[:lt]VVT perka dar 50 naudotų autobusų[:ru]VVT покупает еще 50 бывших в употреблении автобусов[:en]VVT is buying another 50 second-hand buses[:]

[:lt]

Autobusai 2-ajame troleibusų parke

Jau sunku ir suskaičiuoti, kiek naujų ir „naujų“ autobusų į Vilniaus gatves išriedėjo per pastaruosius 3 metus. Dalis jų – nauji, įsigyti su ES struktūrinių fondų parama ar gauti mainais iš Ispanijos už taip vadinamus taršos leidimus. Visgi dauguma autobusų – naudoti: dalis autobusų jau ne vieną mėnesį nuomojami, dalis – įsigyti. 

Niekam ne paslaptis, kad blogai prižiūrima technika ilgai neatlaiko. Būtent tokia transporto priemonių priežiūra ir yra Vilniuje, sujungus autobusų ir troleibusų įmones į UAB „Vilniaus viešasis transportas“. Argumentas – savivaldybės skolos įmonei didelės, tai mažinkim skolas, jūs čia mažiau išlaidaukit, nepirkit be reikalo naujų detalių, senas galit pašlifuot truputį (restauravimu tas procesas pavadintas) ir vėl sudėkit, turėtų veikt. O jeigu viskas jau galutinai sudilo ir šlifuot nebėra ką, tai nėra čia ko detales pirkt originalias – tiks ir kiniškos ar dar kokios kopijos, gi matot kiek pigiau kainuoja, o atrodo panašiai, tai gal ir veikia panašiai.

Su tokiu požiūriu – nenuostabu, kad ir autobusai, ir troleibusai lūžta, skaudžiai dejuodami. Autobusai dar ir užsidega. Tokios nelaimės nutinka ne tik parkuose, bet ir vežant keleivius. O kai sudega, tai reikia vėl kažką pirkti, nes juk keleivius reikia vežti. Tai ir perka, ir nuomojasi dešimtimis, nes kam čia tinkamai prižiūrėt, remontuot, juk bus galima kitus nupirkt, ir dar viešai ištrimituojant – va naujų autobusų turim, nesvarbu, kad jie 15 metų amžiaus.

Būtent 50 tokių „naujų“ autobusų planuojama nupirkti ir vėl. Bet apie viską – iš pradžių.

2015-06-13 R.Šimašiaus komentaras Facebook'e

Daugybė žmonių po valdžios pokyčių Vilniaus miesto savivaldybėje tikėjosi labai greitų ir konkrečių žingsnių dabartinei situacijai keisti. Vienas tų žingsnių – vadovų su kitokiu požiūriu, su kitokiais tikslais atsiradimas. Visgi pokyčių įvyko tik įmonę prižiūrinčių savivaldybės institucijose – įmonės vadovybė, galima spėti, įtikino savo sugebėjimais dirbti kitaip. Todėl praktiškai vienintelė šią vasarą optimistiškai nuteikusi naujiena apie viešąjį transportą buvo lakoniškas mero Remigijaus Šimašiaus pasisakymas jo facebook paskyroje: „Vilniuje planuojame geresnius autobusus ir troleibusus, kurie leistų be jokio barjero bet kam lipti į viešąjį transportą“. Būtume net ir tiek neišgirdę jei ne žiniasklaidoje pasirodžiusi informacija apie tai, kad tramvajų gamintojai ruošiasi savivaldybei pateikti savo pasiūlymus dėl naujų tramvajų. Džiugu bent tai, kad tramvajų lobistai (ypač aktyviai veikianti prancūzų įmonė NewTL, platinanti Translohr tramvajus) buvo tam kartui apraminti. 

2015-08-04 Vicemeras L.Kvederavičius apie 50 autobusų be kondicionierių

Deja, po poros mėnesių teko suprasti, kad mūsų viešojo transporto įmonėje viskas teka sava vaga. 2015-08-04 viena Vilniaus viešojo transporto keleivė savo facebook paskyroje pasiguodė, kad važiuoti autobuse be kondicionieriaus ir be langų, švelniai tariant, nelinksma. Paklausė vicemero Lino Kvederavičiaus, kas čia per pokštai tokie nejuokingi. Tuomet gavome progą sužinoti, kad, pasirodo, kaip tik tą dieną vyko savivaldybėje posėdis, į kurį atvykęs UAB „Vilniaus viešasis transportas“ gen. direktorius G.Nakutis prašė leidimo įsigyti 50 (nenaujų) autobusų. Visgi, kadangi prašė leidimo įsigyti autobusus be kondicionierių (argumentas – „gi brangu“), tąsyk leidimo negavo. Nesunku buvo susivokti, kad leidimo pirkti tuos senus autobusus gavimas – tik laiko klausimas.

2015-08-21 UAB „Vilniaus viešasis transportas“ interneto svetainėje buvo paskelbti du techninių specifikacijų projektai apie nenaujų (naudotų) transporto priemonių (dviejų ir trijų ašių autobusų), skirtų vežti keleivius miesto sąlygomis, pirkimą išsimokėtinai (laikotarpis – 12 mėnesių). Kokie autobusai bus nupirkti šį kartą?

Planuojama pirkti 30±3 standartinės talpos, dviašių ir 20±2 prailgintų, 18 metrų, triašių autobusų, varomų dyzeliniu kuru. Pirmoji registracijos data ne ankstesnė negu 2000-tieji metai (taigi, „naujieji“ autobusai galės būti ir 15 metų amžiaus; žinoma, galbūt pora metų naujesni, tačiau pagamintų šiame dešimtmetyje nesitikėkite). Kiekvienas iš pirkimų dar gali būti skaidomas į dalis, tad autobusai gali būti skirtingų modelių (autobusų zoologijos sodas vis plečiasi).

Turbūt kyla klausimas, o kaip bus su gaiviu oru šiuos autobusuose? Specifikacijose parašyta: „dalis keleivių salono šoninių langų privalo būti su orlaidėmis, privalo būti bent 1 ventiliacinis stoglangis“. Taigi, pagal sąlygas net prailgintame autobuse pakanka 2 mažų orlaidžių ir vieno stoglangio. Tad gal situaciją gelbės kondicionieriai, juk vicemeras iškėlė tokią sąlygą? Skaitykime toliau: „turi būti įrengta vairuotojo darbo vietos ir keleivių salono šildymo, vėdinimo, kondicionavimo sistema“. Skamba gražiai, bet, kaip žinome, ir dabar kondicionieriai įrengti dalyje autobusų ir troleibusų, tačiau neveikia, nes per brangu ir t.t. – kas galėtų paneigti, kad jie nuo pat pradžių neveiks ir čia? Žinoma, jeigu autobusai atvyks dar rudenį ar žiemą, visa tai paaiškės tik kitą vasarą, ir VVT vadovai skėsčiodami rankomis sakys „oi, kaip čia nutiko, neveikia, na bet juk kondicionavimo sistema įrengta, taigi buvusias techninės specifikacijos sąlygas atitiko“. Juk garantijos prašoma tik 2 mėnesiams ir tik pagrindiniams agregatams – varikliui, pavarų dėžei, galinio tilto reduktoriui, degalų siurbliui, starteriui ir generatoriui – kondicionavimo sistema juk nesvarbi 🙂

Tad ar džiaugiatės, vilniečiai, tokiu „atsinaujinančiu“ miesto viešuoju transportu? Pasiklausykite diskusijos su UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generaliniu direktoriumi G.Nakučiu radijo „Laisvoji banga“ eteryje, laidoje „Pakeliui namo“.

Papildyta 2015-08-29. Sutapimas ar ne, tačiau vakar, 2015-08-28, informacija apie šiuos planuojamus įsigyti autobusus iš UAB „Vilniaus viešasis transportas“ interneto svetainės buvo pašalinta (visgi nuorodos į pdf failus, aprašančius technines specifikacijos, kol kas veikia). 

[:ru]

Autobusai 2-ajame troleibusų parke

Jau sunku ir suskaičiuoti, kiek naujų ir „naujų“ autobusų į Vilniaus gatves išriedėjo per pastaruosius 3 metus. Dalis jų – nauji, įsigyti su ES struktūrinių fondų parama ar gauti mainais iš Ispanijos už taip vadinamus taršos leidimus. Visgi dauguma autobusų – naudoti: dalis autobusų jau ne vieną mėnesį nuomojami, dalis – įsigyti. 

Niekam ne paslaptis, kad blogai prižiūrima technika ilgai neatlaiko. Būtent tokia transporto priemonių priežiūra ir yra Vilniuje, sujungus autobusų ir troleibusų įmones į UAB „Vilniaus viešasis transportas“. Argumentas – savivaldybės skolos įmonei didelės, tai mažinkim skolas, jūs čia mažiau išlaidaukit, nepirkit be reikalo naujų detalių, senas galit pašlifuot truputį (restauravimu tas procesas pavadintas) ir vėl sudėkit, turėtų veikt. O jeigu viskas jau galutinai sudilo ir šlifuot nebėra ką, tai nėra čia ko detales pirkt originalias – tiks ir kiniškos ar dar kokios kopijos, gi matot kiek pigiau kainuoja, o atrodo panašiai, tai gal ir veikia panašiai.

Su tokiu požiūriu – nenuostabu, kad ir autobusai, ir troleibusai lūžta, skaudžiai dejuodami. Autobusai dar ir užsidega. Tokios nelaimės nutinka ne tik parkuose, bet ir vežant keleivius. O kai sudega, tai reikia vėl kažką pirkti, nes juk keleivius reikia vežti. Tai ir perka, ir nuomojasi dešimtimis, nes kam čia tinkamai prižiūrėt, remontuot, juk bus galima kitus nupirkt, ir dar viešai ištrimituojant – va naujų autobusų turim, nesvarbu, kad jie 15 metų amžiaus.

Būtent 50 tokių „naujų“ autobusų planuojama nupirkti ir vėl. Bet apie viską – iš pradžių.

2015-06-13 R.Šimašiaus komentaras Facebook'e

Daugybė žmonių po valdžios pokyčių Vilniaus miesto savivaldybėje tikėjosi labai greitų ir konkrečių žingsnių dabartinei situacijai keisti. Vienas tų žingsnių – vadovų su kitokiu požiūriu, su kitokiais tikslais atsiradimas. Visgi pokyčių įvyko tik įmonę prižiūrinčių savivaldybės institucijose – įmonės vadovybė, galima spėti, įtikino savo sugebėjimais dirbti kitaip. Todėl praktiškai vienintelė šią vasarą optimistiškai nuteikusi naujiena apie viešąjį transportą buvo lakoniškas mero Remigijaus Šimašiaus pasisakymas jo facebook paskyroje: „Vilniuje planuojame geresnius autobusus ir troleibusus, kurie leistų be jokio barjero bet kam lipti į viešąjį transportą“. Būtume net ir tiek neišgirdę jei ne žiniasklaidoje pasirodžiusi informacija apie tai, kad tramvajų gamintojai ruošiasi savivaldybei pateikti savo pasiūlymus dėl naujų tramvajų. Džiugu bent tai, kad tramvajų lobistai (ypač aktyviai veikianti prancūzų įmonė NewTL, platinanti Translohr tramvajus) buvo tam kartui apraminti. 

2015-08-04 Vicemeras L.Kvederavičius apie 50 autobusų be kondicionierių

Deja, po poros mėnesių teko suprasti, kad mūsų viešojo transporto įmonėje viskas teka sava vaga. 2015-08-04 viena Vilniaus viešojo transporto keleivė savo facebook paskyroje pasiguodė, kad važiuoti autobuse be kondicionieriaus ir be langų, švelniai tariant, nelinksma. Paklausė vicemero Lino Kvederavičiaus, kas čia per pokštai tokie nejuokingi. Tuomet gavome progą sužinoti, kad, pasirodo, kaip tik tą dieną vyko savivaldybėje posėdis, į kurį atvykęs UAB „Vilniaus viešasis transportas“ gen. direktorius G.Nakutis prašė leidimo įsigyti 50 (nenaujų) autobusų. Visgi, kadangi prašė leidimo įsigyti autobusus be kondicionierių (argumentas – „gi brangu“), tąsyk leidimo negavo. Nesunku buvo susivokti, kad leidimo pirkti tuos senus autobusus gavimas – tik laiko klausimas.

2015-08-21 UAB „Vilniaus viešasis transportas“ interneto svetainėje buvo paskelbti du techninių specifikacijų projektai apie nenaujų (naudotų) transporto priemonių (dviejų ir trijų ašių autobusų), skirtų vežti keleivius miesto sąlygomis, pirkimą išsimokėtinai (laikotarpis – 12 mėnesių). Kokie autobusai bus nupirkti šį kartą?

Planuojama pirkti 30±3 standartinės talpos, dviašių ir 20±2 prailgintų, 18 metrų, triašių autobusų, varomų dyzeliniu kuru. Pirmoji registracijos data ne ankstesnė negu 2000-tieji metai (taigi, „naujieji“ autobusai galės būti ir 15 metų amžiaus; žinoma, galbūt pora metų naujesni, tačiau pagamintų šiame dešimtmetyje nesitikėkite). Kiekvienas iš pirkimų dar gali būti skaidomas į dalis, tad autobusai gali būti skirtingų modelių (autobusų zoologijos sodas vis plečiasi).

Turbūt kyla klausimas, o kaip bus su gaiviu oru šiuos autobusuose? Specifikacijose parašyta: „dalis keleivių salono šoninių langų privalo būti su orlaidėmis, privalo būti bent 1 ventiliacinis stoglangis“. Taigi, pagal sąlygas net prailgintame autobuse pakanka 2 mažų orlaidžių ir vieno stoglangio. Tad gal situaciją gelbės kondicionieriai, juk vicemeras iškėlė tokią sąlygą? Skaitykime toliau: „turi būti įrengta vairuotojo darbo vietos ir keleivių salono šildymo, vėdinimo, kondicionavimo sistema“. Skamba gražiai, bet, kaip žinome, ir dabar kondicionieriai įrengti dalyje autobusų ir troleibusų, tačiau neveikia, nes per brangu ir t.t. – kas galėtų paneigti, kad jie nuo pat pradžių neveiks ir čia? Žinoma, jeigu autobusai atvyks dar rudenį ar žiemą, visa tai paaiškės tik kitą vasarą, ir VVT vadovai skėsčiodami rankomis sakys „oi, kaip čia nutiko, neveikia, na bet juk kondicionavimo sistema įrengta, taigi buvusias techninės specifikacijos sąlygas atitiko“. Juk garantijos prašoma tik 2 mėnesiams ir tik pagrindiniams agregatams – varikliui, pavarų dėžei, galinio tilto reduktoriui, degalų siurbliui, starteriui ir generatoriui – kondicionavimo sistema juk nesvarbi 🙂

Tad ar džiaugiatės, vilniečiai, tokiu „atsinaujinančiu“ miesto viešuoju transportu? Pasiklausykite diskusijos su UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generaliniu direktoriumi G.Nakučiu radijo „Laisvoji banga“ eteryje, laidoje „Pakeliui namo“.

Papildyta 2015-08-29. Sutapimas ar ne, tačiau vakar, 2015-08-28, informacija apie šiuos planuojamus įsigyti autobusus iš UAB „Vilniaus viešasis transportas“ interneto svetainės buvo pašalinta (visgi nuorodos į pdf failus, aprašančius technines specifikacijos, kol kas veikia). 

 

 

[:en]

Autobusai 2-ajame troleibusų parke

Jau sunku ir suskaičiuoti, kiek naujų ir „naujų“ autobusų į Vilniaus gatves išriedėjo per pastaruosius 3 metus. Dalis jų – nauji, įsigyti su ES struktūrinių fondų parama ar gauti mainais iš Ispanijos už taip vadinamus taršos leidimus. Visgi dauguma autobusų – naudoti: dalis autobusų jau ne vieną mėnesį nuomojami, dalis – įsigyti. 

Niekam ne paslaptis, kad blogai prižiūrima technika ilgai neatlaiko. Būtent tokia transporto priemonių priežiūra ir yra Vilniuje, sujungus autobusų ir troleibusų įmones į UAB „Vilniaus viešasis transportas“. Argumentas – savivaldybės skolos įmonei didelės, tai mažinkim skolas, jūs čia mažiau išlaidaukit, nepirkit be reikalo naujų detalių, senas galit pašlifuot truputį (restauravimu tas procesas pavadintas) ir vėl sudėkit, turėtų veikt. O jeigu viskas jau galutinai sudilo ir šlifuot nebėra ką, tai nėra čia ko detales pirkt originalias – tiks ir kiniškos ar dar kokios kopijos, gi matot kiek pigiau kainuoja, o atrodo panašiai, tai gal ir veikia panašiai.

Su tokiu požiūriu – nenuostabu, kad ir autobusai, ir troleibusai lūžta, skaudžiai dejuodami. Autobusai dar ir užsidega. Tokios nelaimės nutinka ne tik parkuose, bet ir vežant keleivius. O kai sudega, tai reikia vėl kažką pirkti, nes juk keleivius reikia vežti. Tai ir perka, ir nuomojasi dešimtimis, nes kam čia tinkamai prižiūrėt, remontuot, juk bus galima kitus nupirkt, ir dar viešai ištrimituojant – va naujų autobusų turim, nesvarbu, kad jie 15 metų amžiaus.

Būtent 50 tokių „naujų“ autobusų planuojama nupirkti ir vėl. Bet apie viską – iš pradžių.

2015-06-13 R.Šimašiaus komentaras Facebook'e

Daugybė žmonių po valdžios pokyčių Vilniaus miesto savivaldybėje tikėjosi labai greitų ir konkrečių žingsnių dabartinei situacijai keisti. Vienas tų žingsnių – vadovų su kitokiu požiūriu, su kitokiais tikslais atsiradimas. Visgi pokyčių įvyko tik įmonę prižiūrinčių savivaldybės institucijose – įmonės vadovybė, galima spėti, įtikino savo sugebėjimais dirbti kitaip. Todėl praktiškai vienintelė šią vasarą optimistiškai nuteikusi naujiena apie viešąjį transportą buvo lakoniškas mero Remigijaus Šimašiaus pasisakymas jo facebook paskyroje: „Vilniuje planuojame geresnius autobusus ir troleibusus, kurie leistų be jokio barjero bet kam lipti į viešąjį transportą“. Būtume net ir tiek neišgirdę jei ne žiniasklaidoje pasirodžiusi informacija apie tai, kad tramvajų gamintojai ruošiasi savivaldybei pateikti savo pasiūlymus dėl naujų tramvajų. Džiugu bent tai, kad tramvajų lobistai (ypač aktyviai veikianti prancūzų įmonė NewTL, platinanti Translohr tramvajus) buvo tam kartui apraminti. 

2015-08-04 Vicemeras L.Kvederavičius apie 50 autobusų be kondicionierių

Deja, po poros mėnesių teko suprasti, kad mūsų viešojo transporto įmonėje viskas teka sava vaga. 2015-08-04 viena Vilniaus viešojo transporto keleivė savo facebook paskyroje pasiguodė, kad važiuoti autobuse be kondicionieriaus ir be langų, švelniai tariant, nelinksma. Paklausė vicemero Lino Kvederavičiaus, kas čia per pokštai tokie nejuokingi. Tuomet gavome progą sužinoti, kad, pasirodo, kaip tik tą dieną vyko savivaldybėje posėdis, į kurį atvykęs UAB „Vilniaus viešasis transportas“ gen. direktorius G.Nakutis prašė leidimo įsigyti 50 (nenaujų) autobusų. Visgi, kadangi prašė leidimo įsigyti autobusus be kondicionierių (argumentas – „gi brangu“), tąsyk leidimo negavo. Nesunku buvo susivokti, kad leidimo pirkti tuos senus autobusus gavimas – tik laiko klausimas.

2015-08-21 UAB „Vilniaus viešasis transportas“ interneto svetainėje buvo paskelbti du techninių specifikacijų projektai apie nenaujų (naudotų) transporto priemonių (dviejų ir trijų ašių autobusų), skirtų vežti keleivius miesto sąlygomis, pirkimą išsimokėtinai (laikotarpis – 12 mėnesių). Kokie autobusai bus nupirkti šį kartą?

Planuojama pirkti 30±3 standartinės talpos, dviašių ir 20±2 prailgintų, 18 metrų, triašių autobusų, varomų dyzeliniu kuru. Pirmoji registracijos data ne ankstesnė negu 2000-tieji metai (taigi, „naujieji“ autobusai galės būti ir 15 metų amžiaus; žinoma, galbūt pora metų naujesni, tačiau pagamintų šiame dešimtmetyje nesitikėkite). Kiekvienas iš pirkimų dar gali būti skaidomas į dalis, tad autobusai gali būti skirtingų modelių (autobusų zoologijos sodas vis plečiasi).

Turbūt kyla klausimas, o kaip bus su gaiviu oru šiuos autobusuose? Specifikacijose parašyta: „dalis keleivių salono šoninių langų privalo būti su orlaidėmis, privalo būti bent 1 ventiliacinis stoglangis“. Taigi, pagal sąlygas net prailgintame autobuse pakanka 2 mažų orlaidžių ir vieno stoglangio. Tad gal situaciją gelbės kondicionieriai, juk vicemeras iškėlė tokią sąlygą? Skaitykime toliau: „turi būti įrengta vairuotojo darbo vietos ir keleivių salono šildymo, vėdinimo, kondicionavimo sistema“. Skamba gražiai, bet, kaip žinome, ir dabar kondicionieriai įrengti dalyje autobusų ir troleibusų, tačiau neveikia, nes per brangu ir t.t. – kas galėtų paneigti, kad jie nuo pat pradžių neveiks ir čia? Žinoma, jeigu autobusai atvyks dar rudenį ar žiemą, visa tai paaiškės tik kitą vasarą, ir VVT vadovai skėsčiodami rankomis sakys „oi, kaip čia nutiko, neveikia, na bet juk kondicionavimo sistema įrengta, taigi buvusias techninės specifikacijos sąlygas atitiko“. Juk garantijos prašoma tik 2 mėnesiams ir tik pagrindiniams agregatams – varikliui, pavarų dėžei, galinio tilto reduktoriui, degalų siurbliui, starteriui ir generatoriui – kondicionavimo sistema juk nesvarbi 🙂

Tad ar džiaugiatės, vilniečiai, tokiu „atsinaujinančiu“ miesto viešuoju transportu? Pasiklausykite diskusijos su UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generaliniu direktoriumi G.Nakučiu radijo „Laisvoji banga“ eteryje, laidoje „Pakeliui namo“.

Papildyta 2015-08-29. Sutapimas ar ne, tačiau vakar, 2015-08-28, informacija apie šiuos planuojamus įsigyti autobusus iš UAB „Vilniaus viešasis transportas“ interneto svetainės buvo pašalinta (visgi nuorodos į pdf failus, aprašančius technines specifikacijos, kol kas veikia). 

 

 

[:]

One thought on “[:lt]VVT perka dar 50 naudotų autobusų[:ru]VVT покупает еще 50 бывших в употреблении автобусов[:en]VVT is buying another 50 second-hand buses[:]

  1. Atgalinis pranešimas: 178,058,499 LT pelkė

Comments are closed.