[:lt]Maratonai Vilniuje 2015. Kas ir kodėl nesikeičia?[:ru]Марафоны в Вильнюсе 2015. Что и почему неменяется?[:en]Marathons in Vilnius, 2015. What is not changing and why?[:]

Ar tokia informacija stotelėje pakankama?

Pasidžiaugę tinkamesniu negu pernai oru „Velomaratono“ renginiui ir pasveikinę dviratininkus su didesnėmis ar mažesnėmis pergalėmis, taip pat linkėdami gero oro ir gerų rezultatų visiems bėgikams „Danske Bank Vilniaus maratone“, pakalbėkime apie tai, kaip šiemet šių renginių metu organizuojamas Vilniaus viešasis transportas. Galbūt šįkart viskas tobula?

Kadangi atsakymo į klausimą, kodėl šie renginiai vyksta būtent šioje miesto dalyje, negavome ir vargu ar kada gausime, pereikime prie pasvarstymų apie viešojo transporto organizavimą.

Šiemet „Velomaratono“ metu nebuvo nė vieno autobuso maršruto, kurio darbas būtų laikinai nutrauktas – visų maršrutų autobusai važinėjo, dalis iš jų – pakeistomis trasomis, itin intensyvus autobusų eismas vyko Žirmūnų tiltu, iš kur jie periminėjo troleibusų keleivius. Beveik analogiška situacija ir bėgimo maratono metu – nevažiuos vos vieno maršruto (11) autobusai.

Troleibusai šiemet dar labiau negu pernai veža tiesiog niekur – jų maršrutai organizuoti kaip „privežamieji“ autobusams. Šiemet renginių metu nevažiuoja net penkių (6, 10, 12, 14, 20) maršrutų troleibusai, taip pat pakeistos dar penkių (2, 3, 4, 15, 17) troleibusų maršrutų trasos.

Prisiminkime, kokios pagrindinės pastabos viešojo transporto organizatoriams buvo po 2013 ir 2014 metais vykusių renginių ir ar situacija šiemet pasikeitusi.

2013 metai. 1) Informacijos viešojo transporto stotelėse stoka – analogiška situacija ir šiemet;

2) Garsinių pranešimų viešajame transporte apie pakeistą maršruto trasą, taip pat pakeistos trasos stotelių garsinių pranešimų nebuvo ir šiemet;

3) Nepakankama informacija interneto svetainėje – maršruto planavimas pakeistomis trasomis svetainėje stops.lt neįmanomas ir šiemet;

4) 2013 metais viešajame transporte buvo pranešama apie telefono numerį, kuriuo buvo galima kreiptis darbo dienomis, darbo valandomis dėl pakeistų maršrutų – šiemet ši informacija buvo skelbiama tik internete.

Informacija troleibuse apie pakeistą trasą

2014 metai. 1) Informacijos apie visus pakeistus maršrutus buvo siūloma ieškoti tik internete, vilniustransport.lt svetainėje. Ta pati situacija ir šiemet – pakeistų maršrutų troleibusuose buvo priklijuoti A4 formato lapai apie pakeistą šio maršruto trasą, tačiau kaip alternatyviai patekti į gatves, kuriomis troleibusas renginio metu nevažiuoja, informacijos nebuvo;

2) Tvarkaraščių ir maršrutų svetainė stops.lt – jokios informacijos apie pakeitimus, maršrutų planavimas su klaidinančiomis nuorodomis;

3) Švieslentėse – mažai informatyvūs patarimai (siūlantys ieškoti informacijos svetainėje vilniustransport.lt), o informacija – klaidinanti (pvz., Stotyje skelbiama, kad netrukus atvyks 2 ar 20 maršrutų troleibusai, kurie ten taip ir nepasirodo). Analogiška situacija ir šiemet;

4) Pakeistų maršrutų troleibusai ir autobusai apie pakeistą kryptį neturėjo jokių išorinių trafaretų, buvo rodomas įprastinis maršruto numeris, o kai kuriais atvejais – ir klaidinanti trasa. Analogiška problema buvo ir šiemet;

5) Atsižvelgta!: Pernai buvo siūloma įrengti laikinas stoteles ties Olandų žiedu – šiemet jos buvo, tiesa, būtų tikrai nepakenkusi išsamesnė informacija ant laikinųjų ženklų (šalia maršrutų su pakeistomis trasomis numerių nebūtų trukdžiusi informacija apie tų maršrutų trasas);

6) Atsižvelgta!: Šiemet, kitaip negu pernai, 17 maršruto troleibusas važiavo ne iki Žirmūnų žiedo, tačiau iki Olandų žiedo.

Pabaigai – vaizdo reportažas iš 2015 metų Velomaratono. Patys nuspręskite, ar keleiviai buvo tikrai gerai informuoti apie pokyčius viešajame transporte.