2013-05-19: savaitės įvykiai2013-05-19: обзор недели2013-05-19: events of the week

Ši savaitė buvo kupina įvykių – bet to, turbūt, ir derėtų tikėtis, kadangi liepos 1-oji artėja, be to, artėjant dienai, kada bus paskelbtas tramvajaus linijos įrengimo konkursas, savivaldybė vis aktyviau ima skleisti žinias apie tramvajaus „būtinumą“.

Pamėginkime trumpai apžvelgti, kas gi įvyko šią savaitę.

Эта неделя была насыщена событиями, – но этого, пожалуй, и следовало ожидать, так как 1 июля все ближе, кроме того, приближается тот день, когда начнется процедуры конкурса установки трамвайной линии, а муниципалитет все чаще начинает распространять информацию о „необходимости” трамвая.

Давайте попробуем коротко посмотреть на события этой недели.

This week was full of events – but, perhaps, this should be expected, as of July 1st is coming, moreover, approaching the day when there will be the tram line tender procedure started, the municipality is increasingly starting to spread the news about the „necessity” of tram.

Let’s have a brief overview of what happened this week.

2013-05-13, pirmadienis. Vilniaus miesto savivaldybėje įvyko Vilniaus miesto savivaldybės tarybos Peticijų komisijos posėdis. Dalyvavo komisijos pirmininkė Birutė Galinienė, komisijos nariai Sigita Burbienė, Olga Gorškova, Gžegož Sakson, Aušra Švilpienė. Peticiją pristatė Viešojo transporto nepriklausomos darbuotojų profsąjungos, Lietuvos profsąjungų lygos, Lietuvos valstiečių ir Žaliųjų sąjungos, Judėjimo „Už troleibusus Vilniuje!“ atstovai. Posėdžio metu buvo svarstoma peticija „Dėl Vilniaus miesto viešojo transporto optimizavimo“, po kuria buvo surinkta virš 1200 parašų:

472 parašai – su nurodytu vardu, pavarde, adresu, asmens kodu, parašu;

616 parašų – su nurodytu vardu, pavarde, adresu, gimimo data, parašu;

170 parašų – su nurodytu vardu, pavarde, adresu, parašu.

Peticijos kopijos buvo įteiktos ne tik Vilniaus miesto savivaldybės tarybai, bet ir Lietuvos Respublikos Seimui bei Lietuvos Respublikos Vyriausybei.

Peticijos tekstas:

Vilniaus, kaip ir visų kitų Lietuvos miestų viešasis transportas, vykdo socialinę funkciją. Juo daugiausia naudojasi tie Vilniaus miesto gyventojai ir svečiai, kurie negali sau leisti didesnių išlaidų transportui, todėl viešasis transportas jiems – gyvybiškai svarbus. Tai ne tik dirbantys žmonės, bet ir studentai, pensininkai ir kt… Mums, kurie naudojasi viešuoju transportu, yra svarbi net tik priimtina bilietų kaina bei galimybė iki reikiamos vietos nuvažiuoti greitai ir be persėdimų, bet ir transporto stotelių atstumas nuo namų.

Mums, Vilniaus miesto gyventojams, yra svarbu išsaugoti šio miesto kultūrinį ir architektūrinį paveldą, kuriam, jei bus įgyvendinti Vilniaus miesto savivaldybės planai įdiegti tramvajų linijas, gali būti padaryta didžiulė žala. Mus jaudina Vilniaus miesto ateitis, todėl labai svarbu, kad Vilniaus miesto savivaldybės priimamų sprendimų įgyvendinimui būtini įsiskolinimai eilinį kartą negultų ant mūsų pečių. Mes manome, kad miesto lėšos turi būti skirstomos racionaliai ir piliečių gerovei, o ne mažai privilegijuotų asmenų grupei.

Mūsų, privataus transporto vairuotojų, netenkina tai, kad Vilniaus miesto savivaldybės numatytas viešojo transporto optimizavimas ir tramvajų linijų įdiegimas pasunkins važiavimą sostinės keliais.

Todėl mes kategoriškai nesutinkame su Vilniaus miesto savivaldybės ketinimais optimizuoti Vilniaus miesto viešąjį transportą – sumažinti autobusų ir troleibusų maršrutų skaičių ir įdiegti tramvajaus linijas. Mes manome, kad šie ketinimai yra nepagrįsti, o tyrimai, kuriais jie vadovaujasi – šališki ir paviršutiniški.

Vilniaus viešasis transportas – tai ne tik miesto veidas, bet ir visos šalies vizitinė kortelė. Todėl sostinės viešojo transporto problemas turi spręsti ne tik miesto valdžia, bet ir Lietuvos Respublikos Seimas bei Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

Todėl mes, žemiau pasirašę šį tekstą, prašome pripažinti jį kaip Peticiją ir imtis visų būtinų priemonių bei priimti ir/arba pakeisti atitinkamus LR įstatymus, savivaldybės teisės aktus atsižvelgiant į mūsų reikalavimus.

Mūsų reikalavimai:

1. Atsisakyti visų planuojamų Vilniaus miesto viešojo transporto reformų.

2. Išsaugoti dabar veikiančią sostinės transporto sistemą, ją nuolat tobulinti atnaujinant transporto priemones (autobusus ir troleibusus).

3. Visas su viešojo transporto sistema susijusias reformas vykdyti tik atsižvelgiant į plataus rato sostinės gyventojų nuomonę.

Posėdžio metu komisijos nariai buvo informuoti apie troleibusų privalumus, lyginant su kitomis viešojo transporto priemonėmis, pateikta apibendrinta informacijas apie nepatogumus miesto gyventojams ir svečiams tramvajaus linijų įrengimo metu, apie žymiai didesnę finansinę naštą miestui, jei bus imtasi troleibusų sistemos naikinimo ir tramvajaus projekto vykdymo. Komisijos nariams pageidaujant, po posėdžio buvo paruošta ir išsiųsta el.paštu glausta informacija su konkrečiais pavyzdžiais kelių įdomesnių troleibusų transporto sistemų, veikiančių Vakaruose (pradedant Austrija, baigiant Kanada). Minėtame pristatyme pademonstruota, kad troleibusų sistemos veikia labai įvairaus dydžio miestuose, kad yra įvairiausių modelių ir gamintojų, taip pat yra pavyzdžių, kai troleibusai pakeitė tramvajaus sistemas, ar kai troleibusai buvo perkonstruoti iš turėtų autobusų.

Dabar belieka laukti peticijų komisijos sprendimų, po ko seks tolimesni mūsų veiksmai.

2013-05-14, antradienis. Vilniaus miesto savivaldybė, Paslaugų ir miesto ūkio komiteto posėdis, kurio metu svarstomas ir taip vadinamas „Vežėjų įtraukimo į bendrą viešojo transporto sistemą vežti keleivius autobusais vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutais Vilniaus mieste“ tvarkos aprašas (Nr. A1-1327).

Nors pagal savivaldybės interneto svetainėje pateiktą informaciją šio klausimo svarstymas buvo numatytas posėdžio pradžioje, dėl nežinomų priežasčių jis buvo pradėtas svarstyti tik po daugmaž trijų valandų – dėl šios priežasties dalis posėdyje norėjusių dalyvauti ir savo nuomone bei informacija norėjusių pasidalinti posėdžio svečių (dirbančių troleibusų parkuose) dalyvauti negalėjo, nes turėjo išvykti dirbti į antrąją pamainą. Net ir likusiųjų svečių – nors posėdis buvo viešas – į posėdį įsileisti savivaldybės atstovai nenorėjo. Svarstant šį klausimą, aktyviausiai šia tema domėjosi komiteto narė Violeta Podolskaitė – kiti dalyviai nebuvo labai aktyvūs. Nors ir ribotai – galbūt,dėl užtrukusio posėdžio – posėdžio svečiai turėjo galimybę pristatyti ir savo pozicijas. Norisi tikėti, kad bent keli komiteto priėmė kitokią informaciją, nei „nuleidžiamą iš viršaus“, taip pat norisi tikėtis, kad tarybos nariai ir patys susidomės, ir kitus sudomins šia tema ir sieks gauti teisingą informaciją.

2013-05-15, trečiadienis. Nors praėjo tik savaitė nuo praėjusio posėdžio, įvykusio 2013-08-08, vėl vyko Vilniaus miesto tarybos posėdis (posėdžio Nr. 39). Prieš posėdį – kas, kaip juokavome, tampa tradicija – vėl surengėme trumpą piketą:

Posėdžio vaizdo įrašo pirmąją dalį, kurioje buvo nagrinėjamas mums aktualus klausimas, galima pažiūrėti Vilniaus miesto savivaldybės svetainėje.

Kaip matome, nors buvo balsuota du kartus, projektas nebuvo patvirtintas.

Noriu priminti, kad trečiadienį taryboje nebuvo svarstomas nei „greitųjų“ autobusų įvedimas, nei „optimizavimas“, nei po liepos 1 d. įvedami troleibusų skaičiaus pokyčiai. Kaip teisingai sakė vienas tarybos narių, labai blogai, kad patyliukais buvo prastumtas be jokio pasipriešinimo ir diskusijų „Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste specialusis planas“:

Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste specialusis planas

Projekto „Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste specialiojo plano rengimas” sprendiniai

Dabar pokyčiai yra daromi atsižvelgiant į šitą planą – tad esant galimybėms, reikėtų pirmiausia siekti koreguoti šiuos planus ir sprendinius.

Tad kodėl, jei trečiadienį nebuvo svarstomas „optimizavimo“ projektas, ir buvo teigiama, kad tai yra susiję tik su privačiais vežėjais, mums, siekiantiems išsaugoti Vilniuje troleibusų sistemą, šis klausimas irgi yra svarbus? Tai svarbu ir VVT, nes pagal šį planą, privatiems vežėjams būtų skiriama dalis lėšų už keleivių pervežimą, o VVT kristų į dar didesnę finansinę krizę, plius, palaipsniui tai suteiktų galimybę maršrutus vieną po kito perduoti privatiems vežėjams, motyvuojant tuo, kad jie veža pigiau.

Kas pasiekta, miesto tarybai nepatvirtinus šio „įtraukimo“ sprendimo? Pirma, privatūs vežėjai negalės gauti miesto pinigų, skirtų keleivių pervežimui. Antra, VVT turės aptarnauti visus miesto maršrutus – o tai savaime reiškia didesnį vairuotojų ir transporto priemonių poreikį. Norisi tikėtis, kad tai bent jau pristabdys troleibusų naikinimo planus ir galbūt netgi bus nenaikinami kai kurie maršrutai ar nebus taip drastiškai mažinamas troleibusų priemonių kiekis maršrutuose.

2013-05-17, penktadienis. Vilniuje šiandien ir rytoj (2013-05-18) vyksta renginys „Vilniaus brodas gyvas“. Kelios nuotraukos su vieninteliu mieste likusiu ir tik renginiams nuomojamu Škoda 9Tr, garažinio Nr. 1387 troleibusu (iš renginio pradžios, su hipiais ir „hipiais”) yra 15min.lt galerijoje.

Penktadienio vakare pavyko ten apsilankyti ir padaryti šiek tiek nuotraukų – kelios iš jų, Jūsų dėmesiui, žemiau esančioje fotogalerijoje:

Na ir pabaigai noriu pacituoti Vilniaus mero A.Zuoko žodžius iš šeštadienį, 2013-05-18, portale lrytas.lt pasirodžiusio straipsnio „Vilniaus Volstryte – naujų dangoraižių vizijos“:

 „Dešiniojo Neries kranto plėtra neapsiribos verslo biurų statybomis. Ketinama iš esmės atnaujinti Lvovo ir Krokuvos gatves, Konstitucijos prospekte važinės aplinką tausojantis transportas: nauji belaidžiai troleibusai arba moduliniai autobusai”, – žadėjo A.Zuokas.

Kas dieną po naujieną, vizijose transporto priemonės vis kitokios… kad tik nepritrūktų naujų pavadinimų savo svajonių tramvajui…

2013-05-13, понедельник. В Вильнюсском городском самоуправлении  состоялась встреча городского совета комиссии петиций. Участвовали председатель комиссии Бируте Галинене, члены комиссии Сигита Бурбене, Ольга Горшкова, Гжегож Саксон, Аушра Швилпене. Петицию представили представители Независимого профсоюза работников общественного транспорта, ига профсоюзов Литвы, Литовские крестьяне и зеленые, движение »За троллейбусов в Вильнюсе!”. В ходе встречи была обсуждена петиция „О оптимизации Вильнюсского общественного транспорта”, за которую было собрано более 1200 подписей:

472 подписи – с такими указанными данными как имя, фамилия, адрес, личный идентификационный номер, подпись;

616 подписей – с такими указанными данными как имя, фамилия, адрес, дата рождения, подпись;

170 подписей – с такими указанными данными как имя, фамилия, адрес, подпись.

Копии петиции были представлены не только в городской совет Вильнюса, но и в Сейм Литовской Республики и Правительство Литовской Республики.

Текс петиции:

Общественный транспорт Вильнюса, как и всех других литовских городов, выполняет социальную функцию. Он в основном используется жителями города и гостей, которые не могут позволить себе более высокие затраты на транспорт, и общественный транспорт для них – жизненно важный. Это не просто люди, которые работают, это и студенты, пенсионеры и т.д. … Для нас кто пользуется общественным транспортом важны не только приемлемые цены билета и возможность до нужного места приехать быстро и без пересадок, для нас важны и расстояния остановок транспорта от дома.

Нам, жителям Вильнюса, важно сохранение культурного и архитектурного наследия города, которые может полугить значительный ущерб в случае реализации планов муниципалитета города Вильнюса установления трамвайных линий. Нас беспокоит будущее города Вильнюса, поэтому очень важно, что задолженности, нужны для осуществления решений мэрии города Вильнюса, вновь нелегли бы на наши плечи. Мы считаем, что средства города должны быть выделены рационально и для благополучия граждан, а не для нескольких привилегированных лиц.

Нас, водителeй частныx транспортных средств, не удовлетворяет то, что задуманные муниципалитетом города Вильнюса оптимизация общественного транспорта и установка трамвайных линий усложнит поездку дорогами столицы.

Поэтому мы категорически не согласны с намерениями муниципалитета города Вильнюс оптимизировать общественный транспорт города Вильнюса – снижения числа маршрутов автобусов и троллейбусов и установления трамвайных линий. Мы считаем, что эти намерения являются необоснованными, а исследования, на которых они руководствуются – предвзятыми и поверхностными.

Общественный транспорт Вильнюса – это не только лицо города, это и визитная карточка страны. Таким образом, проблемы общественного транспорта столицы должны быть решены не только городскими властьями, но и Парламентом Литовской Республики и Правительством Литовской Республики.

Таким образом, мы, нижеподписавшиеся этот текст, просим принять его как петицию и принять все необходимые меры и принять и / или внести поправки в соответствующие законы Литовской Республики, муниципального права в соответствии с нашими требованиями.

Наши требования:

1. Остановить все запланированные реформы обэественного транспорта города Вильнюса.

2. Сохранить теперешнюю транспортную систему столицы, ее постоянно улучшать обновляя транспортные средства (автобусы и троллейбусы).

3. Все реформы связанны с системой общественного транспорта, проводить только согласно с мнением большинства жителей столицы.

Posėdžio metu komisijos nariai buvo informuoti apie troleibusų privalumus, lyginant su kitomis viešojo transporto priemonėmis, pateikta apibendrinta informacijas apie nepatogumus miesto gyventojams ir svečiams tramvajaus linijų įrengimo metu, apie žymiai didesnę finansinę naštą miestui, jei bus imtasi troleibusų sistemos naikinimo ir tramvajaus projekto vykdymo. Komisijos nariams pageidaujant, po posėdžio buvo paruošta ir išsiųsta el.paštu glausta informacija su konkrečiais pavyzdžiais kelių įdomesnių troleibusų transporto sistemų, veikiančių Vakaruose (pradedant Austrija, baigiant Kanada). Minėtame pristatyme pademonstruota, kad troleibusų sistemos veikia labai įvairaus dydžio miestuose, kad yra įvairiausių modelių ir gamintojų, taip pat yra pavyzdžių, kai troleibusai pakeitė tramvajaus sistemas, ar kai troleibusai buvo perkonstruoti iš turėtų autobusų.

Dabar belieka laukti peticijų komisijos sprendimų, po ko seks tolimesni mūsų veiksmai.

2013-05-14, antradienis. Vilniaus miesto savivaldybė, Paslaugų ir miesto ūkio komiteto posėdis, kurio metu svarstomas ir taip vadinamas „Vežėjų įtraukimo į bendrą viešojo transporto sistemą vežti keleivius autobusais vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutais Vilniaus mieste“ tvarkos aprašas (Nr. A1-1327).

Nors pagal savivaldybės interneto svetainėje pateiktą informaciją šio klausimo svarstymas buvo numatytas posėdžio pradžioje, dėl nežinomų priežasčių jis buvo pradėtas svarstyti tik po daugmaž trijų valandų – dėl šios priežasties dalis posėdyje norėjusių dalyvauti ir savo nuomone bei informacija norėjusių pasidalinti posėdžio svečių (dirbančių troleibusų parkuose) dalyvauti negalėjo, nes turėjo išvykti dirbti į antrąją pamainą. Net ir likusiųjų svečių – nors posėdis buvo viešas – į posėdį įsileisti savivaldybės atstovai nenorėjo. Svarstant šį klausimą, aktyviausiai šia tema domėjosi komiteto narė Violeta Podolskaitė – kiti dalyviai nebuvo labai aktyvūs. Nors ir ribotai – galbūt,dėl užtrukusio posėdžio – posėdžio svečiai turėjo galimybę pristatyti ir savo pozicijas. Norisi tikėti, kad bent keli komiteto priėmė kitokią informaciją, nei „nuleidžiamą iš viršaus“, taip pat norisi tikėtis, kad tarybos nariai ir patys susidomės, ir kitus sudomins šia tema ir sieks gauti teisingą informaciją.

2013-05-15, trečiadienis. Nors praėjo tik savaitė nuo praėjusio posėdžio, įvykusio 2013-08-08, vėl vyko Vilniaus miesto tarybos posėdis (posėdžio Nr. 39). Prieš posėdį – kas, kaip juokavome, tampa tradicija – vėl surengėme trumpą piketą:

Posėdžio vaizdo įrašo pirmąją dalį, kurioje buvo nagrinėjamas mums aktualus klausimas, galima pažiūrėti Vilniaus miesto savivaldybės svetainėje.

Kaip matome, nors buvo balsuota du kartus, projektas nebuvo patvirtintas.

Noriu priminti, kad trečiadienį taryboje nebuvo svarstomas nei „greitųjų“ autobusų įvedimas, nei „optimizavimas“, nei po liepos 1 d. įvedami troleibusų skaičiaus pokyčiai. Kaip teisingai sakė vienas tarybos narių, labai blogai, kad patyliukais buvo prastumtas be jokio pasipriešinimo ir diskusijų „Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste specialusis planas“:

Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste specialusis planas

Projekto „Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste specialiojo plano rengimas” sprendiniai

Dabar pokyčiai yra daromi atsižvelgiant į šitą planą – tad esant galimybėms, reikėtų pirmiausia siekti koreguoti šiuos planus ir sprendinius.

Tad kodėl, jei trečiadienį nebuvo svarstomas „optimizavimo“ projektas, ir buvo teigiama, kad tai yra susiję tik su privačiais vežėjais, mums, siekiantiems išsaugoti Vilniuje troleibusų sistemą, šis klausimas irgi yra svarbus? Tai svarbu ir VVT, nes pagal šį planą, privatiems vežėjams būtų skiriama dalis lėšų už keleivių pervežimą, o VVT kristų į dar didesnę finansinę krizę, plius, palaipsniui tai suteiktų galimybę maršrutus vieną po kito perduoti privatiems vežėjams, motyvuojant tuo, kad jie veža pigiau.

Kas pasiekta, miesto tarybai nepatvirtinus šio „įtraukimo“ sprendimo? Pirma, privatūs vežėjai negalės gauti miesto pinigų, skirtų keleivių pervežimui. Antra, VVT turės aptarnauti visus miesto maršrutus – o tai savaime reiškia didesnį vairuotojų ir transporto priemonių poreikį. Norisi tikėtis, kad tai bent jau pristabdys troleibusų naikinimo planus ir galbūt netgi bus nenaikinami kai kurie maršrutai ar nebus taip drastiškai mažinamas troleibusų priemonių kiekis maršrutuose.

2013-05-17, penktadienis. Vilniuje šiandien ir rytoj (2013-05-18) vyksta renginys „Vilniaus brodas gyvas“. Kelios nuotraukos su vieninteliu mieste likusiu ir tik renginiams nuomojamu Škoda 9Tr, garažinio Nr. 1387 troleibusu (iš renginio pradžios, su hipiais ir „hipiais”) yra 15min.lt galerijoje.

Penktadienio vakare pavyko ten apsilankyti ir padaryti šiek tiek nuotraukų – kelios iš jų, Jūsų dėmesiui, žemiau esančioje fotogalerijoje:

Na ir pabaigai noriu pacituoti Vilniaus mero A.Zuoko žodžius iš šeštadienį, 2013-05-18, portale lrytas.lt pasirodžiusio straipsnio „Vilniaus Volstryte – naujų dangoraižių vizijos“:

 „Dešiniojo Neries kranto plėtra neapsiribos verslo biurų statybomis. Ketinama iš esmės atnaujinti Lvovo ir Krokuvos gatves, Konstitucijos prospekte važinės aplinką tausojantis transportas: nauji belaidžiai troleibusai arba moduliniai autobusai”, – žadėjo A.Zuokas.

Kas dieną po naujieną, vizijose transporto priemonės vis kitokios… kad tik nepritrūktų naujų pavadinimų savo svajonių tramvajui…

2013-05-13, Monday.

Vilnius City Council Petitions Commission meeting took place in Vilnius city municipality. Commission President Birute Galiniene, commission members Sigita Burbiene, Olga Gorskova, Gzegoz Sakson, Ausra Svilpiene. Petition was presented by the representatives of Independent trade union of the public transport workers, Lithuanian Trade Unions’ League, Lithuanian peasants and greens union, movement „for trolleybuses in Vilnius!”. The petition on Vilnius public transport optimization was discussed during the meeting, which collected more than 1,200 signatures:

472 signatures – with the given name, surname, address, personal identification number, signature;

616 signatures – with the given name, surname, address, date of birth, signature;

170 signatures – with the given name, surname, address and signature.

Copies of the petition were presented not only to Vilnius City Council, but also to the Seimas of the Republic of Lithuania and the Lithuanian Government.

Text of the petition:

Public transport of Vilnius, as well as all other Lithuanian cities, carries a social function. It is mainly used by those residents and guests of Vilnius, who can not afford the higher costs of transport, and therefore public transport to them is vital. It’s not just people who work, but the students, pensioners, etc. … To us who use public transport not only acceptable ticket price and the option to get to the required place quickly and without connections are important, but also the distance of vehicle stops  from home.

We, the residents of Vilnius, feel the importance to preserve the city’s cultural and architectural heritage, which, if Vilnius city municipality plans to install tram lines will be implemented,  can be in extensive damage. We are concerned about the future of the city of Vilnius, therefore it is very important that new debts of Vilnius City Municipality which are necessary for the implementation of their decisions, would not go once again on our shoulders. We believe that the city’s funds are to be allocated in a rational way and to well-being of citizens, and not to a few privileged individuals.

We, private vehicle drivers, are not satisfied that the optimization of public transport proposed by the Vilnius City Municipality and tram lines installation will make the journeys on the capital’s streets more difficult.

Therefore, we categorically disagree with the Vilnius city municipality intentions to optimize the urban public transport – reducing bus and trolley routes and install the tram lines. We believe that these intentions are unfounded, and the studies on which they are guided – biased and superficial.

Vilnius public transport – it is not only the face of the city, but the country’s business card. Therefore, the problems of public transport in the capital should be solved not only the city municipality, but also bythe Parliament of the Republic of Lithuania and the Government of the Republic of Lithuania.

Therefore, we, the undersigned this text, are asking to accept it as a petition and to take all necessary measures and to adopt and / or amend the relevant laws of the Republic of Lithuania, the municipal law according to our requirements.

Our requirements:

1. Stop all the planned Vilnius public transport reforms.

2. Leave now operating transport system in the capital city and continuously improve renewal of vehicles (buses and trolleybuses).

3. All the reforms related to the public transport system have to be carried out only after taking into consideration the opinion of majority of  the residents of the capital.

During the meeting, members of  the commission were informed on trolleybus advantages when compared with other means of public transport, a summary of the inconvenience for residents and guests during the installation tram lines, of much greater financial burden on the city, if the trolleybus system destruction will start and the tram project will be implemented. Under the request from the members of the commission, a short summary was prepared and sent to the e-mail with specific examples of several interesting trolley vehicle systems operating in the West (from Austria to Canada). That short presentation demonstrates that trolleybus systems are available in the cities which vary a lot in their size, there are a variety of models and manufacturers, there are also examples where the trolley have replaced the tram system or when the trolleys were redesigned from the busses.

Now we have to wait for the decisions of the comission, and then our new actions will follow.

2013-05-14, Tuesday.

Vilnius city municipality, meeting of city services and economic committee, where discussion of so-called scheme of „Integration of carriers to the overall public transport system to carry passengers by bus in local regular routes in Vilnius” (No. A1-1327).

Although, according to the municipal website information this issue had to be discussed at the beginning of the meeting, for unknown reasons, it was started after approximately three hours. For this reason, part of the people who wanted to participate in this meeting, and to share their knowledge and opinion, they simply could not participate because they had to go to work in the second shift. Although the meeting was public, some of the representatives of the municipality didn’t wanted to allow the presence of guests. Considering this question, the most active on the subject who has showed the biggest concern about the issue, was  Committee Member Violeta Podolskaite – other members were not very active. Albeit limited – perhaps due to a delay in the meeting – the guests of this meeting had the opportunity to present their positions. I want to believe that at least some of the members have adopted different information than being imposed „from the top”, as well as tempting to expect that board members will understand the importance of this issue and will convince about this, as well I hope they will try to get the correct information.

2013-05-15, Wednesday. Although only a week has passed since the last meeting on 2013-08-08, Vilnius City Council has held a meeting again (meeting number 39). Before the meeting – which, as we say, becomes a tradition – again, we held a brief picket:

The video of the first part of the meeting, where the question which was imporatant to us was discussed, can be seen in the Vilnius City website.

As we can see, even though it was voted twice, the project was not approved.

I want to remind you that the Board has not discussed on Wednesday the question of „fast” buses or „optimization” after July 1, or the changes of trolleybus quantity in the city. As one of the members said correctly, too bad that quietly without any resistance and discussions „A special plan in Vilnius of deployment of new modes of transportation”

Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste specialusis planas

Projekto „Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste specialiojo plano rengimas” sprendiniai

Dabar pokyčiai yra daromi atsižvelgiant į šitą planą – tad esant galimybėms, reikėtų pirmiausia siekti koreguoti šiuos planus ir sprendinius.

Tad kodėl, jei trečiadienį nebuvo svarstomas „optimizavimo“ projektas, ir buvo teigiama, kad tai yra susiję tik su privačiais vežėjais, mums, siekiantiems išsaugoti Vilniuje troleibusų sistemą, šis klausimas irgi yra svarbus? Tai svarbu ir VVT, nes pagal šį planą, privatiems vežėjams būtų skiriama dalis lėšų už keleivių pervežimą, o VVT kristų į dar didesnę finansinę krizę, plius, palaipsniui tai suteiktų galimybę maršrutus vieną po kito perduoti privatiems vežėjams, motyvuojant tuo, kad jie veža pigiau.

Kas pasiekta, miesto tarybai nepatvirtinus šio „įtraukimo“ sprendimo? Pirma, privatūs vežėjai negalės gauti miesto pinigų, skirtų keleivių pervežimui. Antra, VVT turės aptarnauti visus miesto maršrutus – o tai savaime reiškia didesnį vairuotojų ir transporto priemonių poreikį. Norisi tikėtis, kad tai bent jau pristabdys troleibusų naikinimo planus ir galbūt netgi bus nenaikinami kai kurie maršrutai ar nebus taip drastiškai mažinamas troleibusų priemonių kiekis maršrutuose.

2013-05-17, penktadienis. Vilniuje šiandien ir rytoj (2013-05-18) vyksta renginys „Vilniaus brodas gyvas“. Kelios nuotraukos su vieninteliu mieste likusiu ir tik renginiams nuomojamu Škoda 9Tr, garažinio Nr. 1387 troleibusu (iš renginio pradžios, su hipiais ir „hipiais”) yra 15min.lt galerijoje.

Penktadienio vakare pavyko ten apsilankyti ir padaryti šiek tiek nuotraukų – kelios iš jų, Jūsų dėmesiui, žemiau esančioje fotogalerijoje:

Na ir pabaigai noriu pacituoti Vilniaus mero A.Zuoko žodžius iš šeštadienį, 2013-05-18, portale lrytas.lt pasirodžiusio straipsnio „Vilniaus Volstryte – naujų dangoraižių vizijos“:

 „Dešiniojo Neries kranto plėtra neapsiribos verslo biurų statybomis. Ketinama iš esmės atnaujinti Lvovo ir Krokuvos gatves, Konstitucijos prospekte važinės aplinką tausojantis transportas: nauji belaidžiai troleibusai arba moduliniai autobusai”, – žadėjo A.Zuokas.

Kas dieną po naujieną, vizijose transporto priemonės vis kitokios… kad tik nepritrūktų naujų pavadinimų savo svajonių tramvajui…

One thought on “2013-05-19: savaitės įvykiai2013-05-19: обзор недели2013-05-19: events of the week

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *