiamas žemagrindžio troleibuso kursavimo laikas, taip pat grafikai nuo pat ankstyvo ryto. Šio maršruto troleibusai Stoties link dažniau važiuos vakare, 19-21 val. (nors visi skundžiasi, kad jis būna perpildytas dienos metu, iki 18-19 valandos). Iš Stoties 18-19 ir 20-21 val. bus netgi po vieną reisą mažiau. Ar tokių pokyčių galėjo pageidauti keleiviai? Beje, vargu ar kas gali argumentuotai atsakyti, kodėl anksti ryte, 6 valandą, esant tuščioms gatvėms trasai įveikti skiriama 41 minutė, o piko metu (7:30 – 8 val. ryte) trasą jau galima nuvažiuoti minute greičiau?
4 maršrutas. Pokyčiai tik darbo dienų grafikuose. Jau ir taip buvęs suretintas, dabar šis maršrutas bus dar retesnis. Pvz., iš Antakalnio žiedo stotelės 9-10 val. iki šiol važiavo 6 troleibusai, nuo Naujųjų lieka tik 5, 15-16 val. buvo 8- lieka tik 7, 19-20 val. vietoj 5 lieka 4 troleibuso reisai. Nuo Valkininkų stotelės 10-12 val. vietoj dabar esančių 10 reisų lieka tik 8 (kiekvieną valandą nuimta po reisą), tas pats ir 19-20 val. Visgi 21-22 val. važiuos vienu troleibusu daugiau, pridėtas papildomas reisas (kad ir sutrumpinta trasa), kuris išvažiuos vos po 7 minučių nuo prieš tai esančio (nors priešpaskutiniojo reiso laukimo laikas yra net 21 minutė, tad apie tolygų grafikų paskirstymą čia net nekvepia). Klausimas ir vėl kartojasi – kokie keleiviai galėjo pageidauti retesnio maršruto kursavimo?
7 maršrutas. Nuolat viešojoje erdvėje gausu skundų, kad šiame maršrute per mažai troleibusų, jie kursuoja per retai, o jei kam teko šiuo maršrutu keliauti – žino, kad skundai pagrįsti, nes troleibusai nuolat perpildyti. Matome padažnintą troleibusų kursavimą iš pat ankstyvo ryto – tiesa, nuo Skalvių st. jau 7-8 val. važiuos vienu troleibusu mažiau (genialu…), tas pats ir 9-11 val. Tas pats skaičius paliekamas 12-15 val., o jau 16 – 18 val. bus vienu troleibusu mažiau – sveikinimai keleiviams, kuriais taip nuoširdžiai rūpinasi „Susisiekimo paslaugos“ – važiuosite dar labiau susispaudę. 18-19 val. reisų sumažėja net 2 vnt. Tikrą džiugesį tikrai pajus ir tie, kurie keliaus priešinga kryptimi, iš Stoties: 9-10 val. bus dviem reisais mažiau, taip pat 18-20 val. – vietoj 24 reisų bus tik 21. Trečią kartą norisi paklausti – kas gi tie keistieji keleiviai, norintys ilgiau šalti stotelėse ir važiuoti labiau susigrūdę? Taip pat matomas prailgintas kai kurių reisų važiavimo laikas – matyt, kažkas niekaip negali atsispirti pagundai vis labiau dirbtinai lėtinti troleibusus (nors oficialiai yra prisidengiama „pagal GPS duomenis“ automatiškai nustatomais realiais trasos įveikimo laikais, vargu ar ta nuostabioji automatizuota sistema atsižvelgia į tokius kriterijus kaip tyčinis važiavimas per lėtai ar stotelės įveikimas lėčiau dėl įvykusios smulkios avarijos ir pan.).
13 (buvęs 18A) maršrutas. Kai kuriems reisams pridėta po 2 minutes (lėčiau važiuos Justiniškėse), taip pailginant maršruto važiavimo laiką.
18 maršrutas. Viena minute pakeistas vieno maršruto išvykimo laikas iš Titnago st., taip pat maršrutas sulėtintas (pridėta prie reisų po 3 minutes).
Reziumė. Labai sunku pasakyti apie tokius atsižvelgimus į „keleivių pageidavimus“ kažką teigiamo. Norisi visgi tikėtis, kad kitąmet visgi šitokie absurdai pagaliau liausis, ir kad keleiviai, mokėdami tikrai nemažą kainą už keliones viešuoju transportu, galės pagaliau matyti teigiamus pokyčius, o ne vis didesnį „optimizavimą“ ir galės tikėtis kelionių bent minimaliai oriai, o ne susispaudus kaip silkėms statinėje. Tuo tarpu dabar tiesiog telieka palinkėti būti atidiems planuojant savo keliones – naujieji tvarkaraščiai jau paskelbti svetainėse stops.lt ir maršrutai.lt.