[:lt]
Ilgai laukėme ir tikėjomės gerų naujienų. Pasikeitus miesto valdžiai, girdėjome ir gražių pažadų dėl troleibusų ateities – tiesa, pažadai jau buvo santūresni nei tie, kurie buvo duodami prieš rinkimus (ką prieš rinkimus apie viešąjį transportą kalbėjo kai kurios partijos, galite paskaityti čia, o vos prieš mėnesį 2015-12-30 Delfi.lt straipsnyje buvo rašoma: „Sostinėje taip pat atšaukiamas A. Zuoko paskelbtas „kryžiaus žygis” prieš troleibusus. R. Šimašius sako, kad jie tikrai liks“). Visgi atėjo laikas, kada nuo pažadų tenka pereiti prie darbų – ir štai tuomet situacija pasikeitė – apie troleibusų pirkimą nebekalbama nė žodžio.
Turbūt visi sutiksite – aplanko blogas jausmas, kai paaiškėja, kad jums melavo. Dar blogesnis jausmas paaiškėjus, kad tas melas – ilgalaikis ir nuosekliai vykdytas daugybės žmonių net keliose institucijose. Būtent tai tapo akivaizdu šiomis dienomis, apie tai ir pakalbėkime.
1. 2016-01-15. Paskutinis viešas pareiškimas apie tai, kad Vilniuje, panaudojant ES investicijas, galvojama pirkti naujus troleibusus: „Didžiųjų šalies viešojo transporto įmonių vadovai – už galimybę rinktis“:
„Už ES lėšas norėtume įsigyti naujų troleibusų su autonomine eiga. Tačiau akivaizdu, kad kitų miestų įmonėms tokių transporto priemonių nereikia. Sostinės troleibusų parką atnaujinti būtina, o naujų autobusų žadame pirkti už savo lėšas“, – sako laikinai einantis bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinio direktoriaus pareigas Rimantas Markauskas.
2. 2016-01-27. Per visą žiniasklaidą išskalambijama apie tai, kad neva troleibuse vaiką nukrėtė elektra ir neva ten jis gavo I laipsnio nudegimą (kurio kitą dieną jau nebesimatė, o stebukle!). Apie šios istorijos užkulisius skaitykite jau artimiausiomis dienomis.
Na o tądien „Lietuvos ryto“ televizijos laidoje „Reporteris“ Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius kalbėjo: „Kai kurios transporto priemonės šiandien gėdą daro sostinei ir tai yra ne tos transporto priemonės, kurios turi važinėti mieste ir ne tos transporto priemonės, kurios po 1,5 metų važinės mieste. Pačių blogiausių transporto priemonių bus atsisakyta“. Galima spėti, kad į šį „pačių blogiausių“ transporto priemonių apibūdinimą pakliuvo ir troleibusai. Visgi konkrečiau, ar seni troleibusai bus keičiami naujais troleibusais, ar visgi troleibusai bus keičiami autobusais, pasakyta nebuvo.
3. 2016-01-28. Vietoj iki tol skelbtų planų įsigyti naujus troleibusus savivaldybė paskelbia apie planus įsigyti naujus „ekologiškus“ autobusus. „Vilniaus savivaldybė atnaujins dešimtadalį autobusų parko“:
„Vilniaus miesto savivaldybė šį pavasarį planuoja skelbti konkursą 40 naujų ekologiškų autobusų įsigijimui. Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų sostinės viešojo transporto atnaujinimui planuojama skirti daugiau nei 14 mln. eurų. 15 procentų reikalingų lėšų skirs Vilniaus savivaldybė, likusią dalį – Susisiekimo ministerija.“
4. 2016-02-01. Vilniaus miesto savivaldybės Viešųjų ryšių skyriui el. paštu išsiunčiami klausimai, prašant paaiškinti prieštaringą informaciją ir veiksmus, taip pat konkrečius planus dėl to, kokiomis transporto priemonėmis bus keičiami seni troleibusai:
Ar tai reiškia staiga pasikeitusius planus dėl to, kokios transporto priemonės visgi bus perkamos, ar visgi vykdoma tai, kas suplanuota? Jeigu yra paruoštas konkretus planas, kada ir kokiomis viešojo transporto priemonėmis planuojamas UAB „Vilniaus viešasis transportas“ atnaujinimas, gal galima apie šį planą sužinoti detaliau (t.y., konkreti data, transporto rūšis, transporto priemonės talpa, transporto priemonių skaičius, orientacinė įsigijimo kaina)? Ar yra planuojama įsigyti nenaujų žemagrindžių troleibusų? Ar naujų transporto priemonių įsigijimo planai reiškia, kad pradedamas Vilniaus troleibusų keitimas dyzeliniais ir dujiniais autobusais?
Jokio atsakymo visą savaitę nebuvo gauta (nors pernai, į kitus klausimus, atsakymai atkeliavo per 2 dienas).
5. 2016-02-03. Į Vilnių bandymams atvyksta vieno gamintojo, nuolat laiminčio pirkimo konkursus („otkatų“ schemos perkant autobusus pas mus naudojamos jau daugybę metų, ir tai vieša paslaptis), autobusas bandymams. Tiesa, demonstravimui atvyko dyzelinis autobusas – tokio nupirkti nebus leista (kad ir kaip intensyviai bėgioja į Susisiekimo ministeriją to prašydami VVT atstovai). Tačiau galime neabejoti, kad paskelbus autobusų pirkimo konkursą – jį laimės šis gamintojas, kuris atsiųs savo autobusus su dujų balionų dėžėmis ant stogų.
Kita vieša paslaptis yra ta, kad privataus vežėjo konkursą Vilniuje laimės „Kautra“ (tai buvo žinoma dar Zuoko vadovavimo metu). Kaune buvo bandoma „Kautros“ vadovą skirti UAB „Kauno autobusai“ valdybos nariu – tačiau Vilniaus miesto savivaldybė nusprendė tėkštelėti dar stipriau negu mėgino kolegos iš Kauno. Kaip tik šiuo metu vyksta derybos, kad savivaldybės įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ direktoriumi būtų paskirtas asmuo, šiuo metu dirbantis „Kautroje“. Akivaizdu, tokioje viešojo transporto sistemoje – pasmerktoje įmonės perėmimui į privatininko rankas – troleibusams vietos neliks.
Ir dar. Paaiškėjo, kad tai, ką kalbėjo ir savivaldybės, ir VVT, ir net Susisiekimo ministerijos atstovai apie ketinimus pirkti troleibusus tebuvo melas, dūmų uždanga, siekiant maksimaliai ilgai užtildyti pasipriešinimą jų planams – autobusų pirkimui. Paaiškėjo ir tai, kad tarpinstituciniuose susitikimuose, kur dalyvaudavo savivaldybių, Susisiekimo ministerijos, Transporto investicijų departamento atstovai, apie ketinimus pirkti naujus troleibusus Vilniuje net nebuvo kalbama. Melagėliai valdininkėliai – žinoma, už melą pas mus vadininkai nėra baudžiami, tačiau norisi palinkėti, kad vieną dieną už visus savo „gražius darbus“ būtumėte apdovanoti pagal nuopelnus, ir dar su „procentais“.
Kita vertus, ko stebėtis – Susisiekimo ministerija ir toliau keliavimą įsivaizduoja tik automobiliais (netikite? – peržvelkite jų Facebook paskyrą, viešasis transportas ar dviračiai jiems egzistuoja tik renginių proga), o Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Miesto transporto skyriuje ir toliau dirba tie patys žmonės, kurie ne vienerius metus aktyviai dirbo tam, kad troleibusai būtų sunaikinti. Pastarieji, padedami daugybę metų dirbančių „Vilniaus viešajame transporte“ autobusininkų, nesunkiai pateikia tokius skaičius, kad troleibusai atrodytų labai nepatrauklūs. Jie pateikinėja „informaciją“, kaip brangu išlaikyti troleibusus, kokia didelė jų kilometro savikaina, kokia brangi jų eksploatacija ir t.t., ir pan. Tačiau jie kai ką mielai nutyli:
* Apie tai, kodėl troleibusų kilometro savikaina padidėjo?
* Apie tai, kokia būtų kilometro savikaina, racionaliau išnaudojant troleibusų infrastruktūrą (t.y., maksimaliai aptarnaujant troleibusais teritorijas, kur yra nutiestas troleibusų tinklas)?
* Apie tai, kokia būtų kilometro savikaina, jeigu mieste važinėtų šiuolaikiniai troleibusai, jeigu būtų atnaujintos elektros pastotės?
* Apie tai, kaip skirtųsi priežiūros išlaidos per, pavyzdžiui, 20 metų šimtui autobusų ir šimtui troleibusų?
* Apie tai, kad taip vadinami „ekologiški“ (kodėl išvis leidžiama naudoti tokį klaidinantį terminą?!) autobusai teršia ir gadina mūsų sveikatą – jau rašėme – bet jie taip pat tame problemų nemato.
* Apie tai, kokiu būdu jie sugebės įgyvendinti „Baltosios knygos“ reikalavimus, jeigu dabar naikina elektrinį transportą, keisdami jį taršiu? Gal po dešimtmečio Vilnius laimės „aukso puodą“ ir galės iškart staiga nupirkti apie 700 elektrinių autobusų (šiuo metu vieno minimalios komplektacijos elektrinio autobuso kaina – bent 0,5 mln. eurų – o kur dar milžiniškos išlaidos akumuliatoriams kas kelerius metus)? O gal jie galvoja, kad pavyks išsisukti ir toliau naudojant autobusus su vidaus degimo varikliais, tačiau juos kuo intensyviau vadinant ekologiškais? Juk kuo daugiau kartosi net ir melą – tuo daugiau šansų, kad juo kažkas patikės.
Bet juk kodėl viso to nenutylėti, jeigu galima tiesiog viešai pašūkauti, kaip brangu troleibusus eksploatuoti, kokie jie baisūs ir šiaip kokie jie brangūs?
Mes savo ruožtu pasistenkime, kad jų planai troleibusus keisti autobusais (ar mikrobais) nevyktų taip sklandžiai, kaip jie tikisi.
[:ru]
Ilgai laukėme ir tikėjomės gerų naujienų. Pasikeitus miesto valdžiai, girdėjome ir gražių pažadų dėl troleibusų ateities – tiesa, pažadai jau buvo santūresni nei tie, kurie buvo duodami prieš rinkimus (ką prieš rinkimus apie viešąjį transportą kalbėjo kai kurios partijos, galite paskaityti čia, o vos prieš mėnesį 2015-12-30 Delfi.lt straipsnyje buvo rašoma: „Sostinėje taip pat atšaukiamas A. Zuoko paskelbtas „kryžiaus žygis” prieš troleibusus. R. Šimašius sako, kad jie tikrai liks“). Visgi atėjo laikas, kada nuo pažadų tenka pereiti prie darbų – ir štai tuomet situacija pasikeitė – apie troleibusų pirkimą nebekalbama nė žodžio.
Turbūt visi sutiksite – aplanko blogas jausmas, kai paaiškėja, kad jums melavo. Dar blogesnis jausmas paaiškėjus, kad tas melas – ilgalaikis ir nuosekliai vykdytas daugybės žmonių net keliose institucijose. Būtent tai tapo akivaizdu šiomis dienomis, apie tai ir pakalbėkime.
1. 2016-01-15. Paskutinis viešas pareiškimas apie tai, kad Vilniuje, panaudojant ES investicijas, galvojama pirkti naujus troleibusus: „Didžiųjų šalies viešojo transporto įmonių vadovai – už galimybę rinktis“:
„Už ES lėšas norėtume įsigyti naujų troleibusų su autonomine eiga. Tačiau akivaizdu, kad kitų miestų įmonėms tokių transporto priemonių nereikia. Sostinės troleibusų parką atnaujinti būtina, o naujų autobusų žadame pirkti už savo lėšas“, – sako laikinai einantis bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinio direktoriaus pareigas Rimantas Markauskas.
2. 2016-01-27. Per visą žiniasklaidą išskalambijama apie tai, kad neva troleibuse vaiką nukrėtė elektra ir neva ten jis gavo I laipsnio nudegimą (kurio kitą dieną jau nebesimatė, o stebukle!). Apie šios istorijos užkulisius skaitykite jau artimiausiomis dienomis.
Na o tądien „Lietuvos ryto“ televizijos laidoje „Reporteris“ Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius kalbėjo: „Kai kurios transporto priemonės šiandien gėdą daro sostinei ir tai yra ne tos transporto priemonės, kurios turi važinėti mieste ir ne tos transporto priemonės, kurios po 1,5 metų važinės mieste. Pačių blogiausių transporto priemonių bus atsisakyta“. Galima spėti, kad į šį „pačių blogiausių“ transporto priemonių apibūdinimą pakliuvo ir troleibusai. Visgi konkrečiau, ar seni troleibusai bus keičiami naujais troleibusais, ar visgi troleibusai bus keičiami autobusais, pasakyta nebuvo.
3. 2016-01-28. Vietoj iki tol skelbtų planų įsigyti naujus troleibusus savivaldybė paskelbia apie planus įsigyti naujus „ekologiškus“ autobusus. „Vilniaus savivaldybė atnaujins dešimtadalį autobusų parko“:
„Vilniaus miesto savivaldybė šį pavasarį planuoja skelbti konkursą 40 naujų ekologiškų autobusų įsigijimui. Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų sostinės viešojo transporto atnaujinimui planuojama skirti daugiau nei 14 mln. eurų. 15 procentų reikalingų lėšų skirs Vilniaus savivaldybė, likusią dalį – Susisiekimo ministerija.“
4. 2016-02-01. Vilniaus miesto savivaldybės Viešųjų ryšių skyriui el. paštu išsiunčiami klausimai, prašant paaiškinti prieštaringą informaciją ir veiksmus, taip pat konkrečius planus dėl to, kokiomis transporto priemonėmis bus keičiami seni troleibusai:
Ar tai reiškia staiga pasikeitusius planus dėl to, kokios transporto priemonės visgi bus perkamos, ar visgi vykdoma tai, kas suplanuota? Jeigu yra paruoštas konkretus planas, kada ir kokiomis viešojo transporto priemonėmis planuojamas UAB „Vilniaus viešasis transportas“ atnaujinimas, gal galima apie šį planą sužinoti detaliau (t.y., konkreti data, transporto rūšis, transporto priemonės talpa, transporto priemonių skaičius, orientacinė įsigijimo kaina)? Ar yra planuojama įsigyti nenaujų žemagrindžių troleibusų? Ar naujų transporto priemonių įsigijimo planai reiškia, kad pradedamas Vilniaus troleibusų keitimas dyzeliniais ir dujiniais autobusais?
Jokio atsakymo visą savaitę nebuvo gauta (nors pernai, į kitus klausimus, atsakymai atkeliavo per 2 dienas).
5. 2016-02-03. Į Vilnių bandymams atvyksta vieno gamintojo, nuolat laiminčio pirkimo konkursus („otkatų“ schemos perkant autobusus pas mus naudojamos jau daugybę metų, ir tai vieša paslaptis), autobusas bandymams. Tiesa, demonstravimui atvyko dyzelinis autobusas – tokio nupirkti nebus leista (kad ir kaip intensyviai bėgioja į Susisiekimo ministeriją to prašydami VVT atstovai). Tačiau galime neabejoti, kad paskelbus autobusų pirkimo konkursą – jį laimės šis gamintojas, kuris atsiųs savo autobusus su dujų balionų dėžėmis ant stogų.
Kita vieša paslaptis yra ta, kad privataus vežėjo konkursą Vilniuje laimės „Kautra“ (tai buvo žinoma dar Zuoko vadovavimo metu). Kaune buvo bandoma „Kautros“ vadovą skirti UAB „Kauno autobusai“ valdybos nariu – tačiau Vilniaus miesto savivaldybė nusprendė tėkštelėti dar stipriau negu mėgino kolegos iš Kauno. Kaip tik šiuo metu vyksta derybos, kad savivaldybės įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ direktoriumi būtų paskirtas asmuo, šiuo metu dirbantis „Kautroje“. Akivaizdu, tokioje viešojo transporto sistemoje – pasmerktoje įmonės perėmimui į privatininko rankas – troleibusams vietos neliks.
Ir dar. Paaiškėjo, kad tai, ką kalbėjo ir savivaldybės, ir VVT, ir net Susisiekimo ministerijos atstovai apie ketinimus pirkti troleibusus tebuvo melas, dūmų uždanga, siekiant maksimaliai ilgai užtildyti pasipriešinimą jų planams – autobusų pirkimui. Paaiškėjo ir tai, kad tarpinstituciniuose susitikimuose, kur dalyvaudavo savivaldybių, Susisiekimo ministerijos, Transporto investicijų departamento atstovai, apie ketinimus pirkti naujus troleibusus Vilniuje net nebuvo kalbama. Melagėliai valdininkėliai – žinoma, už melą pas mus vadininkai nėra baudžiami, tačiau norisi palinkėti, kad vieną dieną už visus savo „gražius darbus“ būtumėte apdovanoti pagal nuopelnus, ir dar su „procentais“.
Kita vertus, ko stebėtis – Susisiekimo ministerija ir toliau keliavimą įsivaizduoja tik automobiliais (netikite? – peržvelkite jų Facebook paskyrą, viešasis transportas ar dviračiai jiems egzistuoja tik renginių proga), o Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Miesto transporto skyriuje ir toliau dirba tie patys žmonės, kurie ne vienerius metus aktyviai dirbo tam, kad troleibusai būtų sunaikinti. Pastarieji, padedami daugybę metų dirbančių „Vilniaus viešajame transporte“ autobusininkų, nesunkiai pateikia tokius skaičius, kad troleibusai atrodytų labai nepatrauklūs. Jie pateikinėja „informaciją“, kaip brangu išlaikyti troleibusus, kokia didelė jų kilometro savikaina, kokia brangi jų eksploatacija ir t.t., ir pan. Tačiau jie kai ką mielai nutyli:
* Apie tai, kodėl troleibusų kilometro savikaina padidėjo?
* Apie tai, kokia būtų kilometro savikaina, racionaliau išnaudojant troleibusų infrastruktūrą (t.y., maksimaliai aptarnaujant troleibusais teritorijas, kur yra nutiestas troleibusų tinklas)?
* Apie tai, kokia būtų kilometro savikaina, jeigu mieste važinėtų šiuolaikiniai troleibusai, jeigu būtų atnaujintos elektros pastotės?
* Apie tai, kaip skirtųsi priežiūros išlaidos per, pavyzdžiui, 20 metų šimtui autobusų ir šimtui troleibusų?
* Apie tai, kad taip vadinami „ekologiški“ (kodėl išvis leidžiama naudoti tokį klaidinantį terminą?!) autobusai teršia ir gadina mūsų sveikatą – jau rašėme – bet jie taip pat tame problemų nemato.
* Apie tai, kokiu būdu jie sugebės įgyvendinti „Baltosios knygos“ reikalavimus, jeigu dabar naikina elektrinį transportą, keisdami jį taršiu? Gal po dešimtmečio Vilnius laimės „aukso puodą“ ir galės iškart staiga nupirkti apie 700 elektrinių autobusų (šiuo metu vieno minimalios komplektacijos elektrinio autobuso kaina – bent 0,5 mln. eurų – o kur dar milžiniškos išlaidos akumuliatoriams kas kelerius metus)? O gal jie galvoja, kad pavyks išsisukti ir toliau naudojant autobusus su vidaus degimo varikliais, tačiau juos kuo intensyviau vadinant ekologiškais? Juk kuo daugiau kartosi net ir melą – tuo daugiau šansų, kad juo kažkas patikės.
Bet juk kodėl viso to nenutylėti, jeigu galima tiesiog viešai pašūkauti, kaip brangu troleibusus eksploatuoti, kokie jie baisūs ir šiaip kokie jie brangūs?
Mes savo ruožtu pasistenkime, kad jų planai troleibusus keisti autobusais (ar mikrobais) nevyktų taip sklandžiai, kaip jie tikisi.
[:en]
Ilgai laukėme ir tikėjomės gerų naujienų. Pasikeitus miesto valdžiai, girdėjome ir gražių pažadų dėl troleibusų ateities – tiesa, pažadai jau buvo santūresni nei tie, kurie buvo duodami prieš rinkimus (ką prieš rinkimus apie viešąjį transportą kalbėjo kai kurios partijos, galite paskaityti čia, o vos prieš mėnesį 2015-12-30 Delfi.lt straipsnyje buvo rašoma: „Sostinėje taip pat atšaukiamas A. Zuoko paskelbtas „kryžiaus žygis” prieš troleibusus. R. Šimašius sako, kad jie tikrai liks“). Visgi atėjo laikas, kada nuo pažadų tenka pereiti prie darbų – ir štai tuomet situacija pasikeitė – apie troleibusų pirkimą nebekalbama nė žodžio.
Turbūt visi sutiksite – aplanko blogas jausmas, kai paaiškėja, kad jums melavo. Dar blogesnis jausmas paaiškėjus, kad tas melas – ilgalaikis ir nuosekliai vykdytas daugybės žmonių net keliose institucijose. Būtent tai tapo akivaizdu šiomis dienomis, apie tai ir pakalbėkime.
1. 2016-01-15. Paskutinis viešas pareiškimas apie tai, kad Vilniuje, panaudojant ES investicijas, galvojama pirkti naujus troleibusus: „Didžiųjų šalies viešojo transporto įmonių vadovai – už galimybę rinktis“:
„Už ES lėšas norėtume įsigyti naujų troleibusų su autonomine eiga. Tačiau akivaizdu, kad kitų miestų įmonėms tokių transporto priemonių nereikia. Sostinės troleibusų parką atnaujinti būtina, o naujų autobusų žadame pirkti už savo lėšas“, – sako laikinai einantis bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinio direktoriaus pareigas Rimantas Markauskas.
2. 2016-01-27. Per visą žiniasklaidą išskalambijama apie tai, kad neva troleibuse vaiką nukrėtė elektra ir neva ten jis gavo I laipsnio nudegimą (kurio kitą dieną jau nebesimatė, o stebukle!). Apie šios istorijos užkulisius skaitykite jau artimiausiomis dienomis.
Na o tądien „Lietuvos ryto“ televizijos laidoje „Reporteris“ Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius kalbėjo: „Kai kurios transporto priemonės šiandien gėdą daro sostinei ir tai yra ne tos transporto priemonės, kurios turi važinėti mieste ir ne tos transporto priemonės, kurios po 1,5 metų važinės mieste. Pačių blogiausių transporto priemonių bus atsisakyta“. Galima spėti, kad į šį „pačių blogiausių“ transporto priemonių apibūdinimą pakliuvo ir troleibusai. Visgi konkrečiau, ar seni troleibusai bus keičiami naujais troleibusais, ar visgi troleibusai bus keičiami autobusais, pasakyta nebuvo.
3. 2016-01-28. Vietoj iki tol skelbtų planų įsigyti naujus troleibusus savivaldybė paskelbia apie planus įsigyti naujus „ekologiškus“ autobusus. „Vilniaus savivaldybė atnaujins dešimtadalį autobusų parko“:
„Vilniaus miesto savivaldybė šį pavasarį planuoja skelbti konkursą 40 naujų ekologiškų autobusų įsigijimui. Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų sostinės viešojo transporto atnaujinimui planuojama skirti daugiau nei 14 mln. eurų. 15 procentų reikalingų lėšų skirs Vilniaus savivaldybė, likusią dalį – Susisiekimo ministerija.“
4. 2016-02-01. Vilniaus miesto savivaldybės Viešųjų ryšių skyriui el. paštu išsiunčiami klausimai, prašant paaiškinti prieštaringą informaciją ir veiksmus, taip pat konkrečius planus dėl to, kokiomis transporto priemonėmis bus keičiami seni troleibusai:
Ar tai reiškia staiga pasikeitusius planus dėl to, kokios transporto priemonės visgi bus perkamos, ar visgi vykdoma tai, kas suplanuota? Jeigu yra paruoštas konkretus planas, kada ir kokiomis viešojo transporto priemonėmis planuojamas UAB „Vilniaus viešasis transportas“ atnaujinimas, gal galima apie šį planą sužinoti detaliau (t.y., konkreti data, transporto rūšis, transporto priemonės talpa, transporto priemonių skaičius, orientacinė įsigijimo kaina)? Ar yra planuojama įsigyti nenaujų žemagrindžių troleibusų? Ar naujų transporto priemonių įsigijimo planai reiškia, kad pradedamas Vilniaus troleibusų keitimas dyzeliniais ir dujiniais autobusais?
Jokio atsakymo visą savaitę nebuvo gauta (nors pernai, į kitus klausimus, atsakymai atkeliavo per 2 dienas).
5. 2016-02-03. Į Vilnių bandymams atvyksta vieno gamintojo, nuolat laiminčio pirkimo konkursus („otkatų“ schemos perkant autobusus pas mus naudojamos jau daugybę metų, ir tai vieša paslaptis), autobusas bandymams. Tiesa, demonstravimui atvyko dyzelinis autobusas – tokio nupirkti nebus leista (kad ir kaip intensyviai bėgioja į Susisiekimo ministeriją to prašydami VVT atstovai). Tačiau galime neabejoti, kad paskelbus autobusų pirkimo konkursą – jį laimės šis gamintojas, kuris atsiųs savo autobusus su dujų balionų dėžėmis ant stogų.
Kita vieša paslaptis yra ta, kad privataus vežėjo konkursą Vilniuje laimės „Kautra“ (tai buvo žinoma dar Zuoko vadovavimo metu). Kaune buvo bandoma „Kautros“ vadovą skirti UAB „Kauno autobusai“ valdybos nariu – tačiau Vilniaus miesto savivaldybė nusprendė tėkštelėti dar stipriau negu mėgino kolegos iš Kauno. Kaip tik šiuo metu vyksta derybos, kad savivaldybės įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ direktoriumi būtų paskirtas asmuo, šiuo metu dirbantis „Kautroje“. Akivaizdu, tokioje viešojo transporto sistemoje – pasmerktoje įmonės perėmimui į privatininko rankas – troleibusams vietos neliks.
Ir dar. Paaiškėjo, kad tai, ką kalbėjo ir savivaldybės, ir VVT, ir net Susisiekimo ministerijos atstovai apie ketinimus pirkti troleibusus tebuvo melas, dūmų uždanga, siekiant maksimaliai ilgai užtildyti pasipriešinimą jų planams – autobusų pirkimui. Paaiškėjo ir tai, kad tarpinstituciniuose susitikimuose, kur dalyvaudavo savivaldybių, Susisiekimo ministerijos, Transporto investicijų departamento atstovai, apie ketinimus pirkti naujus troleibusus Vilniuje net nebuvo kalbama. Melagėliai valdininkėliai – žinoma, už melą pas mus vadininkai nėra baudžiami, tačiau norisi palinkėti, kad vieną dieną už visus savo „gražius darbus“ būtumėte apdovanoti pagal nuopelnus, ir dar su „procentais“.
Kita vertus, ko stebėtis – Susisiekimo ministerija ir toliau keliavimą įsivaizduoja tik automobiliais (netikite? – peržvelkite jų Facebook paskyrą, viešasis transportas ar dviračiai jiems egzistuoja tik renginių proga), o Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Miesto transporto skyriuje ir toliau dirba tie patys žmonės, kurie ne vienerius metus aktyviai dirbo tam, kad troleibusai būtų sunaikinti. Pastarieji, padedami daugybę metų dirbančių „Vilniaus viešajame transporte“ autobusininkų, nesunkiai pateikia tokius skaičius, kad troleibusai atrodytų labai nepatrauklūs. Jie pateikinėja „informaciją“, kaip brangu išlaikyti troleibusus, kokia didelė jų kilometro savikaina, kokia brangi jų eksploatacija ir t.t., ir pan. Tačiau jie kai ką mielai nutyli:
* Apie tai, kodėl troleibusų kilometro savikaina padidėjo?
* Apie tai, kokia būtų kilometro savikaina, racionaliau išnaudojant troleibusų infrastruktūrą (t.y., maksimaliai aptarnaujant troleibusais teritorijas, kur yra nutiestas troleibusų tinklas)?
* Apie tai, kokia būtų kilometro savikaina, jeigu mieste važinėtų šiuolaikiniai troleibusai, jeigu būtų atnaujintos elektros pastotės?
* Apie tai, kaip skirtųsi priežiūros išlaidos per, pavyzdžiui, 20 metų šimtui autobusų ir šimtui troleibusų?
* Apie tai, kad taip vadinami „ekologiški“ (kodėl išvis leidžiama naudoti tokį klaidinantį terminą?!) autobusai teršia ir gadina mūsų sveikatą – jau rašėme – bet jie taip pat tame problemų nemato.
* Apie tai, kokiu būdu jie sugebės įgyvendinti „Baltosios knygos“ reikalavimus, jeigu dabar naikina elektrinį transportą, keisdami jį taršiu? Gal po dešimtmečio Vilnius laimės „aukso puodą“ ir galės iškart staiga nupirkti apie 700 elektrinių autobusų (šiuo metu vieno minimalios komplektacijos elektrinio autobuso kaina – bent 0,5 mln. eurų – o kur dar milžiniškos išlaidos akumuliatoriams kas kelerius metus)? O gal jie galvoja, kad pavyks išsisukti ir toliau naudojant autobusus su vidaus degimo varikliais, tačiau juos kuo intensyviau vadinant ekologiškais? Juk kuo daugiau kartosi net ir melą – tuo daugiau šansų, kad juo kažkas patikės.
Bet juk kodėl viso to nenutylėti, jeigu galima tiesiog viešai pašūkauti, kaip brangu troleibusus eksploatuoti, kokie jie baisūs ir šiaip kokie jie brangūs?
Mes savo ruožtu pasistenkime, kad jų planai troleibusus keisti autobusais (ar mikrobais) nevyktų taip sklandžiai, kaip jie tikisi.
[:]
Velnias. Pirmas akmuo į Šimašiaus daržą.
tikrai. iki šiol šimašius atrodė neblogai. O čia — seno stiliaus propagandinės kampanijos, slaptumas ir t.t.
Man susidaro elementarus Mero-neišmanėlio įvaizdis, kuris nesupranta kas vyksta ir kas ką prastuminėja…