[:lt]
Regis, taip neseniai rašėme apie penkiolikos „nebetinkamų eksploatacijai“ troleibusų pardavimą (už metalo laužo kainą) vienai Ukrainos įmonei:
„Prasideda “nereikalingų” troleibusų pardavimai“
Troleibusų išpardavimai, autobusų įkeitimai – tik pradžia. Savivaldybė nebeneigia
Troleibusų aukcionas įvyko. Kas laukia toliau?
Rašėme ir apie tai, ar tikrai troleibusų pardavimo kaina buvo atitinkanti jų vertę, ir apie tai, kad vargu ar visi šie troleibusai buvo tikrai prasčiausi iš numestųjų į patvorį. Nesinori tikėti, kad UAB „Vilniaus viešasis transportas“ meistrai būtų tokie nekvalifikuoti, kad nebūtų sugebėję šių troleibusų sutvarkyti bent taip, kaip juos naujam gyvenimui paruošė Ukrainoje (rašoma, kad net nebuvo atliktas kapitalinis remontas – viskas, kas buvo padaryta – pakeista keletas susidėvėjusių detalių, pakeistos sėdynės, troleibusai perdažyti ir pan).
Kaip praneša portalas ebus.lt, šie troleibusai jau sutvarkyti ir iškeliavo į Žitomirą. Elektrinio viešojo transporto duomenų bazė transphoto.ru informuoja, kad šiuo metu į įmonę jau yra atkeliavę trys Vilniaus troleibusai, pas mus turėję garažinius numerius 1480, 2498 ir 2501.
Šį kartą tenka kalbėti apie naują atsikratymo troleibusais etapą – pardavimą tiesiai į metalo laužą. Nors šiame aukcione atsikratoma vos vienu troleibusu, 2-ojo troleibusų parko teritorijoje aiškiai matomi ir kiti tai pačiai lemčiai ruošiami troleibusai. Kalbantiems, kad toks senas troleibusas nebegali važinėti, norisi priminti, kad vienas iš trijų Žitomiro gatvėse iš Vilniaus važinėjančių troleibusų yra pagamintas taip pat 1987 metais. Na o tiems, kurie pradės šaukti, kad ir autobusai yra nurašomi, atsakymas paprastas – gal paskaičiuokime, ar įmonėje autobusų skaičius pastaraisiais metais sumažėjo, ar padidėjo (net jeigu neskaičiuotume nuomojamų autobusų)?
Įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ interneto svetainėje pasirodė skelbimas apie aukcioną, kurio metu kaip metalo laužas (sveriantis 224 tonas) bus parduodami 26 nenaudojami (ir gana seniai nurašyti) autobusai, 1 troleibusas ir 3 mikroautobusai. Visa tai planuojama parduoti už 33 600 eurų be PVM (taigi, vos po 150€ už toną). Pabrėžiama, kad visa tai bus parduodama vienu paketu, tai yra, negalima pirkti tik vienos kurios nors transporto priemonės.
Panagrinėkime, kas gi parduodama šiame aukcione.
Pirmieji sąraše – autobusai Karosa. Apie juos jau rašėme straipsnyje „Kaip Vilniuje troleibusai autobusais pavirto“ – šiuos autobusus buvo įsipareigota pašalinti iš miesto gatvių dar 2013 metais, atvykus naujiems MAN autobusams, taip pat 2014 metais, atvykus naujiens Solaris autobusams. Kaip rašo ebus.lt, nurašyti šiuos autobusus buvo įsipareigota ir pernai į Vilnių atkeliavus 21 Castrosua autobusui, kurie buvo gauti už Lietuvos parduotus taršos leidimus. Nepaisant to, ir šiandien po miestą važinėja pora dešimčių dar nesubyrėjusių Karosa autobusų. Beje, 22 numeriu pažymėtas autobusas – dviašis, kurį kažkodėl mėginama „prastumti“ kartu su triašiais.
Šiame sąraše nematome 1996 metų gamybos Karosa B741.1920 (garažinis numeris 123), kuris visiškai sudegė 2015-02-02 dėl padegimo. Taip pat nematome ir kitų dviejų šių metų sausio mėnesį degusių autobusų (kurie degė dėl prastos techninės būklės).
Toliau sąraše 1994 – 1999 metų gamybos autobusai, pirkti iš kitų Europos valstybių ir Vilniuje pavažinėję vos apie 5-6 metus. Taip pat – du itin nepasiteisinę 2003 metų gamybos Mercedes-Benz O520 Cito.
Sąrašo pabaigoje matome ir vieną 2-ojo troleibusų parko troleibusą (žemiau matote, kaip kovo mėn. pabaigoje atrodė išmėsinėtas aukcionui paruoštas troleibusas – nuotraukos autorius Ignas aka Arelis). Sąraše esančius mikroautobusus buvo nusipirkusi įmonė „Vilniaus troleibusai“, jie buvo naudojami atvežti įmonės darbuotojus į darbą anksti ryte ir naktį parvežti juos po darbo namo. Sujungus įmones, mikroautobusai buvo perkelti iš 1-ojo troleibusų parko teritorijos į autobusų parką, po miesto viešojo transporto „optimizacijos“ pradėti naudoti vežioti keleivius nedidelio keleivių srauto maršrutuose (pvz., 116), kur buvo labai greit „sunešioti“ ir nurašyti.
Neaišku, kodėl į metalo laužą keliauja būtent šios transporto priemonės. Autobusų parko teritorijoje yra žymiai daugiau autobusų, kurie jau gan seniai nebevažinėja. Galima spėti, tai – tik „apšilimas“, ir netrukus vyks ir daugiau analogiškų aukcionų, iš kurių įmonė gaus tiesiog juokingas lėšas (kurios, kaip pranešama aukščiau minėtame ebus.lt straipsnyje, bus skirtos autobusų detalių įsigijimui). Naikinimas – tai ne kūrimas, tai daryti nesunku, ir daug proto nereikia. Klausimas tik, kokiu skaičiumi troleibusų planuojama tokiu būdu atsikratyti?
[:ru]
Regis, taip neseniai rašėme apie penkiolikos „nebetinkamų eksploatacijai“ troleibusų pardavimą (už metalo laužo kainą) vienai Ukrainos įmonei:
„Prasideda “nereikalingų” troleibusų pardavimai“
Troleibusų išpardavimai, autobusų įkeitimai – tik pradžia. Savivaldybė nebeneigia
Troleibusų aukcionas įvyko. Kas laukia toliau?
Rašėme ir apie tai, ar tikrai troleibusų pardavimo kaina buvo atitinkanti jų vertę, ir apie tai, kad vargu ar visi šie troleibusai buvo tikrai prasčiausi iš numestųjų į patvorį. Nesinori tikėti, kad UAB „Vilniaus viešasis transportas“ meistrai būtų tokie nekvalifikuoti, kad nebūtų sugebėję šių troleibusų sutvarkyti bent taip, kaip juos naujam gyvenimui paruošė Ukrainoje (rašoma, kad net nebuvo atliktas kapitalinis remontas – viskas, kas buvo padaryta – pakeista keletas susidėvėjusių detalių, pakeistos sėdynės, troleibusai perdažyti ir pan).
Kaip praneša portalas ebus.lt, šie troleibusai jau sutvarkyti ir iškeliavo į Žitomirą. Elektrinio viešojo transporto duomenų bazė transphoto.ru informuoja, kad šiuo metu į įmonę jau yra atkeliavę trys Vilniaus troleibusai, pas mus turėję garažinius numerius 1480, 2498 ir 2501.
Šį kartą tenka kalbėti apie naują atsikratymo troleibusais etapą – pardavimą tiesiai į metalo laužą. Nors šiame aukcione atsikratoma vos vienu troleibusu, 2-ojo troleibusų parko teritorijoje aiškiai matomi ir kiti tai pačiai lemčiai ruošiami troleibusai. Kalbantiems, kad toks senas troleibusas nebegali važinėti, norisi priminti, kad vienas iš trijų Žitomiro gatvėse iš Vilniaus važinėjančių troleibusų yra pagamintas taip pat 1987 metais. Na o tiems, kurie pradės šaukti, kad ir autobusai yra nurašomi, atsakymas paprastas – gal paskaičiuokime, ar įmonėje autobusų skaičius pastaraisiais metais sumažėjo, ar padidėjo (net jeigu neskaičiuotume nuomojamų autobusų)?
Įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ interneto svetainėje pasirodė skelbimas apie aukcioną, kurio metu kaip metalo laužas (sveriantis 224 tonas) bus parduodami 26 nenaudojami (ir gana seniai nurašyti) autobusai, 1 troleibusas ir 3 mikroautobusai. Visa tai planuojama parduoti už 33 600 eurų be PVM (taigi, vos po 150€ už toną). Pabrėžiama, kad visa tai bus parduodama vienu paketu, tai yra, negalima pirkti tik vienos kurios nors transporto priemonės.
Panagrinėkime, kas gi parduodama šiame aukcione.
Pirmieji sąraše – autobusai Karosa. Apie juos jau rašėme straipsnyje „Kaip Vilniuje troleibusai autobusais pavirto“ – šiuos autobusus buvo įsipareigota pašalinti iš miesto gatvių dar 2013 metais, atvykus naujiems MAN autobusams, taip pat 2014 metais, atvykus naujiens Solaris autobusams. Kaip rašo ebus.lt, nurašyti šiuos autobusus buvo įsipareigota ir pernai į Vilnių atkeliavus 21 Castrosua autobusui, kurie buvo gauti už Lietuvos parduotus taršos leidimus. Nepaisant to, ir šiandien po miestą važinėja pora dešimčių dar nesubyrėjusių Karosa autobusų. Beje, 22 numeriu pažymėtas autobusas – dviašis, kurį kažkodėl mėginama „prastumti“ kartu su triašiais.
Šiame sąraše nematome 1996 metų gamybos Karosa B741.1920 (garažinis numeris 123), kuris visiškai sudegė 2015-02-02 dėl padegimo. Taip pat nematome ir kitų dviejų šių metų sausio mėnesį degusių autobusų (kurie degė dėl prastos techninės būklės).
Toliau sąraše 1994 – 1999 metų gamybos autobusai, pirkti iš kitų Europos valstybių ir Vilniuje pavažinėję vos apie 5-6 metus. Taip pat – du itin nepasiteisinę 2003 metų gamybos Mercedes-Benz O520 Cito.
Sąrašo pabaigoje matome ir vieną 2-ojo troleibusų parko troleibusą (žemiau matote, kaip kovo mėn. pabaigoje atrodė išmėsinėtas aukcionui paruoštas troleibusas – nuotraukos autorius Ignas aka Arelis). Sąraše esančius mikroautobusus buvo nusipirkusi įmonė „Vilniaus troleibusai“, jie buvo naudojami atvežti įmonės darbuotojus į darbą anksti ryte ir naktį parvežti juos po darbo namo. Sujungus įmones, mikroautobusai buvo perkelti iš 1-ojo troleibusų parko teritorijos į autobusų parką, po miesto viešojo transporto „optimizacijos“ pradėti naudoti vežioti keleivius nedidelio keleivių srauto maršrutuose (pvz., 116), kur buvo labai greit „sunešioti“ ir nurašyti.
Neaišku, kodėl į metalo laužą keliauja būtent šios transporto priemonės. Autobusų parko teritorijoje yra žymiai daugiau autobusų, kurie jau gan seniai nebevažinėja. Galima spėti, tai – tik „apšilimas“, ir netrukus vyks ir daugiau analogiškų aukcionų, iš kurių įmonė gaus tiesiog juokingas lėšas (kurios, kaip pranešama aukščiau minėtame ebus.lt straipsnyje, bus skirtos autobusų detalių įsigijimui). Naikinimas – tai ne kūrimas, tai daryti nesunku, ir daug proto nereikia. Klausimas tik, kokiu skaičiumi troleibusų planuojama tokiu būdu atsikratyti?
[:en]
Regis, taip neseniai rašėme apie penkiolikos „nebetinkamų eksploatacijai“ troleibusų pardavimą (už metalo laužo kainą) vienai Ukrainos įmonei:
„Prasideda “nereikalingų” troleibusų pardavimai“
Troleibusų išpardavimai, autobusų įkeitimai – tik pradžia. Savivaldybė nebeneigia
Troleibusų aukcionas įvyko. Kas laukia toliau?
Rašėme ir apie tai, ar tikrai troleibusų pardavimo kaina buvo atitinkanti jų vertę, ir apie tai, kad vargu ar visi šie troleibusai buvo tikrai prasčiausi iš numestųjų į patvorį. Nesinori tikėti, kad UAB „Vilniaus viešasis transportas“ meistrai būtų tokie nekvalifikuoti, kad nebūtų sugebėję šių troleibusų sutvarkyti bent taip, kaip juos naujam gyvenimui paruošė Ukrainoje (rašoma, kad net nebuvo atliktas kapitalinis remontas – viskas, kas buvo padaryta – pakeista keletas susidėvėjusių detalių, pakeistos sėdynės, troleibusai perdažyti ir pan).
Kaip praneša portalas ebus.lt, šie troleibusai jau sutvarkyti ir iškeliavo į Žitomirą. Elektrinio viešojo transporto duomenų bazė transphoto.ru informuoja, kad šiuo metu į įmonę jau yra atkeliavę trys Vilniaus troleibusai, pas mus turėję garažinius numerius 1480, 2498 ir 2501.
Šį kartą tenka kalbėti apie naują atsikratymo troleibusais etapą – pardavimą tiesiai į metalo laužą. Nors šiame aukcione atsikratoma vos vienu troleibusu, 2-ojo troleibusų parko teritorijoje aiškiai matomi ir kiti tai pačiai lemčiai ruošiami troleibusai. Kalbantiems, kad toks senas troleibusas nebegali važinėti, norisi priminti, kad vienas iš trijų Žitomiro gatvėse iš Vilniaus važinėjančių troleibusų yra pagamintas taip pat 1987 metais. Na o tiems, kurie pradės šaukti, kad ir autobusai yra nurašomi, atsakymas paprastas – gal paskaičiuokime, ar įmonėje autobusų skaičius pastaraisiais metais sumažėjo, ar padidėjo (net jeigu neskaičiuotume nuomojamų autobusų)?
Įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ interneto svetainėje pasirodė skelbimas apie aukcioną, kurio metu kaip metalo laužas (sveriantis 224 tonas) bus parduodami 26 nenaudojami (ir gana seniai nurašyti) autobusai, 1 troleibusas ir 3 mikroautobusai. Visa tai planuojama parduoti už 33 600 eurų be PVM (taigi, vos po 150€ už toną). Pabrėžiama, kad visa tai bus parduodama vienu paketu, tai yra, negalima pirkti tik vienos kurios nors transporto priemonės.
Panagrinėkime, kas gi parduodama šiame aukcione.
Pirmieji sąraše – autobusai Karosa. Apie juos jau rašėme straipsnyje „Kaip Vilniuje troleibusai autobusais pavirto“ – šiuos autobusus buvo įsipareigota pašalinti iš miesto gatvių dar 2013 metais, atvykus naujiems MAN autobusams, taip pat 2014 metais, atvykus naujiens Solaris autobusams. Kaip rašo ebus.lt, nurašyti šiuos autobusus buvo įsipareigota ir pernai į Vilnių atkeliavus 21 Castrosua autobusui, kurie buvo gauti už Lietuvos parduotus taršos leidimus. Nepaisant to, ir šiandien po miestą važinėja pora dešimčių dar nesubyrėjusių Karosa autobusų. Beje, 22 numeriu pažymėtas autobusas – dviašis, kurį kažkodėl mėginama „prastumti“ kartu su triašiais.
Šiame sąraše nematome 1996 metų gamybos Karosa B741.1920 (garažinis numeris 123), kuris visiškai sudegė 2015-02-02 dėl padegimo. Taip pat nematome ir kitų dviejų šių metų sausio mėnesį degusių autobusų (kurie degė dėl prastos techninės būklės).
Toliau sąraše 1994 – 1999 metų gamybos autobusai, pirkti iš kitų Europos valstybių ir Vilniuje pavažinėję vos apie 5-6 metus. Taip pat – du itin nepasiteisinę 2003 metų gamybos Mercedes-Benz O520 Cito.
Sąrašo pabaigoje matome ir vieną 2-ojo troleibusų parko troleibusą (žemiau matote, kaip kovo mėn. pabaigoje atrodė išmėsinėtas aukcionui paruoštas troleibusas – nuotraukos autorius Ignas aka Arelis). Sąraše esančius mikroautobusus buvo nusipirkusi įmonė „Vilniaus troleibusai“, jie buvo naudojami atvežti įmonės darbuotojus į darbą anksti ryte ir naktį parvežti juos po darbo namo. Sujungus įmones, mikroautobusai buvo perkelti iš 1-ojo troleibusų parko teritorijos į autobusų parką, po miesto viešojo transporto „optimizacijos“ pradėti naudoti vežioti keleivius nedidelio keleivių srauto maršrutuose (pvz., 116), kur buvo labai greit „sunešioti“ ir nurašyti.
Neaišku, kodėl į metalo laužą keliauja būtent šios transporto priemonės. Autobusų parko teritorijoje yra žymiai daugiau autobusų, kurie jau gan seniai nebevažinėja. Galima spėti, tai – tik „apšilimas“, ir netrukus vyks ir daugiau analogiškų aukcionų, iš kurių įmonė gaus tiesiog juokingas lėšas (kurios, kaip pranešama aukščiau minėtame ebus.lt straipsnyje, bus skirtos autobusų detalių įsigijimui). Naikinimas – tai ne kūrimas, tai daryti nesunku, ir daug proto nereikia. Klausimas tik, kokiu skaičiumi troleibusų planuojama tokiu būdu atsikratyti?
[:]