Rinkiminės agitacijos apžvalga ir… už ką gi balsuoti?Rinkiminės agitacijos apžvalga ir… už ką gi balsuoti?Rinkiminės agitacijos apžvalga ir… už ką gi balsuoti?

[:lt]

RinkimaiTikimės, kad jau perskaitėte politinių partijų atsakymus, ką jos mano apie viešojo transporto Vilniuje situaciją ir ateitį – tad dar labiau artėjant rinkimų dienai, pamėginkime bent trumpai peržvelgti, kas ką žadėjo rinkiminės agitacijos metu. Visgi primygtinai kviečiame nepamiršti, kad kalbos ne visuomet sutampa su darbais ir kviečiame ypač atsargiai vertinti pažadus tų, kurie šiuo metu yra valdančioje daugumoje, tačiau kažkodėl nenorėjo. Pradėkime nuo to, kokius gi darbus nuveikė dabartinė valdančioji koalicija?

Dabartinė Vilniaus miesto savivaldybės taryba

2011 – 2015 metų Vilniaus miesto savivaldybės taryboje yra 6 politinių partijų atstovai. Valdančiąją koaliciją sudaro:

  • Artūro Zuoko ir Vilniaus koalicija;
  • Lenkų rinkimų akcijos ir Rusų Aljanso koalicija „Valdemaro Tomaševskio blokas“;
  • Darbo partija;
  • Lietuvos socialdemokratų partija.

 Opozicijoje liko 2 politinės jėgos:

  • Tėvynės sąjunga – Lietuvos krikščionys demokratai;
  • Partija Tvarka ir teisingumas.

Ką iškart po koalicijos sudarymo žadėjo „Koalicijos 4+“ lyderiai, galite paskaityti jų programoje – tuo pačiu pamatysite, kad kai kur pažadai nuo tikrųjų darbų skyrėsi 180°.

Kokie šios kadencijos savivaldybės darbai, apie kuriuos būtina dar sykį priminti?

stop1. Pritarta „naujos transporto rūšies“ (vienintelė siūloma alternatyva – tramvajus) įdiegimui (tarybos 2011 m. lapkričio 23 d. sprendimas Nr. 1-306). Balsavimas savivaldybės taryboje: „Bendru sutarimu – Už“

2. Slapta atkurtas „Susisiekimo paslaugų“ filialas, skirtas tramvajaus atsiradimui Vilniuje, jo direktoriumi paskiriamas skandalingas savivaldybės tarnautojas Kastytis Lubys.

3. Vietoj troleibusų – „ekologiški“ autobusai. Jau rašėme, kaip prie miesto vairo sugrįžus A.Zuokui, buvo sužlugdytas naujų troleibusų pirkimo konkursas.

4. Viešojo transporto „optimizavimas“, pradėtas 2013 metų liepos 1 dieną. Svarbiausi punktai: a) panaikinti keturi troleibusų maršrutai, dar trijų trasos pakoreguotos bloga linkme, b) sumažintas troleibusų skaičius, c) sukurti autobusų maršrutai, tyčia dubliuojantys populiariausius troleibusų maršrutus, d) įmonėje VVT taupoma remonto sąskaita, tačiau pinigai švaistomi dėvėtų autobusų nuomai ir pirkimui, e) padidėjus keleivių skaičiui, sumažinus PVM – bilietų kainos nepakito, įmonės VVT finansinė padėtis nepagerėjo.

5. Viešasis transportas – į privačias rankas. 2014-12-23 tarybos posėdyje pritarta laipsniškam viešojo transporto maršrutų perdavimui privačioms įmonėms (dabar „vos“ 15%, jau ruošiamas ir antrasis 15% maršrutų paketas). Balsavo 41 tarybos narys, iš jų 32 pritarė, 9 susilaikė. Kaip matote, tarp pritarusių šiam projektui – visų taryboje esančių politinių partijų atstovai.

Kandidatų į miesto tarybą (ir merus) diskusijos žiniasklaidoje

televizoriaiŽiniasklaidoje (televizijose, radijo stotyse, naujienų portaluose ir t.t.) vyko daugybė laidų, diskusijų. Pateikiame nuorodas tik į keletą iš jų.

LRT televizija. Keturių dalių debatuose dalyvavo tik tos politinės partijos, kurios kelia savo kandidatus mažiausiai pusėje Lietuvos savivaldybių (t. y., 30 ir daugiau).

Pirmoji dalis, 2015-02-05. Apie viešąjį transportą kalbama nuo 57-tosios minutės. Ir tikrai verta išgirsti pirmąją repliką iš Darbo partijos vadovo, taip pat kai kurių diskusijos dalyvių (kandidatų) reakciją.

Antroji dalis, 2015-02-12.

Trečioji dalis, 2015-02-19. Aktualu nuo 01:25:35 – kai kalbama apie žemagrindį viešąjį transportą.

Ketvirtoji dalis, 2015-02-26. Debatai apie Vilnių, nemažai kalbama ir apie viešąjį transportą.

Žinių radijas“, debatų laida „Vilniaus ringas“ – kandidatų į mero postą vienuolikos „kovų“ įrašai.

Lrytas.tv, debatų laida „Ką politikai paruošė Vilniaus miesto rinkėjams?“. Pirmojoje dalyje prisistato 2-12 numeriu rinkimuose pažymėtos partijos, antrosios dalies pradžioje prisistato 13 – 26 numeriu rinkimuose pažymėtos partijos, o vėliau vyksta diskusijos, tarp kurių – ir viešojo transporto tema. Šį vaizdo įrašą tikrai verta peržiūrėti. Verta pamatyti, kur šiuose rinkimuose iš tiesų yra konkurentai, o kur – draugeliai po skirtingų politinių partijų pavadinimais.

Politinių partijų reklama ir viešasis transportas

Paviljonas ir rinkimų reklamaAkivaizdu, ne visos partijos turi vienodas lėšas reklamai, todėl vos kelios iš jų agitaciniu laikotarpiu savo agitaciją vykdė iš, pvz., reklaminių stendų. Iš visų politinių partijų, kurios reklamavosi viešojo transporto paviljonuose, tik LSDP reklama kalbėjo tiesiogiai apie viešąjį transportą.

Daug įnirtingesnė kova už viešojo transporto keleivių balsus vyko įmonei MediaTraffic priklausančiuose ekranuose, kurie įrengti ir Vilniaus, ir Kauno viešajame transporte. Žinoma, ir čia neapsieita be nežinia kam adresuotų šūkių, siūlančių protingus sprendimus mums, ir gan keistai atrodė, kad vienos partijos tekstas Vilniaus viešojo transporto keleiviui praktiškai sutapo su tekstu, rodomu iš kitos partijos vaizdo klipo Kaune. Visgi tiesiogiai apie viešąjį transportą savo reklamose kalbėjo tik abi žaliosios partijos, t. y., Lietuvos žaliųjų partija (12) ir Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga (13).

Kas gi savo rinkiminėje agitacijoje kalbėjo apie troleibusus?

LVŽS - rinkimaiBe abejo, visų rinkiminių laidų pažiūrėti, išklausyti, visų straipsnių perskaityti buvo neįmanoma, tad gal kažkas ir buvo praleista. Visgi norime paminėti šias politines partijas, kurios kalbėjo apie troleibusų reikalingumą ir ateitį mieste:

  • 2 Lietuvos socialdemokratų partija,
  • 3 Tėvynės sąjunga – Lietuvos krikščionys demokratai,
  • 12 Lietuvos žaliųjų partija,
  • 13 Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga,
  • 22 Lietuvos liaudies partija,
  • 26 Lietuvos Respublikos liberalų sąjūdis.

Būtina paminėti ir tai, kad LSDP, TS-LKD, LVŽS, LLP kalbėjo apie poreikį atnaujinti troleibusų parką naujais troleibusais. Na o bene daugiausia troleibusas buvo matomas LVŽS rinkiminėje medžiagoje (skrajutėse, plakatuose, Facebook skelbimuose ir kt).

Tad… už ką gi balsuoti?

Akivaizdu, kad yra žmonių, kuriems vis dar neduoda ramybės šis klausimas, nors rinkimai jau čia pat. Rinkimuose į Vilniaus savivaldybės tarybos nario – mero postą tarp kelių favoritų yra vienas chroniškai nekenčiantis troleibusų asmuo, tad net nėra abejonių – nerekomenduotume balsuoti nei už jį, nei už jo partiją. Taip pat tikimės, kad pamatėte, kas yra ir jo draugai, nesėkmingai rinkiminiuose debatuose mėginę apsimesti oponentais – akivaizdu, kad tai to paties medelio obuoliukai, nesvarbu, kad kiek kitaip nusispalvinę.

Norisi priminti tai, su kuo sėkmingai bendrauta per pastaruosius 2 metus, kai vyksta mėginimai apginti troleibusų sistemą nuo sunaikinimo. Iš „didžiųjų“ partijų tik TS-KLD atstovai organizavo renginius, oponuojant savivaldybės vykdomai politikai, tik jų atstovas dalyvavo ir mūsų organizuotoje konferencijoje Seime. Iš LSDP – tik jų kandidatas į Vilniaus merus domėjosi troleibusų ateitimi ir apie tai kalbėjo – deja, to neteko pastebėti iš kitų šios partijos narių, realiai pretenduojančių tapti tarybos nariais. LRLS lyg ir teigiamai kalba apie troleibusų sistemą, tačiau kokia ateitis jos lauktų, jeigu miesto viešojo transporto maršrutus lyg picą išsidalins ne tik Lietuvos, bet ir užsienio įmonės? Įvairius renginius (pradedant piketais, baigiant seminaru ar troleibusų vairuotojų sveikinimu su Troleibuso diena) padėjo organizuoti žmonės, kandidatuojantys LVŽS ir LLP sąrašuose.

Mūsų žiniomis, tik LVŽS kandidatai kalbino keleivius viešojo transporto stotelėse net šaltos žiemos rytais, kai tuo metu kiti tiesiog vaikščiojo po laiptines ar ramiai sėdėjo savo prabangiuose krėsluose.

Ir tik šių dviejų (LVŽS ir LLP) partijų kandidatus yra tekę sutikti keliaujančius troleibusais – kitų partijų sąrašuose pagrindinių kandidatų sutikti nėra tekę.

Tad leiskite Jūsų paklausti – kas labiau rūpinsis viešojo transporto keleiviais – ar tie, kurie sėdi savo asmeninėje karietoje ir pro jos langus pašaipiai žiūri į mus, stypsančius stotelėje, ar visgi labiu rūpinsis viešojo transporto keleiviais tie, kurie ir patys viešuoju transportu naudojasi? Atsakę sau į šį klausimą, nepamirškite ateiti į rinkimus (ir paraginti į juos nueiti ir kitus).

Šie rinkimai yra žymiai svarbesni nei galvojate.

[:ru]

RinkimaiTikimės, kad jau perskaitėte politinių partijų atsakymus, ką jos mano apie viešojo transporto Vilniuje situaciją ir ateitį – tad dar labiau artėjant rinkimų dienai, pamėginkime bent trumpai peržvelgti, kas ką žadėjo rinkiminės agitacijos metu. Visgi primygtinai kviečiame nepamiršti, kad kalbos ne visuomet sutampa su darbais ir kviečiame ypač atsargiai vertinti pažadus tų, kurie šiuo metu yra valdančioje daugumoje, tačiau kažkodėl nenorėjo. Pradėkime nuo to, kokius gi darbus nuveikė dabartinė valdančioji koalicija?

Dabartinė Vilniaus miesto savivaldybės taryba

2011 – 2015 metų Vilniaus miesto savivaldybės taryboje yra 6 politinių partijų atstovai. Valdančiąją koaliciją sudaro:

  • Artūro Zuoko ir Vilniaus koalicija;
  • Lenkų rinkimų akcijos ir Rusų Aljanso koalicija „Valdemaro Tomaševskio blokas“;
  • Darbo partija;
  • Lietuvos socialdemokratų partija.

 Opozicijoje liko 2 politinės jėgos:

  • Tėvynės sąjunga – Lietuvos krikščionys demokratai;
  • Partija Tvarka ir teisingumas.

Ką iškart po koalicijos sudarymo žadėjo „Koalicijos 4+“ lyderiai, galite paskaityti jų programoje – tuo pačiu pamatysite, kad kai kur pažadai nuo tikrųjų darbų skyrėsi 180°.

Kokie šios kadencijos savivaldybės darbai, apie kuriuos būtina dar sykį priminti?

stop1. Pritarta „naujos transporto rūšies“ (vienintelė siūloma alternatyva – tramvajus) įdiegimui (tarybos 2011 m. lapkričio 23 d. sprendimas Nr. 1-306). Balsavimas savivaldybės taryboje: „Bendru sutarimu – Už“

2. Slapta atkurtas „Susisiekimo paslaugų“ filialas, skirtas tramvajaus atsiradimui Vilniuje, jo direktoriumi paskiriamas skandalingas savivaldybės tarnautojas Kastytis Lubys.

3. Vietoj troleibusų – „ekologiški“ autobusai. Jau rašėme, kaip prie miesto vairo sugrįžus A.Zuokui, buvo sužlugdytas naujų troleibusų pirkimo konkursas.

4. Viešojo transporto „optimizavimas“, pradėtas 2013 metų liepos 1 dieną. Svarbiausi punktai: a) panaikinti keturi troleibusų maršrutai, dar trijų trasos pakoreguotos bloga linkme, b) sumažintas troleibusų skaičius, c) sukurti autobusų maršrutai, tyčia dubliuojantys populiariausius troleibusų maršrutus, d) įmonėje VVT taupoma remonto sąskaita, tačiau pinigai švaistomi dėvėtų autobusų nuomai ir pirkimui, e) padidėjus keleivių skaičiui, sumažinus PVM – bilietų kainos nepakito, įmonės VVT finansinė padėtis nepagerėjo.

5. Viešasis transportas – į privačias rankas. 2014-12-23 tarybos posėdyje pritarta laipsniškam viešojo transporto maršrutų perdavimui privačioms įmonėms (dabar „vos“ 15%, jau ruošiamas ir antrasis 15% maršrutų paketas). Balsavo 41 tarybos narys, iš jų 32 pritarė, 9 susilaikė. Kaip matote, tarp pritarusių šiam projektui – visų taryboje esančių politinių partijų atstovai.

Kandidatų į miesto tarybą (ir merus) diskusijos žiniasklaidoje

televizoriaiŽiniasklaidoje (televizijose, radijo stotyse, naujienų portaluose ir t.t.) vyko daugybė laidų, diskusijų. Pateikiame nuorodas tik į keletą iš jų.

LRT televizija. Keturių dalių debatuose dalyvavo tik tos politinės partijos, kurios kelia savo kandidatus mažiausiai pusėje Lietuvos savivaldybių (t. y., 30 ir daugiau).

Pirmoji dalis, 2015-02-05. Apie viešąjį transportą kalbama nuo 57-tosios minutės. Ir tikrai verta išgirsti pirmąją repliką iš Darbo partijos vadovo, taip pat kai kurių diskusijos dalyvių (kandidatų) reakciją.

Antroji dalis, 2015-02-12.

Trečioji dalis, 2015-02-19. Aktualu nuo 01:25:35 – kai kalbama apie žemagrindį viešąjį transportą.

Ketvirtoji dalis, 2015-02-26. Debatai apie Vilnių, nemažai kalbama ir apie viešąjį transportą.

Žinių radijas“, debatų laida „Vilniaus ringas“ – kandidatų į mero postą vienuolikos „kovų“ įrašai.

Lrytas.tv, debatų laida „Ką politikai paruošė Vilniaus miesto rinkėjams?“. Pirmojoje dalyje prisistato 2-12 numeriu rinkimuose pažymėtos partijos, antrosios dalies pradžioje prisistato 13 – 26 numeriu rinkimuose pažymėtos partijos, o vėliau vyksta diskusijos, tarp kurių – ir viešojo transporto tema. Šį vaizdo įrašą tikrai verta peržiūrėti. Verta pamatyti, kur šiuose rinkimuose iš tiesų yra konkurentai, o kur – draugeliai po skirtingų politinių partijų pavadinimais.

Politinių partijų reklama ir viešasis transportas

Paviljonas ir rinkimų reklamaAkivaizdu, ne visos partijos turi vienodas lėšas reklamai, todėl vos kelios iš jų agitaciniu laikotarpiu savo agitaciją vykdė iš, pvz., reklaminių stendų. Iš visų politinių partijų, kurios reklamavosi viešojo transporto paviljonuose, tik LSDP reklama kalbėjo tiesiogiai apie viešąjį transportą.

Daug įnirtingesnė kova už viešojo transporto keleivių balsus vyko įmonei MediaTraffic priklausančiuose ekranuose, kurie įrengti ir Vilniaus, ir Kauno viešajame transporte. Žinoma, ir čia neapsieita be nežinia kam adresuotų šūkių, siūlančių protingus sprendimus mums, ir gan keistai atrodė, kad vienos partijos tekstas Vilniaus viešojo transporto keleiviui praktiškai sutapo su tekstu, rodomu iš kitos partijos vaizdo klipo Kaune. Visgi tiesiogiai apie viešąjį transportą savo reklamose kalbėjo tik abi žaliosios partijos, t. y., Lietuvos žaliųjų partija (12) ir Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga (13).

Kas gi savo rinkiminėje agitacijoje kalbėjo apie troleibusus?

LVŽS - rinkimaiBe abejo, visų rinkiminių laidų pažiūrėti, išklausyti, visų straipsnių perskaityti buvo neįmanoma, tad gal kažkas ir buvo praleista. Visgi norime paminėti šias politines partijas, kurios kalbėjo apie troleibusų reikalingumą ir ateitį mieste:

  • 2 Lietuvos socialdemokratų partija,
  • 3 Tėvynės sąjunga – Lietuvos krikščionys demokratai,
  • 12 Lietuvos žaliųjų partija,
  • 13 Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga,
  • 22 Lietuvos liaudies partija,
  • 26 Lietuvos Respublikos liberalų sąjūdis.

Būtina paminėti ir tai, kad LSDP, TS-LKD, LVŽS, LLP kalbėjo apie poreikį atnaujinti troleibusų parką naujais troleibusais. Na o bene daugiausia troleibusas buvo matomas LVŽS rinkiminėje medžiagoje (skrajutėse, plakatuose, Facebook skelbimuose ir kt).

Tad… už ką gi balsuoti?

Akivaizdu, kad yra žmonių, kuriems vis dar neduoda ramybės šis klausimas, nors rinkimai jau čia pat. Rinkimuose į Vilniaus savivaldybės tarybos nario – mero postą tarp kelių favoritų yra vienas chroniškai nekenčiantis troleibusų asmuo, tad net nėra abejonių – nerekomenduotume balsuoti nei už jį, nei už jo partiją. Taip pat tikimės, kad pamatėte, kas yra ir jo draugai, nesėkmingai rinkiminiuose debatuose mėginę apsimesti oponentais – akivaizdu, kad tai to paties medelio obuoliukai, nesvarbu, kad kiek kitaip nusispalvinę.

Norisi priminti tai, su kuo sėkmingai bendrauta per pastaruosius 2 metus, kai vyksta mėginimai apginti troleibusų sistemą nuo sunaikinimo. Iš „didžiųjų“ partijų tik TS-KLD atstovai organizavo renginius, oponuojant savivaldybės vykdomai politikai, tik jų atstovas dalyvavo ir mūsų organizuotoje konferencijoje Seime. Iš LSDP – tik jų kandidatas į Vilniaus merus domėjosi troleibusų ateitimi ir apie tai kalbėjo – deja, to neteko pastebėti iš kitų šios partijos narių, realiai pretenduojančių tapti tarybos nariais. LRLS lyg ir teigiamai kalba apie troleibusų sistemą, tačiau kokia ateitis jos lauktų, jeigu miesto viešojo transporto maršrutus lyg picą išsidalins ne tik Lietuvos, bet ir užsienio įmonės? Įvairius renginius (pradedant piketais, baigiant seminaru ar troleibusų vairuotojų sveikinimu su Troleibuso diena) padėjo organizuoti žmonės, kandidatuojantys LVŽS ir LLP sąrašuose.

Mūsų žiniomis, tik LVŽS kandidatai kalbino keleivius viešojo transporto stotelėse net šaltos žiemos rytais, kai tuo metu kiti tiesiog vaikščiojo po laiptines ar ramiai sėdėjo savo prabangiuose krėsluose.

Ir tik šių dviejų (LVŽS ir LLP) partijų kandidatus yra tekę sutikti keliaujančius troleibusais – kitų partijų sąrašuose pagrindinių kandidatų sutikti nėra tekę.

Tad leiskite Jūsų paklausti – kas labiau rūpinsis viešojo transporto keleiviais – ar tie, kurie sėdi savo asmeninėje karietoje ir pro jos langus pašaipiai žiūri į mus, stypsančius stotelėje, ar visgi labiu rūpinsis viešojo transporto keleiviais tie, kurie ir patys viešuoju transportu naudojasi? Atsakę sau į šį klausimą, nepamirškite ateiti į rinkimus (ir paraginti į juos nueiti ir kitus).

Šie rinkimai yra žymiai svarbesni nei galvojate.

[:en]

RinkimaiTikimės, kad jau perskaitėte politinių partijų atsakymus, ką jos mano apie viešojo transporto Vilniuje situaciją ir ateitį – tad dar labiau artėjant rinkimų dienai, pamėginkime bent trumpai peržvelgti, kas ką žadėjo rinkiminės agitacijos metu. Visgi primygtinai kviečiame nepamiršti, kad kalbos ne visuomet sutampa su darbais ir kviečiame ypač atsargiai vertinti pažadus tų, kurie šiuo metu yra valdančioje daugumoje, tačiau kažkodėl nenorėjo. Pradėkime nuo to, kokius gi darbus nuveikė dabartinė valdančioji koalicija?

Dabartinė Vilniaus miesto savivaldybės taryba

2011 – 2015 metų Vilniaus miesto savivaldybės taryboje yra 6 politinių partijų atstovai. Valdančiąją koaliciją sudaro:

  • Artūro Zuoko ir Vilniaus koalicija;
  • Lenkų rinkimų akcijos ir Rusų Aljanso koalicija „Valdemaro Tomaševskio blokas“;
  • Darbo partija;
  • Lietuvos socialdemokratų partija.

 Opozicijoje liko 2 politinės jėgos:

  • Tėvynės sąjunga – Lietuvos krikščionys demokratai;
  • Partija Tvarka ir teisingumas.

Ką iškart po koalicijos sudarymo žadėjo „Koalicijos 4+“ lyderiai, galite paskaityti jų programoje – tuo pačiu pamatysite, kad kai kur pažadai nuo tikrųjų darbų skyrėsi 180°.

Kokie šios kadencijos savivaldybės darbai, apie kuriuos būtina dar sykį priminti?

stop1. Pritarta „naujos transporto rūšies“ (vienintelė siūloma alternatyva – tramvajus) įdiegimui (tarybos 2011 m. lapkričio 23 d. sprendimas Nr. 1-306). Balsavimas savivaldybės taryboje: „Bendru sutarimu – Už“

2. Slapta atkurtas „Susisiekimo paslaugų“ filialas, skirtas tramvajaus atsiradimui Vilniuje, jo direktoriumi paskiriamas skandalingas savivaldybės tarnautojas Kastytis Lubys.

3. Vietoj troleibusų – „ekologiški“ autobusai. Jau rašėme, kaip prie miesto vairo sugrįžus A.Zuokui, buvo sužlugdytas naujų troleibusų pirkimo konkursas.

4. Viešojo transporto „optimizavimas“, pradėtas 2013 metų liepos 1 dieną. Svarbiausi punktai: a) panaikinti keturi troleibusų maršrutai, dar trijų trasos pakoreguotos bloga linkme, b) sumažintas troleibusų skaičius, c) sukurti autobusų maršrutai, tyčia dubliuojantys populiariausius troleibusų maršrutus, d) įmonėje VVT taupoma remonto sąskaita, tačiau pinigai švaistomi dėvėtų autobusų nuomai ir pirkimui, e) padidėjus keleivių skaičiui, sumažinus PVM – bilietų kainos nepakito, įmonės VVT finansinė padėtis nepagerėjo.

5. Viešasis transportas – į privačias rankas. 2014-12-23 tarybos posėdyje pritarta laipsniškam viešojo transporto maršrutų perdavimui privačioms įmonėms (dabar „vos“ 15%, jau ruošiamas ir antrasis 15% maršrutų paketas). Balsavo 41 tarybos narys, iš jų 32 pritarė, 9 susilaikė. Kaip matote, tarp pritarusių šiam projektui – visų taryboje esančių politinių partijų atstovai.

Kandidatų į miesto tarybą (ir merus) diskusijos žiniasklaidoje

televizoriaiŽiniasklaidoje (televizijose, radijo stotyse, naujienų portaluose ir t.t.) vyko daugybė laidų, diskusijų. Pateikiame nuorodas tik į keletą iš jų.

LRT televizija. Keturių dalių debatuose dalyvavo tik tos politinės partijos, kurios kelia savo kandidatus mažiausiai pusėje Lietuvos savivaldybių (t. y., 30 ir daugiau).

Pirmoji dalis, 2015-02-05. Apie viešąjį transportą kalbama nuo 57-tosios minutės. Ir tikrai verta išgirsti pirmąją repliką iš Darbo partijos vadovo, taip pat kai kurių diskusijos dalyvių (kandidatų) reakciją.

Antroji dalis, 2015-02-12.

Trečioji dalis, 2015-02-19. Aktualu nuo 01:25:35 – kai kalbama apie žemagrindį viešąjį transportą.

Ketvirtoji dalis, 2015-02-26. Debatai apie Vilnių, nemažai kalbama ir apie viešąjį transportą.

Žinių radijas“, debatų laida „Vilniaus ringas“ – kandidatų į mero postą vienuolikos „kovų“ įrašai.

Lrytas.tv, debatų laida „Ką politikai paruošė Vilniaus miesto rinkėjams?“. Pirmojoje dalyje prisistato 2-12 numeriu rinkimuose pažymėtos partijos, antrosios dalies pradžioje prisistato 13 – 26 numeriu rinkimuose pažymėtos partijos, o vėliau vyksta diskusijos, tarp kurių – ir viešojo transporto tema. Šį vaizdo įrašą tikrai verta peržiūrėti. Verta pamatyti, kur šiuose rinkimuose iš tiesų yra konkurentai, o kur – draugeliai po skirtingų politinių partijų pavadinimais.

Politinių partijų reklama ir viešasis transportas

Paviljonas ir rinkimų reklamaAkivaizdu, ne visos partijos turi vienodas lėšas reklamai, todėl vos kelios iš jų agitaciniu laikotarpiu savo agitaciją vykdė iš, pvz., reklaminių stendų. Iš visų politinių partijų, kurios reklamavosi viešojo transporto paviljonuose, tik LSDP reklama kalbėjo tiesiogiai apie viešąjį transportą.

Daug įnirtingesnė kova už viešojo transporto keleivių balsus vyko įmonei MediaTraffic priklausančiuose ekranuose, kurie įrengti ir Vilniaus, ir Kauno viešajame transporte. Žinoma, ir čia neapsieita be nežinia kam adresuotų šūkių, siūlančių protingus sprendimus mums, ir gan keistai atrodė, kad vienos partijos tekstas Vilniaus viešojo transporto keleiviui praktiškai sutapo su tekstu, rodomu iš kitos partijos vaizdo klipo Kaune. Visgi tiesiogiai apie viešąjį transportą savo reklamose kalbėjo tik abi žaliosios partijos, t. y., Lietuvos žaliųjų partija (12) ir Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga (13).

Kas gi savo rinkiminėje agitacijoje kalbėjo apie troleibusus?

LVŽS - rinkimaiBe abejo, visų rinkiminių laidų pažiūrėti, išklausyti, visų straipsnių perskaityti buvo neįmanoma, tad gal kažkas ir buvo praleista. Visgi norime paminėti šias politines partijas, kurios kalbėjo apie troleibusų reikalingumą ir ateitį mieste:

  • 2 Lietuvos socialdemokratų partija,
  • 3 Tėvynės sąjunga – Lietuvos krikščionys demokratai,
  • 12 Lietuvos žaliųjų partija,
  • 13 Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga,
  • 22 Lietuvos liaudies partija,
  • 26 Lietuvos Respublikos liberalų sąjūdis.

Būtina paminėti ir tai, kad LSDP, TS-LKD, LVŽS, LLP kalbėjo apie poreikį atnaujinti troleibusų parką naujais troleibusais. Na o bene daugiausia troleibusas buvo matomas LVŽS rinkiminėje medžiagoje (skrajutėse, plakatuose, Facebook skelbimuose ir kt).

Tad… už ką gi balsuoti?

Akivaizdu, kad yra žmonių, kuriems vis dar neduoda ramybės šis klausimas, nors rinkimai jau čia pat. Rinkimuose į Vilniaus savivaldybės tarybos nario – mero postą tarp kelių favoritų yra vienas chroniškai nekenčiantis troleibusų asmuo, tad net nėra abejonių – nerekomenduotume balsuoti nei už jį, nei už jo partiją. Taip pat tikimės, kad pamatėte, kas yra ir jo draugai, nesėkmingai rinkiminiuose debatuose mėginę apsimesti oponentais – akivaizdu, kad tai to paties medelio obuoliukai, nesvarbu, kad kiek kitaip nusispalvinę.

Norisi priminti tai, su kuo sėkmingai bendrauta per pastaruosius 2 metus, kai vyksta mėginimai apginti troleibusų sistemą nuo sunaikinimo. Iš „didžiųjų“ partijų tik TS-KLD atstovai organizavo renginius, oponuojant savivaldybės vykdomai politikai, tik jų atstovas dalyvavo ir mūsų organizuotoje konferencijoje Seime. Iš LSDP – tik jų kandidatas į Vilniaus merus domėjosi troleibusų ateitimi ir apie tai kalbėjo – deja, to neteko pastebėti iš kitų šios partijos narių, realiai pretenduojančių tapti tarybos nariais. LRLS lyg ir teigiamai kalba apie troleibusų sistemą, tačiau kokia ateitis jos lauktų, jeigu miesto viešojo transporto maršrutus lyg picą išsidalins ne tik Lietuvos, bet ir užsienio įmonės? Įvairius renginius (pradedant piketais, baigiant seminaru ar troleibusų vairuotojų sveikinimu su Troleibuso diena) padėjo organizuoti žmonės, kandidatuojantys LVŽS ir LLP sąrašuose.

Mūsų žiniomis, tik LVŽS kandidatai kalbino keleivius viešojo transporto stotelėse net šaltos žiemos rytais, kai tuo metu kiti tiesiog vaikščiojo po laiptines ar ramiai sėdėjo savo prabangiuose krėsluose.

Ir tik šių dviejų (LVŽS ir LLP) partijų kandidatus yra tekę sutikti keliaujančius troleibusais – kitų partijų sąrašuose pagrindinių kandidatų sutikti nėra tekę.

Tad leiskite Jūsų paklausti – kas labiau rūpinsis viešojo transporto keleiviais – ar tie, kurie sėdi savo asmeninėje karietoje ir pro jos langus pašaipiai žiūri į mus, stypsančius stotelėje, ar visgi labiu rūpinsis viešojo transporto keleiviais tie, kurie ir patys viešuoju transportu naudojasi? Atsakę sau į šį klausimą, nepamirškite ateiti į rinkimus (ir paraginti į juos nueiti ir kitus).

Šie rinkimai yra žymiai svarbesni nei galvojate.

[:]

2 thoughts on “Rinkiminės agitacijos apžvalga ir… už ką gi balsuoti?Rinkiminės agitacijos apžvalga ir… už ką gi balsuoti?Rinkiminės agitacijos apžvalga ir… už ką gi balsuoti?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *