Kur aš jį mačiau?Где я его видел?Where I’ve seen him?

Kur aš jį mačiau?Po pastarosiomis dienomis Lietuvos Respublikos Seime ir Vilniaus savivaldybėje Tėvynės Sąjungos (Lietuvos konservatorių) surengtų konferencijų, vakar įvykusio piketo, taip pat vakarykščio savivaldybės tarybos posėdžio, šiandien ryte Vilniaus meras Artūras Zuokas surengė žurnalistams dar vieną spaudos konferenciją, prie vaišėmis nukrauto stalo.

Kur aš jį mačiau?После пресс-конференций, созванных Союзом Отечества (консерваторами Литвы) за последние дни в Сейме Литовской Республики и Вильнюсском самоуправлении, состоявшегося вчера пикета, а также вчерашнего заседания Совета самоуправления, сегодня утром мэр Вильнюса Артурас Зуокас созвал еще одну пресс-конференцию для журналистов, за столом заставленным угощениями

Kur aš jį mačiau?

After the events of last few days when the members of Conservaties party have held conferences in the Parliament and Vilnius municipality in order to say „no” to the reorganisation of transport system, as well as yesterday’s picket, as well as yesterday’s municipal council meeting, Mayor of Vilnius Arturas Zuokas has held  another press conference at a loaded table this morning.Gana įdomus būdas įtikinti savo veiksmų teisingumu, per skrandį…

2013-05-09 Zuoko pusryčiai madeinvilnius.com-foto

Nuotrauka – iš http://madeinvilnius.com (skelbiama gavus sutikimą)


Spaudos straipsniai apie šiuos pusryčius:

lrytas: A. Zuokas ramino viešojo transporto revoliucijos išsigandusius vilniečius

15min: Vilniaus viešojo transporto pertvarka: be didelių investicijų ir atsižvelgus į gyventojų pastabas

15min.lt: Vilniaus miesto savivaldybė atsižvelgė į trečdalį gyventojų pasiūlymų dėl viešojo transporto sistemos

balsas: A. Zuokas: mes rūpinamės vilniečiais, o ne tais, kurie kartais užklysta į Vilnių

15min: Vilniaus meras Artūras Zuokas: iki šių metų pabaigos bus pasirengta skelbti konkursą dėl greitojo tramvajaus linijos statybos

lzinios.lt: Viešojo transporto pertvarką skubina tramvajus

Su žiniasklaidos atstovais pusryčiavo Vilniaus meras Artūras Zuokas, Viešojo transporto optimizavimo darbo grupės vadovas Kastytis Lubys, „Vilniaus viešasis transportas” direktorius Gintaras Nakutis, „Susisiekimo paslaugos” direktorius Gintas Bliuvas. Iš esmės, viskas „konferencijoje – pusryčiuose” buvo kaip ir visada paskutiniu metu – „šaunusis ketvertas” visus ramino, kad viskas bus gerai, ir tik geriau. Buvo guodžiamasi dėl viešojo transporto skolos, kuri šiuo metu yra 111 mln. Lt., teigiama, kad su naująja sistema žmonės savo maršruto tikslą pasieks greičiau nei iki šiol, vėl kalbėta apie greituosius, privežamuosius maršrutus ir jų gėrį, apie ekologiškus dujinius autobusus, na ir žinoma neišvengiamą būtiną ateitį – tramvajų. Atleidžiamiems iš darbo troleibusų vairuotojams siūloma sėsti prie taksi vairo. Žurnalistams pastebėjus, kad Kalvarijų gatvė vietomis per siaura atskirai tramvajaus linijai įrengti, A. Zuoko atsakymas buvo toks: „Platinsime požiūrį”. lrytas.lt straipsnio tekstas leidžia suprasti, kad kad artimiausiu metu bus supjaustyti 59 troleibusai.

troleibusas.lt komentaras

Šį kartą komentaras bus klausimų formos – į juos atsakymų nėra, nes jie žinoma reformatoriams nepalankūs.

  1.  Nuolat guodžiamasi, koks Vilniaus viešasis transportas (VVT) nuostolingas, ir kad skola yra milžiniška. Kodėl viešai nepasakoma, kad ta skola – tai įmonei nesumokėti pinigai už keleivių su lengvatomis pervežimą?
  2.  Kodėl nuolat pilni keleivių troleibusai yra įvardinami kaip nuostolingi (kaip nuostolingiausi buvo įvardinti 2 ir 19)? Kuo daugiau keleivių – tuo didesnis nuostolis? Ar optimizacijos tikslas yra keleivių atsikratyti? Ar tai yra toliaregiška moksleivius, studentus, kurie už keliavimą miesto viešuoju transportu sumoka visą pagal įstatymus numatytą kainą, vadinti vos ne kenkėjais, kurių dėka didėja miesto viešojo transporto skolos?
  3.  Kaip dukart sumažinus transporto priemonių skaičių konkrečiame maršrute (kur nereikalingi ir neegzistuoja „greitieji” maršrutai), juo keliaujantis žmogus pasieks savo kelionės tikslą greičiau?
  4.  Nuo kada dujinis autobusas yra ekologiškas? Ar šie autobusai neišskiria CO2? Jei išskiria – apie kokį čia ekologiškumą kalbame?
  5.  Ar minėti 10 mln. Lt šiemet bus sutaupyti dėl to, kad bus atleisti troleibusų vairuotojai, aptarnaujantis personalas, parduoti į metalo laužą dar galintys važiuoti po remonto troleibusai, parduotas metalas iš kontaktinio tinklo, parduodama remonto įranga esanti Pirmajame troleibusų parke ir pan.? Kitąmet 10 mln. Lt bus sutaupyti iš parduotos Pirmojo troleibusų parko (esančio ramioje gražioje vietoje Antakalnyje) teritorijos? O gal bus sumažintos SĮ „Susisiekimo paslaugos” išlaidos, gal bus mažinamas biurokratų skaičius įmonėse ir t.t.?
  6.  Nors p.Burinskienės studijoje kalbama apie tai, kad tramvajui „trukdantys” autobusų ir troleibusai turėtų būti panaikinti atsiradus tramvajaus linijai, kodėl tai pradedama daryti jau dabar?
  7.  Ar A.Zuokas ir kiti jo komandos nariai yra matę bent vieną Vakarų Europoje esančią modernią troleibusų sistemą, ir ji jiems taip pat pasirodė lėta, stabdanti eismą, o transporto priemonės – nemanevringos? Kadangi atsakymas akivaizdus, kitas iš to einantis klausimas – kodėl tuomet nuolat juodinama troleibusų sistema kaip atgyvenęs dalykas?
  8.  Ar, anot A.Zuoko, „praplatinus požiūrį”, praplatės gatvė ir tramvajus bus manevringesnis?
  9.  Jei troleibusų sistema dėl savo kontaktinio tinklo gadina estetinį vaizdą – kuo puoš estetinį vaizdą tramvajaus kontaktinis tinklas ir bėgiai?
  10.  Jei šiuo metu Vilniuje važinėjantys troleibusai vadinami nemanevringais, nors gali apvažiuoti kliūtį jei ji yra tik vienoje eismo juostoje – kuo tramvajus, kuris negalės apvažiuoti jokios kliūties, yra manevringesnis?
  11.  Kodėl nekalbama apie minimalią kelionės kainą, mieste atsiradus tramvajaus linijai?
  12.  Kodėl neklausiama miestiečių, gyvenančių šalia būsimų tramvajaus linijų, nuomonės, ar jie nori šią transporto sistemą matyti šalia savo namų?
  13.  Kodėl nekalbama, kad garsiojoje „studijoje”, kuria nuolat remiamasi, dalyvavo tramvajaus linijų įrengimu užsiimanti įmonė? Kodėl nekalbama, kad joje siūlomas būtent toks tramvajus, kokį gamina korupcija pagarsėjusi įmonė Alstom? Kodėl nekalbama apie tai, koks procentas gyventojų naudojasi viešuoju transportu tuose miestuose, iš kurių buvo „ekspertai”? Kodėl nekalbama, kokios yra ten kelionių viešuoju transportu kainos?

Klausimų sąrašą būtų galima tęsti ir tęsti. O kur atsakymai į juos?!

P.S. A.Zuoko ir jo kompanijos nuolat kartojami žodžiai „viskas bus gerai” ir miestiečių raminimas priminė vieną seną animacinį filmuką „Kur aš jį mačiau?” (žr. kadrą iš animacinio filmuko) apie pažaduką, kuris daug ką žadėjo, bet nieko iš tų pažadų neišpildė…

Достаточно интересный путь убедить в правоте своих действий, через желудок…

2013-05-09 Zuoko pusryčiai madeinvilnius.com-foto

Фотография из источника http://madeinvilnius.com (публикуется с его согласия)


Статьи в прессе об этом завтраке:

lrytas: А. Зуокас успокаивает вильнюсцев испугавшихся революции в общественном транспорте

15min: Реорганизация общественного транспорта Вильнюса: без больших инвестиций и с учетом замечаний жителей

15min.lt: Вильнюсское городское самоуправление учло треть пожеланий жителей насчет системы общественного транспорта

balsas: А. Зуокас: мы заботимся о вильнюсцах, а не о тех, кто изредка заезжают в Вильнюс

15min: Мэр Вильнюса Артурас Зуокас: до конца года все будет подготовлено к участию в тендере на строительство трамвайной линии  высокой скорости

lzinios.lt:   Трамвай – причина срочной реформы общественного транспорта

С представителями прессы завтракали мэр Вильнюса Артурас Зуокас, руководитель рабочей группы по оптимизации общественного транспорта Каститис Лубис, генеральный директор ЗАО „Вильняус виешасис транспортас“ [Вильнюсский общественный транспорт – пер.] Гинтарас Накутис, директор „Сусисекимо паслаугос“ [Услуги сообщения] Гинтас Блювас. По сути, все на „конференции-завтраке“ было, как и всегда в последнее время – „великолепная четверка“ всех успокаивала, что все будет хорошо и только лучше. Сетовали на долги общественного транспорта, которые сегодня составляют 111 млн литов, утверждалось, что с новой системой люди достигнут цели своих маршрутов быстрее, чем до сих пор, опять говорилось о скоростных и сопутствующих маршрутах и их благах, о экологических газовых автобусах, ну и, разумеется, о неизбежном будущем – трамваях. Увольняемым с работы водителям троллейбусов предлагалось сесть за руль такси. Журналистам, заметившим, что улица Калварию местами чересчур узка для обустройства отдельной трамвайной линии, ответ А. Зуокаса был таков: „Будем расширять взгляд“. Текст статьи lrytas.lt позволяет понять, что в ближайшее время будут разрезаны 59 троллейбусов.

Комментарий troleibusas.lt

В этот раз комментарий будет в форме вопросов – на них нет ответов, потому что они, разумеется, реформаторам неудобны.

  1. Постоянно сетуется, что Вильнюсский общественный транспорт (VVT) убыточен, и что долг существенен. Почему публично не говориться, что этот долг – незаплаченные предприятию деньги за перевозку льготных пассажиров?
  2. Почему троллейбусы постоянно полные пассажиров объявляются убыточными (как самыми убыточными были названы 2 и 19 маршруты)? Чем больше пассажиров – тем больше убытки? Может цель оптимизации избавиться от пассажиров? Дальновидно ли школьников, студентов, которые за проезд в общественном транспорте платят всю цену, предусмотренную законом, называть чуть ли не вредителями, из-за которых растет долг городского общественного транспорта?
  3. Как дважды сократив количество транспортных средств на конкретном маршруте (где не нужны и не существуют „скоростные“ маршруты), ими ездящий человек доедет до своей цели быстрее?
  4. С каких пор газовый автобус является экологичным? Разве эти автобусы не вырабатывают СО2? Если вырабатывают – о какой экологичности тогда говорим?
  5. Будут ли упомянутые 10 млн литов сэкономлены благодаря тому, что будут уволены водители троллейбусов, обслуживающий персонал, проданы на металлолом в состоянии еще поездить после ремонта троллейбусы, продан металл с контактных линий, продано ремонтное оборудование Первого троллейбусного парка и т.п.? В следующем году 10 млн литов будут сэкономлены за счет продажи территории Первого троллейбусного парка (находящейся в спокойном красивом месте района Антакальнис)? А может будут снижены издержки предприятия „Сусисекимо паслаугос“, может будет снижено число бюрократов предприятия и т.д.?
  6. Хотя в исследовании г-жи Буринскене говорится о том, что автобусы и троллейбусы, „мешающие“ трамваю, должны быть отменены при появлении трамвайных линий, почему это начали делать уже сейчас?
  7. Видели ли А. Зуокас и другие члены его команды хоть одну существующую в Западной Европе современную троллейбусную систему, и она им также показалась низкоскоростной, тормозящей движение, а транспортные средства неманевренными?
  8. Поскольку ответ очевиден, другой вытекающий отсюда вопрос – почему сегодня постоянно очерняется троллейбусная система, как пережиток прошлого?
  9. Может, по мнению А. Зуокаса, „расширив взгляд“ расширится улица, и трамваи станут маневреннее?
  10. Если троллейбусная система из-за своих контактных линий портит эстетический вид – чем украсят эстетический вид контактные линии и пути трамваев?
  11. Если троллейбусы, ездящие по Вильнюсу сегодня, называются неманевренными, хотя могут объехать препятствие, если оно только на одной полосе движения – чем трамвай, который не сможет объехать никаких препятствий, маневреннее?
  12. Почему не говориться о минимальной стоимости поездки в случае появления в городе трамвайной линии?
  13. Почему не спрашивается мнение жителей, живущих вблизи будущих трамвайных линий – хотят ли они видеть эту транспортную систему рядом со своими домами?
  14. Почему не говорится, что в громогласном „исследовании“, на котором постоянно основываются, участвовало предприятие, занимающееся установкой трамвайных линий? Почему не говорится, что в этом исследовании предлагается именно такой трамвай, который производит погрязшее в коррупции предприятие ALSTOM? Почему не говорится о том, какой процент жителей пользуется транспортом в тех городах, из которых прибыли „эксперты“? Почему не говорится, какая там стоимость проезда в общественном транспорте?

Перечень вопросов можно было бы продолжать и продолжать. А где ответы на них?

P.S. А. Зуокасом и его компанией постоянно повторяются слова „все будет хорошо“ и успокаивание горожан напомнило один старый мультфильм „Где я его видел?“ (см. кадр из мультфильма) про „обещалкина“, который много чего пообещал, но так ничего и не выполнил…

Перевод литовского текста на русский язык: Евгений Сивайкин

Quite an interesting way to convince about the justice of his actions, through stomach…

2013-05-09 Zuoko pusryčiai madeinvilnius.com-foto

Photo is taken from http://madeinvilnius.com (published with a permission)


Articles on the press about this breakfast:

lrytas: A. Zuokas ramino viešojo transporto revoliucijos išsigandusius vilniečius

15min: Vilniaus viešojo transporto pertvarka: be didelių investicijų ir atsižvelgus į gyventojų pastabas

15min.lt: Vilniaus miesto savivaldybė atsižvelgė į trečdalį gyventojų pasiūlymų dėl viešojo transporto sistemos

balsas: A. Zuokas: mes rūpinamės vilniečiais, o ne tais, kurie kartais užklysta į Vilnių

15min: Vilniaus meras Artūras Zuokas: iki šių metų pabaigos bus pasirengta skelbti konkursą dėl greitojo tramvajaus linijos statybos

lzinios.lt: Viešojo transporto pertvarką skubina tramvajus

Mayor of Vilnius Arturas Zuokas had this breakfast with the media, the Team leader of  Public transport optimization group, Kastytis Lubys, Director of  „Vilniaus viešasis transportas”  Gintaras Nakutis, Director of „Susisiekimo paslaugos” Gintas Bliuvas. Basically, everything in this „Conference – breakfast” was as usual lately – „Fantastic Four” were trying to calm everyone that everything will be fine, and only better than today. They were complaining about the debts of public transport, which is currently 111 million litas. They were claiming that with the new system, people will be able to reach their destination faster than ever before, once again they were talking about the „quick routes”, about the advantages of organic gas buses, and of course absolutely necessary feature for the future – the tram. Trolleybus drivers which are already being fired will be offered to take a taxi driving. When a reporter noted that Kalvariju street may be too narrow in some places for a tram line to be installed, A. Zuokas’ answer was, „We will widen the approach”. According too the article of lrytas.lt in the near future 59 more trolleybuses will be destroyed.

troleibusas.lt komentaras

Šį kartą komentaras bus klausimų formos – į juos atsakymų nėra, nes jie žinoma reformatoriams nepalankūs.

  1.  Nuolat guodžiamasi, koks Vilniaus viešasis transportas (VVT) nuostolingas, ir kad skola yra milžiniška. Kodėl viešai nepasakoma, kad ta skola – tai įmonei nesumokėti pinigai už keleivių su lengvatomis pervežimą?
  2.  Kodėl nuolat pilni keleivių troleibusai yra įvardinami kaip nuostolingi (kaip nuostolingiausi buvo įvardinti 2 ir 19)? Kuo daugiau keleivių – tuo didesnis nuostolis? Ar optimizacijos tikslas yra keleivių atsikratyti? Ar tai yra toliaregiška moksleivius, studentus, kurie už keliavimą miesto viešuoju transportu sumoka visą pagal įstatymus numatytą kainą, vadinti vos ne kenkėjais, kurių dėka didėja miesto viešojo transporto skolos?
  3.  Kaip dukart sumažinus transporto priemonių skaičių konkrečiame maršrute (kur nereikalingi ir neegzistuoja „greitieji” maršrutai), juo keliaujantis žmogus pasieks savo kelionės tikslą greičiau?
  4.  Nuo kada dujinis autobusas yra ekologiškas? Ar šie autobusai neišskiria CO2? Jei išskiria – apie kokį čia ekologiškumą kalbame?
  5.  Ar minėti 10 mln. Lt šiemet bus sutaupyti dėl to, kad bus atleisti troleibusų vairuotojai, aptarnaujantis personalas, parduoti į metalo laužą dar galintys važiuoti po remonto troleibusai, parduotas metalas iš kontaktinio tinklo, parduodama remonto įranga esanti Pirmajame troleibusų parke ir pan.? Kitąmet 10 mln. Lt bus sutaupyti iš parduotos Pirmojo troleibusų parko (esančio ramioje gražioje vietoje Antakalnyje) teritorijos? O gal bu mažinos SĮ „Susisiekimo paslaugos” išlaidos, gal bus mažinamas biurokratų skaičius įmonėse ir t.t.?
  6.  Nors p.Burinskienės studijoje kalbama apie tai, kad tramvajui „trukdantys” autobusų ir troleibusai turėtų būti panaikinti atsiradus tramvajaus linijai, kodėl tai pradedama daryti jau dabar?
  7.  Ar A.Zuokas ir kiti jo komandos nariai yra matę bent vieną Vakarų Europoje esančią modernią troleibusų sistemą, ir ji jiems taip pat pasirodė lėta, stabdanti eismą, o transporto priemonės – nemanevringos? Kadangi atsakymas akivaizdus, kitas iš to einantis klausimas – kodėl tuomet nuolat juodinama troleibusų sistema kaip atgyvenęs dalykas?
  8.  Ar, anot A.Zuoko, „praplatinus požiūrį”, praplatės gatvė ir tramvajus bus manevringesnis?
  9.  Jei troleibusų sistema dėl savo kontaktinio tinklo gadina estetinį vaizdą – kuo puoš estetinį vaizdą tramvajaus kontaktinis tinklas ir bėgiai?
  10.  Jei šiuo metu Vilniuje važinėjantys troleibusai vadinami nemanevringais, nors gali apvažiuoti kliūtį jei ji yra tik vienoje eismo juostoje – kuo tramvajus, kuris negalės apvažiuoti jokios kliūties, yra manevringesnis?
  11.  Kodėl nekalbama apie minimalią kelionės kainą, mieste atsiradus tramvajaus linijai?
  12.  Kodėl neklausiama miestiečių, gyvenančių šalia būsimų tramvajaus linijų, nuomonės, ar jie nori šią transporto sistemą matyti šalia savo namų?
  13.  Kodėl nekalbama, kad garsiojoje „studijoje”, kuria nuolat remiamasi, dalyvavo tramvajaus linijų įrengimu užsiimanti įmonė? Kodėl nekalbama, kad joje siūlomas būtent toks tramvajus, kokį gamina korupcija pagarsėjusi įmonė Alstom? Kodėl nekalbama apie tai, koks procentas gyventojų naudojasi viešuoju transportu tuose miestuose, iš kurių buvo „ekspertai”? Kodėl nekalbama, kokios yra ten kelionių viešuoju transportu kainos?

Klausimų sąrašą būtų galima tęsti ir tęsti. O kur atsakymai į juos?!

P.S. A.Zuoko ir jo kompanijos nuolat kartojami žodžiai „viskas bus gerai” ir miestiečių raminimas priminė vieną seną animacinį filmuką „Kur aš jį mačiau?” (žr. kadrą iš animacinio filmuko) apie pažaduką, kuris daug ką žadėjo, bet nieko iš tų pažadų neišpildė…

4 thoughts on “Kur aš jį mačiau?Где я его видел?Where I’ve seen him?

  1. Koroce visas Vilnius nori troleibusu. Jie visada greit vaziuoja ekologiski kas svarbiausia. O del nauju autobusu pasakysiu viena jie neatitinka Europos sajungos standartu. Zuokula pinigus isplove ir tiek . O zmones vargs

    1. Dėkoju už komentarą! Na, galbūt ne visi mieste troleibusų nori, bet geras visiems niekuomet nebūsi. Kita vertus – daugumai miestiečių, manau, troleibusai kaip visuomeninio transporto priemonė tinka. Žinoma, jie turi būti žymiai naujesni, nei turimi dabar, žymiai geriau prižiūrimi ir t.t. Važiuoti troleibusai gali greit – ir greičiau, negu dabar, tačiau šiuo metu jie taip važiuoja ir dėl įvairių techninių sąlygų (pradedant bloga kelio danga, nemodernizuotu kontaktiniu tinklu ir senais troleibusais), ir dėl piktybiškai blogai sudarytų tvarkaraščių.
      Apie naujų autobusų (bent jau MAN) kokybę, manau, greitu metu dar daug sužinosime… O žmonės vargsta – ir vairuotojai (deja, jie negali rinktis), ir keleiviai (kurie dabar dūsta salonuose, kuriuose dėl taupymo neįrengti kondicionieriai, kas šiais laikais tokio modelio transporto priemonėje nesuvokiama).

  2. Faktas: mūsų išrinkta miesto valdžia dėl savo interesų nepaiso vilniečių nuomonės.

    1. Daug kur taip yra… visgi gal užmojai ne tokie, kaip Vilniuje, ir valdžios sprendimai paveikia ne tokio didelio žmonių skaičiaus gyvenimą. O dar kai savų interesų siekiama su melo, faktų iškraipymo, skolų ant miestiečių galvos, nepatogumų ir viešuoju, ir nuosavu transportu keliaujantiems priemonėmis… tada jau pasidaro pikta ir nebesinori tyliai į tai žiūrėti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *