Europos Troleibuso diena. Kaip ji vyksta?Европейский день Троллейбуса. Как это происходит?European Trolleybus Day. How it is going on?

trolley-logo_800

Santrauka

Nuo 2010-tųjų metų kasmet pirmąjį Europos mobilumo savaitės šeštadienį švenčiama Europos Troleibuso diena. Tai diena visiškai skirta troleibusams. Šia iniciatyva Europos projektas TROLLEY atkreipia dėmesį į troleibusų transportą kaip svarbią dalį tvaraus judumo Europos miestuose. Europos Troleibuso dienos renginiai apima tokius renginius kaip informacinės kampanijos ir atvirų durų dienos troleibusų parkuose, vaikų piešinių konkursai ar viktorinos.

trolley-logo_800

Santrauka

Nuo 2010-tųjų metų kasmet pirmąjį Europos mobilumo savaitės šeštadienį švenčiama Europos Troleibuso diena. Tai diena visiškai skirta troleibusams. Šia iniciatyva Europos projektas TROLLEY atkreipia dėmesį į troleibusų transportą kaip svarbią dalį tvaraus judumo Europos miestuose. Europos Troleibuso dienos renginiai apima tokius renginius kaip informacinės kampanijos ir atvirų durų dienos troleibusų parkuose, vaikų piešinių konkursai ar viktorinos.

trolley-logo_800

Summary

Since 2010 the European Trolleybus Day (ETD) is being celebrated on an annual basis on the first Saturday of the European Mobility Week. It is a day fully dedicated to trolleybuses. With this initiative, the European TROLLEY project calls attention to trolleybus transport as an important part of sustainable urban mobility in European cities. ETD activities range from information campaigns and open days at trolleybus depots to children’s painting competitions or sweepstakes.

Apibrėžimas

Europos Troleibuso diena yra viešas renginys, organizuojamas kasmet pirmąjį Europos mobilumo savaitės šeštadienį. Renginys paprastai yra lydimas informacine veikla, konkursais, žaidimais ir švietimo apie įvairius troleibusų sistemos faktus. Tikslinės grupės yra visi esami ir potencialūs būsimi keleiviai.

Tikslas

Kasmetine Europos Troleibuso diena siekiama plačiau papasakoti plačiajai visuomenei, o taip pat troleibusų keleiviams, apie troleibusus ir jų privalumus, naudojant įvairius renginius. Sužinoję apie troleibusų privalumus (pvz., nėra vietinės taršos, žemas triukšmo lygis) ir ką tie privalumai duoda miestui, žmonės skatinami apsvarstyti galimybę naudotis jais dažniau ar pradėti jais apskritai naudotis.

Apimtis

Europos Troleibuso diena gali būti organizuojama kiekviename Europos mieste turinčiame troleibusus ar svarstančiame tokią galimybę ir gali turėti skirtingą formą, priklausomai nuo esamo troleibusų tinklo (pvz., nuo maršrutų skaičiaus ar troleibusų skaičiaus), troleibusų eksploatavimo patirties ar konkrečios troleibusų istorijos mieste. Tai gali būti paprasti organizuoti pasivažinėjimai troleibusais nedidelėmis grupėmis arba dideli renginiai, skirti tūkstančiams žmonių.

Bendradarbiavimo pavyzdžiai (sąrašas nėra baigtinis)
ETD_1
  • vietinė administracija/viešojo transporto įmonė

  • medijos priemonės (spauda, radijas, TV)

  • pramonė (troleibusų gamintojai, tiekėjai)

  • aplinkosaugos ir kitos bendruomenės grupės

  • vietinės mokyklos ir universitetai

  • vietiniai darbdaviai, energijos tiekėjai

  • fotografijų paroda apie troleibusų istoriją

Renginio vieta ir mastas
 ETD_2
  • Renginio mastas priklauso nuo turimų išteklių jo vykdymui.

  • Vieta turi būti lengvai pasiekiama viešuoju transportu, dviračiu ir pėsčiomis. Apskritai, populiari vieta padeda pritraukti praeivių (miesto centras). Jei koncentruojamasi ties techniniais klausimais, troleibusų parkas gali būti labiau tinkama vieta. Geriausia, jei iš renginio miesto centre vietos būtų pasiūlyta ir nemokamos kelionės į troleibusų parką galimybė.

Galimi renginiai
ETD_3

ETD_4

Europos Troleibuso dienos renginių turinį riboja tik vaizduotė ir turimos lėšos. Svarbiausia nepamiršti sujungti smagų turinį ir gerą nuotaiką su informacija ir švietimu. Kelios galimybės:

  • Atvirų durų diena/ Troleibusų parko aplankymas (numeruoti bilietai: ir atsiminimas dalyviams, ir žinosite svečių skaičių)

  • Organizuotos grupėmis kelionės troleibusu

  • Viktorina su klausimais apie troleibusus jūsų mieste (su įdomiais prizais)

  • Nuotraukų ir piešinių konkursai vaikams (su įdomiais prizais)

  • Informacijos centras troleibuso viduje

  • Piešiniai, rašymas ant troleibuso (galimai seno, bet dar naudojamo)

  • Komentarų/pasiūlymų dėžutės įrengimas

  • Apklausos ir klausimynai

  • Kinas (rodyti TROLLEY filmą aptemdytame troleibuse)

  • Senų troleibusų paradas

  • Ekskursija troleibusu (su miesto gidu)

  • Renginiai kaip: troleibuso stūmimas, bandymas prikabinti kontaktinio tinklo imtuvus prie tinklo

  • Interaktyvūs žaidimai

  • Mokymai su specifinėmis tikslinėmis grupėmis

  • Atsiliepimai (autografų laikas)

  • Bendradarbiavimas su vietinėmis organizacijomis

Kas čia turėtų būti
  • Turi dalyvauti vietos troleibusų žinovai bei vietinės administracijos atstovai ar viešojo transporto teikėjas ir kalbėti apie bendruomenės troleibusų iniciatyvas.

  • Geras būdas atkreipti žiniasklaidos dėmesį į renginius, sukelti susidomėjimą yra pakviečiant dalyvauti renginyje vietos įžymybę (pvz., sportininką, žiniasklaidos įžymybę, politiką).

  • Esant užkandžiams ir arbatai žmonės dalyvaus ilgiau, o muzika leis jiems jaustis patogiau.

  • Įsitikinkite, kad turite skrajutes, lankstinukus ir kitus informacinės medžiagos variantus. Įvairūs prietaisai ir reklaminė medžiaga, pvz. skirta vaikams, padidina susidomėjimą.

Europos Troleibuso dienos reklamavimas
ETD_2013_logo
  • Naudokitės vietos žiniasklaida ir kitomis visuomenės informavimo priemonėmis.

  • Prijunkite šventę prie kitų Europos Judumo dienos renginių, kurie sulaukia daug dėmesio.

  • Skrajutės turi būti platinamos plačiai, įskaitant bendruomenės centrus, apsipirkimų gatves, mokyklas, vaikų darželius, turistų informavimo centrus ir t.t.

  • Reklamai gali būti naudojamos viešojo transporto priemonės (pvz., pakabinamos skrajutės, plakatai)

  • Pranešti apie įvykį ir konkursus gali būti naudojamos socialinės medijos priemonės.

Dalomoji medžiaga

Kiekvienas 4-tosios Europos Troleibuso dienos renginių organizatorius gaus šią medžiagą:

Balionus

A3 dydžio plakatus

A2 dydžio plakatus

Marškinėlius

Tušinukus

Pakabinamas skrajutes

 ETD_7 ETD_6  ETD_9
ETD_8_sm

Išlaidos

Priklausomai nuo jūsų renginių masto gali reikėti nemažai žmogiškųjų išteklių organizavimui. Kalbant apie kitas išlaidos apsvarstykite galimą paramą iš jūsų partnerių organizacijų.

Poveikio įvertinimas

Suskaičiuokite dalyvių skaičių. Tai gali būti daroma kiekvienos renginio dalies metu ir / arba skaičiuojant bendrą Europos Troleibuso dienos dalyvių skaičių. Tai taip pat gali būti padaryta su kažkuo smulkiu ir patraukliu kaip pvz. troleibuso spaudas ant dalyvių rankų ar, pavyzdžiui, riešo apyrankė, kokios naudojamos festivaliuose. Jei turite savanorių, kurie žymėtų rankas ar uždėtų apyrankes (ir skaičiuotų), galite suskaičiuoti, kiek iš viso yra dalyvių ir galite būti tikri, kad tie patys žmonės nebuvo paskaičiuoti dukart.

Jei renkate kontaktinę informaciją iš dalyvių, galite atlikti internetinę apklausą po keleto dienų (ar savaičių) po renginio, kad sužinotumėte, ar renginys patiko ir ar jis padėjo apsispręsti naudotis troleibusais daugiau nei iki jo.

Kitas svarbus vertinimo būdas yra spaudos pranešimai po renginio.

Dėmesys ir gautos pamokos

Europos Troleibuso dienos metu jūs galite pasiekti daug žmonių vienu metu. Tai puiki vieta informuoti ir šviesti žmones tuo pat metu jiems smagiai leidžiant laiką. Praktinė patirtis yra geriausias skatinimo būdas. Jei įmanoma, reikėtų planuoti, kad šis renginys vyktų kasmet, o ne vieną kartą, kad būtų galima ją kasmet tobulinti ir stebėti susidomėjimo bei dalyvavimo lygio lygmenį bėgant laikui. Visgi, darant prielaidą, kad renginys vyks lauke, renginio sėkmė gali priklausyti nuo oro sąlygų – tegul tai ne atgraso jūsų.

Renginio susiejimas su Europos mobilumo savaite leidžia savo miestiečiams ir keleiviams žinoti, kad jie dalyvauja kažkame didesnio nei tik vietinėje šventėje.

Nenuvertinkite užkandžių, gėrimų, muzikos ir konkursų svarbos! Tai yra dalykai, kurie sukuria jaukią atmosferą ir skatina žmones ateiti bei pabūti ilgiau.

Geros praktikos pavyzdžiai

2010 metų rugsėjo 18 d. pirmoji Europos Troleibuso diena buvo švenčiama Zalcburgo, Brno, Ebersvaldės, Gdynės, Parmos, Leipcigo, Segedo miestuose. Antroji įvyko 2011 metų rugsėjo 17-tąją, trečioji – 2012 m. rugsėjo 22-tąją.

Brno, Čekija

ETD_10

Brno šventė pirmąją Europos Troleibuso dieną 2010 -taisiais metais. Šventės metu vyko atvirų durų diena troleibusų parke, veikė informacinis centras istoriniame troleibuse, stovėjusiame pagrindinėje miesto aikštėje. Renginio dėmesys buvo skiriamas šeimoms su vaikais, kuriems buvo pasakojama apie troleibusų veikimą ir kurie net galėjo pasėdėti ant vairuotojo sėdynės. Didžiausia atrakcija vaikams buvo miniatiūriniai troleibusai. Hidraulinės rampos sandėliuose leido visiems lankytojams apžiūrėti troleibusus iš apačios.
Segedas, Vengrija

ETD_11

Segede Europos Troleibuso diena buvo švenčiama atvirų durų dienų metu troleibusų parke, pasakojant apie troleibusų veikimą, priežiūrą ir remontą. Vyko piešinių konkursas (žr. laimėtojo piešinį, pritvirtintą ant troleibuso) ir viktorinos. Miesto centre veikę informaciniai centrai suteikė informaciją apie troleibusų svarbą švariam miestui.
Zalcburgas, Austrija

ETD_12

Zalcburge buvo atidaryti keli informaciniai punktai, kuriame įmonės darbuotojai dalino informaciją apie troleibusus. Tarp Europos Troleibuso dienos renginių buvo konkursai su prizais, nemokami balionai, muzika, užkandžiais, gėrimais. Į renginius ir konkursus kvietė pakabinamos skrajutės, buvusios troleibusuose.

Daugiau informacijos

Europos Troleibusų diena yra tikslingas renginys – rinkodaros priemonė, skirta skatinti troleibusus kaip švarią miesto transporto rūšį, sukurta pagal Europos projektą TROLLEY (www.trolley-project.eu). Šie renginiai yra bendravimo priemonė puoselėti dialogą su tiksline grupe – keleiviais – kurie ir turi realią keliavimo troleibusais patirtį. Dėl šios priežasties pagrindinės tezės yra reikšmingesnės, pvz., draugiškumas aplinkai arba dėl mažo triukšmo (naudojant troleibusus, o ne kitas transporto rūšis) lygio geresnė gyvenimo kokybė. Lydima kūrybiškumo ir įdomių pramogų, pvz. pagal konkursų ar inovatyvių smulkmenų, Europos Troleibuso diena gali tapti didelė sėkme visuose dalyvaujančiuose miestuose.

TROLLEY kviečia ir kitus troleibusus turinčius miestus dalyvauti šiuose renginiuose ir prisijungti prie šventės visoje Europoje. TROLLEY projektas siūlo medžiagą parodoms (pvz., troleibusų nuotraukas iš skirtingų miestų ar informacinius plakatus bei kitas smulkmenas, kurias galima gauti ir naudoti nemokamai), taip pat organizacinius patarimus visiems troleibusus turintiems miestams, kurie norėtų surengti Europos Troleibuso dienos šventę.

Jei norėtumėte sužinoti daugiau apie Europos Troleibuso dieną, susisiekite su Alexandra Scharzenberger iš trolley:motion el. paštu [email protected]

arba su TROLLEY projekto partneriu (www.trolley-project.eu), atstovaujančiu jūsų šalį.

[gview file=”https://www.troleibusas.lt/wp-content/uploads/2013/09/ETD_final__2_LT.pdf”]

Paruošta remiantis trolley-project medžiaga

ETD_EU-ERDF_logo

Apibrėžimas

Europos Troleibuso diena yra viešas renginys, organizuojamas kasmet pirmąjį Europos mobilumo savaitės šeštadienį. Renginys paprastai yra lydimas informacine veikla, konkursais, žaidimais ir švietimo apie įvairius troleibusų sistemos faktus. Tikslinės grupės yra visi esami ir potencialūs būsimi keleiviai.

Tikslas

Kasmetine Europos Troleibuso diena siekiama plačiau papasakoti plačiajai visuomenei, o taip pat troleibusų keleiviams, apie troleibusus ir jų privalumus, naudojant įvairius renginius. Sužinoję apie troleibusų privalumus (pvz., nėra vietinės taršos, žemas triukšmo lygis) ir ką tie privalumai duoda miestui, žmonės skatinami apsvarstyti galimybę naudotis jais dažniau ar pradėti jais apskritai naudotis.

Apimtis

Europos Troleibuso diena gali būti organizuojama kiekviename Europos mieste turinčiame troleibusus ar svarstančiame tokią galimybę ir gali turėti skirtingą formą, priklausomai nuo esamo troleibusų tinklo (pvz., nuo maršrutų skaičiaus ar troleibusų skaičiaus), troleibusų eksploatavimo patirties ar konkrečios troleibusų istorijos mieste. Tai gali būti paprasti organizuoti pasivažinėjimai troleibusais nedidelėmis grupėmis arba dideli renginiai, skirti tūkstančiams žmonių.

Bendradarbiavimo pavyzdžiai (sąrašas nėra baigtinis)
ETD_1
  • vietinė administracija/viešojo transporto įmonė

  • medijos priemonės (spauda, radijas, TV)

  • pramonė (troleibusų gamintojai, tiekėjai)

  • aplinkosaugos ir kitos bendruomenės grupės

  • vietinės mokyklos ir universitetai

  • vietiniai darbdaviai, energijos tiekėjai

  • fotografijų paroda apie troleibusų istoriją

Renginio vieta ir mastas
 ETD_2
  • Renginio mastas priklauso nuo turimų išteklių jo vykdymui.

  • Vieta turi būti lengvai pasiekiama viešuoju transportu, dviračiu ir pėsčiomis. Apskritai, populiari vieta padeda pritraukti praeivių (miesto centras). Jei koncentruojamasi ties techniniais klausimais, troleibusų parkas gali būti labiau tinkama vieta. Geriausia, jei iš renginio miesto centre vietos būtų pasiūlyta ir nemokamos kelionės į troleibusų parką galimybė.

Galimi renginiai
ETD_3

ETD_4

Europos Troleibuso dienos renginių turinį riboja tik vaizduotė ir turimos lėšos. Svarbiausia nepamiršti sujungti smagų turinį ir gerą nuotaiką su informacija ir švietimu. Kelios galimybės:

  • Atvirų durų diena/ Troleibusų parko aplankymas (numeruoti bilietai: ir atsiminimas dalyviams, ir žinosite svečių skaičių)

  • Organizuotos grupėmis kelionės troleibusu

  • Viktorina su klausimais apie troleibusus jūsų mieste (su įdomiais prizais)

  • Nuotraukų ir piešinių konkursai vaikams (su įdomiais prizais)

  • Informacijos centras troleibuso viduje

  • Piešiniai, rašymas ant troleibuso (galimai seno, bet dar naudojamo)

  • Komentarų/pasiūlymų dėžutės įrengimas

  • Apklausos ir klausimynai

  • Kinas (rodyti TROLLEY filmą aptemdytame troleibuse)

  • Senų troleibusų paradas

  • Ekskursija troleibusu (su miesto gidu)

  • Renginiai kaip: troleibuso stūmimas, bandymas prikabinti kontaktinio tinklo imtuvus prie tinklo

  • Interaktyvūs žaidimai

  • Mokymai su specifinėmis tikslinėmis grupėmis

  • Atsiliepimai (autografų laikas)

  • Bendradarbiavimas su vietinėmis organizacijomis

Kas čia turėtų būti
  • Turi dalyvauti vietos troleibusų žinovai bei vietinės administracijos atstovai ar viešojo transporto teikėjas ir kalbėti apie bendruomenės troleibusų iniciatyvas.

  • Geras būdas atkreipti žiniasklaidos dėmesį į renginius, sukelti susidomėjimą yra pakviečiant dalyvauti renginyje vietos įžymybę (pvz., sportininką, žiniasklaidos įžymybę, politiką).

  • Esant užkandžiams ir arbatai žmonės dalyvaus ilgiau, o muzika leis jiems jaustis patogiau.

  • Įsitikinkite, kad turite skrajutes, lankstinukus ir kitus informacinės medžiagos variantus. Įvairūs prietaisai ir reklaminė medžiaga, pvz. skirta vaikams, padidina susidomėjimą.

Europos Troleibuso dienos reklamavimas
ETD_2013_logo
  • Naudokitės vietos žiniasklaida ir kitomis visuomenės informavimo priemonėmis.

  • Prijunkite šventę prie kitų Europos Judumo dienos renginių, kurie sulaukia daug dėmesio.

  • Skrajutės turi būti platinamos plačiai, įskaitant bendruomenės centrus, apsipirkimų gatves, mokyklas, vaikų darželius, turistų informavimo centrus ir t.t.

  • Reklamai gali būti naudojamos viešojo transporto priemonės (pvz., pakabinamos skrajutės, plakatai)

  • Pranešti apie įvykį ir konkursus gali būti naudojamos socialinės medijos priemonės.

Dalomoji medžiaga

Kiekvienas 4-tosios Europos Troleibuso dienos renginių organizatorius gaus šią medžiagą:

Balionus

A3 dydžio plakatus

A2 dydžio plakatus

Marškinėlius

Tušinukus

Pakabinamas skrajutes

 ETD_7 ETD_6  ETD_9
ETD_8_sm

Išlaidos

Priklausomai nuo jūsų renginių masto gali reikėti nemažai žmogiškųjų išteklių organizavimui. Kalbant apie kitas išlaidos apsvarstykite galimą paramą iš jūsų partnerių organizacijų.

Poveikio įvertinimas

Suskaičiuokite dalyvių skaičių. Tai gali būti daroma kiekvienos renginio dalies metu ir / arba skaičiuojant bendrą Europos Troleibuso dienos dalyvių skaičių. Tai taip pat gali būti padaryta su kažkuo smulkiu ir patraukliu kaip pvz. troleibuso spaudas ant dalyvių rankų ar, pavyzdžiui, riešo apyrankė, kokios naudojamos festivaliuose. Jei turite savanorių, kurie žymėtų rankas ar uždėtų apyrankes (ir skaičiuotų), galite suskaičiuoti, kiek iš viso yra dalyvių ir galite būti tikri, kad tie patys žmonės nebuvo paskaičiuoti dukart.

Jei renkate kontaktinę informaciją iš dalyvių, galite atlikti internetinę apklausą po keleto dienų (ar savaičių) po renginio, kad sužinotumėte, ar renginys patiko ir ar jis padėjo apsispręsti naudotis troleibusais daugiau nei iki jo.

Kitas svarbus vertinimo būdas yra spaudos pranešimai po renginio.

Dėmesys ir gautos pamokos

Europos Troleibuso dienos metu jūs galite pasiekti daug žmonių vienu metu. Tai puiki vieta informuoti ir šviesti žmones tuo pat metu jiems smagiai leidžiant laiką. Praktinė patirtis yra geriausias skatinimo būdas. Jei įmanoma, reikėtų planuoti, kad šis renginys vyktų kasmet, o ne vieną kartą, kad būtų galima ją kasmet tobulinti ir stebėti susidomėjimo bei dalyvavimo lygio lygmenį bėgant laikui. Visgi, darant prielaidą, kad renginys vyks lauke, renginio sėkmė gali priklausyti nuo oro sąlygų – tegul tai ne atgraso jūsų.

Renginio susiejimas su Europos mobilumo savaite leidžia savo miestiečiams ir keleiviams žinoti, kad jie dalyvauja kažkame didesnio nei tik vietinėje šventėje.

Nenuvertinkite užkandžių, gėrimų, muzikos ir konkursų svarbos! Tai yra dalykai, kurie sukuria jaukią atmosferą ir skatina žmones ateiti bei pabūti ilgiau.

Geros praktikos pavyzdžiai

2010 metų rugsėjo 18 d. pirmoji Europos Troleibuso diena buvo švenčiama Zalcburgo, Brno, Ebersvaldės, Gdynės, Parmos, Leipcigo, Segedo miestuose. Antroji įvyko 2011 metų rugsėjo 17-tąją, trečioji – 2012 m. rugsėjo 22-tąją.

Brno, Čekija

ETD_10

Brno šventė pirmąją Europos Troleibuso dieną 2010 -taisiais metais. Šventės metu vyko atvirų durų diena troleibusų parke, veikė informacinis centras istoriniame troleibuse, stovėjusiame pagrindinėje miesto aikštėje. Renginio dėmesys buvo skiriamas šeimoms su vaikais, kuriems buvo pasakojama apie troleibusų veikimą ir kurie net galėjo pasėdėti ant vairuotojo sėdynės. Didžiausia atrakcija vaikams buvo miniatiūriniai troleibusai. Hidraulinės rampos sandėliuose leido visiems lankytojams apžiūrėti troleibusus iš apačios.
Segedas, Vengrija

ETD_11

Segede Europos Troleibuso diena buvo švenčiama atvirų durų dienų metu troleibusų parke, pasakojant apie troleibusų veikimą, priežiūrą ir remontą. Vyko piešinių konkursas (žr. laimėtojo piešinį, pritvirtintą ant troleibuso) ir viktorinos. Miesto centre veikę informaciniai centrai suteikė informaciją apie troleibusų svarbą švariam miestui.
Zalcburgas, Austrija

ETD_12

Zalcburge buvo atidaryti keli informaciniai punktai, kuriame įmonės darbuotojai dalino informaciją apie troleibusus. Tarp Europos Troleibuso dienos renginių buvo konkursai su prizais, nemokami balionai, muzika, užkandžiais, gėrimais. Į renginius ir konkursus kvietė pakabinamos skrajutės, buvusios troleibusuose.

Daugiau informacijos

Europos Troleibusų diena yra tikslingas renginys – rinkodaros priemonė, skirta skatinti troleibusus kaip švarią miesto transporto rūšį, sukurta pagal Europos projektą TROLLEY (www.trolley-project.eu). Šie renginiai yra bendravimo priemonė puoselėti dialogą su tiksline grupe – keleiviais – kurie ir turi realią keliavimo troleibusais patirtį. Dėl šios priežasties pagrindinės tezės yra reikšmingesnės, pvz., draugiškumas aplinkai arba dėl mažo triukšmo (naudojant troleibusus, o ne kitas transporto rūšis) lygio geresnė gyvenimo kokybė. Lydima kūrybiškumo ir įdomių pramogų, pvz. pagal konkursų ar inovatyvių smulkmenų, Europos Troleibuso diena gali tapti didelė sėkme visuose dalyvaujančiuose miestuose.

TROLLEY kviečia ir kitus troleibusus turinčius miestus dalyvauti šiuose renginiuose ir prisijungti prie šventės visoje Europoje. TROLLEY projektas siūlo medžiagą parodoms (pvz., troleibusų nuotraukas iš skirtingų miestų ar informacinius plakatus bei kitas smulkmenas, kurias galima gauti ir naudoti nemokamai), taip pat organizacinius patarimus visiems troleibusus turintiems miestams, kurie norėtų surengti Europos Troleibuso dienos šventę.

Jei norėtumėte sužinoti daugiau apie Europos Troleibuso dieną, susisiekite su Alexandra Scharzenberger iš trolley:motion el. paštu [email protected]

arba su TROLLEY projekto partneriu (www.trolley-project.eu), atstovaujančiu jūsų šalį.

[gview file=”https://www.troleibusas.lt/wp-content/uploads/2013/09/ETD_final__2_LT.pdf”]

Paruošta remiantis trolley-project medžiaga

ETD_EU-ERDF_logo

Definition

The European Trolleybus Day (ETD) is a public-oriented event organised every year on the first Saturday of the European Mobility Week. The event is generally accompanied by information activities, contests, games and education around various aspects of trolleybuses. Target groups are all passengers and potential future passengers.

Objective

The annual European Trolleybus Day is intended to raise the general public’s as well as trolleybus passengers’ awareness of trolleybuses and their advantages through a mix of activities. By experiencing the advantages of trolleybuses (e.g. no local emissions, low noise levels) and their effects, people are encouraged to consider using them more often or for the first time.

Scope

A European Trolleybus Day can be organised in every European trolleybus city or any city interested in trolleybuses, but could take a different form depending on the local trolleybus network (e.g. number of lines and buses), trolleybus experience or the specific trolleybus history in a city. It can be as simple as an organised trolleybus ride or as large as an outdoor event for thousands of people.

Possible partnerships (list not comprehensive)
ETD_1
  • local administration/public transport operator

  • media (press, radio, TV)

  • industry (bus manufacturers, suppliers)

  • environmental and other community groups

  • local schools and universities

  • local employers or energy suppliers

  • photo exhibition on trolleybus history

Venue and scale of the event
 ETD_2
  • The scale of the event depends on the resources available to carry it out.

  • The venue should be easy to reach by public transport, bike and by foot. In general, a visible, central location helps to attract passers-by (city centre). If one focus of the event, however, is on technical issues, the trolleybus depot could be a more appropriate venue. Ideally, free test rides with trolleybuses and site visits of the depot should be offered from the event location in the city centre.

Possible activities
ETD_3

ETD_4

You’re only limited by your imagination with regard to the activities that can be offered at an ETD. The main thing to keep in mind is to integrate fun with information and education. Some possibilities include:

  • Day of open door/ Visit of the depot (numbered tickets: memory for participants and you know number of guests)

  • Group trolleybus rides

  • A quiz with questions about the trolleybus in your city (perhaps with a nice prize)

  • Photo competitions and painting contest for children (perhaps with a nice prize)

  • Trolleybus painting or writing on a trolleybus (on an old one that is still in operation)

  • Information point inside a trolleybus

  • Installation of a comment/suggestion box

  • Interviews and questionnaires

  • Cinema (show the TROLLEY movie in a darkened trolleybus)

  • Parade of old vehicles (Oldtimerparade)

  • Guided e-bus tour (with city-guide)

  • Activities like: e-bus pulling, try to wire up

  • Interactive games

  • Ebus –Training with specific target groups (e.g. dogs,…..)

  • Testimonial (autograph session)

  • Cooperation with local Organisations

Who and what should be there
  • Local trolleybus experts and representatives of the local administration or the public transport provider should be present and talk about the community’s trolleybus initiatives.

  • Inviting a local celebrity (e.g. a member of a local sports team, media personalities, a politician) to participate in the event is a good way to draw media attention and raise awareness of it.

  • The availability of food and drinks makes people stay longer. Some music makes them feel comfortable.

  • Make sure to have flyers, brochures and other information material available. Gadgets and promotional material, e.g. for children, add a fun factor.

Promoting the ETD
ETD_2013_logo
  • Make use of the local media and other means of public distribution of information.

  • Connect the ETD to other activities of the European Mobility Week that draw a large crowd.

  • Posters should be distributed widely, including at community centres, in shopping streets, at schools and kindergartens, at the tourist information centre, etc.

  • Advertising can be placed on public transport vehicles (e.g. through swing cards, posters).

  • Social media can be used to announce the event and launch competitions.

Premium Kit

Each participant how will take care for the upcoming 4th European Trolleybus Day on 21th September 2013 will receive following materials:

Balloons

Posters A3

Posters A2

T-Shirts

Swingcards

Pens

 ETD_7 ETD_6  ETD_9
ETD_8_sm

Costs

Depending on the scale of your event and foreseen activities it can be quite a bit of work to organise it and it is fairly labour-intensive. In terms of covering other costs think also of sponsorship through partner organisations.

Evaluation of impact

Count the number of participants. This can be done at each individual activity and/or an overall count at the ETD. It can also be done with something small and appealing like a trolleybus stamp on participants’ hands or a wristband such as those used at festivals. If you have volunteers stamping hands or putting on wristbands (and counting), you can count the total number of attendees and can be relatively certain you have not counted people twice.

If you collect contact information from participants, you can conduct an online survey a few days or weeks after the event to find out if they liked the event and were encouraged to use a trolleybus more since the event.

Another promising evaluation approach is to evaluate press reports after the event.

Considerations and lessons learnt

Through an ETD you can reach a large number of people at one time. It is a great venue to inform and educate people at the same time as letting them have fun. Hands-on experience is the best form of promotion. If possible, you should plan to make your event annual rather than a one-time event so that you can improve it each year and watch interest and participation levels develop over time. But, assuming your venue is outdoors, your success may depend on the weather. Let this not discourage you.

Linking the event to the European Mobility Week lets your citizens and passengers know that they are participating in something larger than just a local festival.

Do not underestimate the value of food and drinks, music and competitions! These are the things that create a fun atmosphere and encourage people to come and to stay longer.

Good practice cases

On 18 September 2010, the first European Trolleybus Day was celebrated in Salzburg, Brno, Eberswalde, Gdynia, Parma, Leipzig and Szeged. The 2nd ETD took place on 17 September 2011. The third edition tooked place on 22 September 2012.

Brno, Czech Republic

ETD_10

Brno celebrated the first ETD in 2010 with an open day at the trolleybus depot and an info point inside a historical trolleybus on a main city square. A focus of the event was on families with kids who were informed about the operation of trolleybuses and could even take the seat of the driver. Miniature trolleybuses were the greatest attraction for children. Hydraulic ramps in the depot enabled all visitors to have a look at trolleybuses from below.
Szeged, Hungary

ETD_11

The ETD in Szeged was celebrated with open days at the trolleybus depot giving technical insights into the operation, maintenance and repair of trolleybuses. A painting competition (see winning photo placed on bus on the left) and sweepstakes were carried out. Information booths in the city centre of Szeged promoted the general idea of clean electric trolleybuses.
Salzburg, Austria

ETD_12

In Salzburg, several information points for citizens were created with operator staff giving hands-on information on the operation of trolleybuses. ETD activities included a competition with prizes, free balloons, music, food and drink stands. The European trolleybus marketing campaign “ebus – the smart way” also carried out in Salzburg was promoted at the event. Swing cards in trolleybuses promoted the event and the competition.

More information

The European Trolleybus Day is a highly targeted event marketing tool to promote trolleybuses as clean and sustainable urban transport mode established by the European project TROLLEY (www.trolley-project.eu). The events are a suitable communication tool to foster dialogue with the target group „passengers” and they make trolleybuses a real experience. Thereby, main messages like the environmental friendliness or low-noise related quality of life through trolleybus transportation can be intensified. Accompanied by creativity and entertainment factor, e.g. by sweepstakes or innovative gadgets, the European Trolleybus Day can become a big success for all participating cities.

TROLLEY invites other trolleybus cities to follow this campaign and to join the festivities across Europe. The TROLLEY project offers exhibition material, (e.g. photos from trolleybuses from different cities or information posters, or gadgets which can be used free of charge) as well as organisational advice for all trolleybus cities, which would like to carry out an ETD.

If you are interested in learning more about the ETD, contact Alexandra Scharzenberger from trolley:motion via [email protected]

or a TROLLEY project partner (www.trolley-project.eu) representing your country.

This post was prepared according the text which can be found in the trolley-project.eu website.

ETD_EU-ERDF_logo

One thought on “Europos Troleibuso diena. Kaip ji vyksta?Европейский день Троллейбуса. Как это происходит?European Trolleybus Day. How it is going on?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *