2013 m. gegužės 7 d. Lietuvos Respublikos Seime įvyko Seimo nario Arvydo Anušausko spaudos konferencija „Vilniaus miesto tarybos daugumos vykdoma viešojo transporto pertvarka neatitinka gyventojų lūkesčių”.
7 мая 2013 г. в Сейме Литовской Республики состоялась пресс-конференция члена Сейма Арвидаса Aнушаускаса „реформа общественного транспорта, осуществляемая городском советом Вильнюса, не отвечает ожиданиям людей“.
On 7th of May, 2013, member of Parliament of the Republic of Lithuania Arvydas Anusauskas has issued a press conference „The public transport reform carried out by Vilnius City Council does not meet the expectations of people. „
Konferencijos garso įrašą galima atsisiųsti iš lrs.lt (įrašo trukmė 41:08 min., įrašo dydis 1,71 MB).
Pranešime, paskelbtame vakar, 2013 m. gegužės 6d., sakoma:
„Kantrybės taurė buvo perpildyta matant sostinės savivaldybės vadovų visišką vilniečių nuomonės dėl planuojamos Vilniaus viešojo transporto sistemos pertvarkos ignoravimą, o taip pat ketinimus įgyvendinti pertvarką be jokio pereinamojo laikotarpio, – sako pareiškimo iniciatorius Seimo narys Arvydas Anušauskas. – Manome, kad informacijos apie planuojamos reformos tikruosius tikslus nėra. Dėl minėtų ir daugelio kitų priežasčių kyla pagrįstų abejonių, ar viešojo transporto sistemos reforma, tokia, kokią numato miesto vadovai, tikrai bus naudinga vilniečiams ir pagerins jų susisiekimą bei gyvenimo kokybę“.
Taip pat pabrėžiama, kad reforma vykdoma neatsižvelgiant į keleivių nuomones ir interesus, tikslai nėra aiškūs, lėšų poreikiai nėra aiškiai deklaruojami.
Oficialioje Seimo konferencijos santraukoje pabrėžiami Seimo TS-LKD frakcijos nario Arvydo Anušausko žodžiai, kad pradedant vykdyti tokią reformą pirmiausia reikėtų numatyti alternatyvas, tam tikrą pereinamąjį laikotarpį. Iš pradžių būtina pertvarkyti miesto infrastruktūrą, o tada palaipsniui reformuoti ir patį viešąjį transportą. Toks reformos kelias galėtų būti dalykiškas ir atitinkantis gyventojų lūkesčius.
Vilniaus miesto savivaldybės tarybos TS-LKD frakcijos seniūnas Valdas Benkunskas pažymėjo, kad A. Zuokui suformavus valdančiąją daugumą sostinės savivaldybės taryboje iš karto buvo parodytas išskirtinis dėmesys viešojo transporto sistemos pertvarkai, tačiau visi bandymai virsdavo chaosu. Sostinės savivaldybės taryba beveik prieš mėnesį savo sprendimu atmetė viešojo transporto sistemos pertvarkymo planą, kurį buvo parengęs A. Zuokas, tačiau planas su minimaliais pataisymais vėl teikiamas Vilniaus miesto savivaldybės tarybai. Taip pat paminėta ir tai, kad įvedus vos 6 „greituosius” maršrutus (autobusus, stojančius maždaug pusėje maršruto stotelių), kartu naikinamas vos ne trečdalis viešojo transporto maršrutų.
Vilniaus miesto savivaldybės TS-LKD frakcijos atstovas Vidas Urbonavičius atkreipė dėmesį, kad Vilniuje intensyviai naikinami troleibusų maršrutai, kuriais vežti keleivius yra pigiausia. V. Urbonavičius sakė manantis, kad taip siekiama visiškai išnaikinti troleibusus, kad būtų galima sakyti, jog tramvajus yra būtina priemonė susidariusiam chaosui išspręsti.
Spaudos konferencijoje dalyvavę profesinės sąjungos atstovai taip pat nepritaria A. Zuoko sumanytoms viešojo transporto pertvarkoms Vilniaus mieste ir teigė, tai sukels didelių nepatogumų tiek gyventojams, tiek ir vežėjams.
Panašiai viešu pareiškimu pasisakė ir Vilniaus universiteto studentų atstovybė. Vilniaus universiteto studentų atstovai kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narius pateikdami savo pastebėjimus ir siūlymus dėl viešojo transporto sistemos reformos. Savo kreipimesi studentai pažymėjo, jog gyventojams trūksta informacijos apie tikslesnius pasikeitimus viešojo transporto sektoriuje.
Politikai kvietė žiniasklaidos atstovus ir visuomenę netylėti bei aiškiai išreikšti savo nuomonę. Jei rytoj bus priimtas tarybos sprendimas keisti viešojo transporto sistemą Vilniaus mieste, bus reikalaujama A. Zuoko politinės atsakomybės, netgi prabylama apie interpeliaciją miesto merui, jei mieste po liepos 1-osios kils chaosas.
Spaudos reportažai iš šios konferencijos:
alfa.lt praneša apie rytojaus piketą: Viešojo transporto darbuotojai piketuos prieš nerealius savivaldybės sprendimus
www.troleibusas.lt pastebėjimai ir komentarai
A.Anušauskas: „Reforma neturi pabloginti susisiekimo patogumo ir susisiekimo saugumo”.
Reformos iniciatoriai net neneigia, kad daugeliui keleivių po reformos teks daryti daugiau persėdimų (arba, jei tokių persėdimų nebūdavo – dabar jie bus), kad galėtų pasiekti kelionės tikslą. Daliai keleivių tai reikš tolimesnį kelią iki stotelės – arba nuo vienos stotelės prie kitos stotelės – tai reikš didesnį pėsčiųjų skaičių pėsčiųjų perėjose, ar net tam neskirtose gatvių vietose – labai norėtųsi tikėtis, kad eismo įvykiuose nukentėjusių pėsčiųjų skaičius nepadidės. Atsiminkime ir kitą keleivių segmentą – senyvo amžiaus žmones, taip pat žmones su judėjimo ar regėjimo negalia – jiems kiekviena kelionė yra iššūkis, o po reformos, laipiojant iš vienos transporto priemonės į kitą, šių žmonių kelionės taps labai sudėtingos.
Neabejotina, kad susisiekimo saugumas gali nukentėti ir dėl prastėjančios transporto priemonių priežiūros situacijos, kai taupoma transporto priemonių tinkamo techninio paruošimo sąskaita (ką konferencijoje paminėjo Viešojo transporto Nepriklausomos darbuotojų profesinės sąjungos vadovė D. Chlopova).
A.Anušauskas: „Iš pradžių būtina pertvarkyti miesto infrastruktūrą, o tada palaipsniui reformuoti ir patį viešąjį transportą.„
Apie tai buvo kalbama net ir VGTU Miestų statybos katedros vedėjos M.Burinskienės studijoje, kuria nuolat remiasi Vilniaus miesto meras A.Zuokas. Ten, žinoma, viskas planuojama tramvajaus įvedimui, tačiau net ir tokiu atveju pirmiausia įrengiamos tramvajaus linijos, o jau tuomet naikinamas jį konkuruojantis kitų viešojo transporto sistemų eismas. Dabar gi, sistema pirmiausia yra sugriaunama, o ar paskui kažkas bus, ar nebus – neaišku.
V. Benkunskas: „Jeigu po liepos 1-osios tas chaosas, kuris yra iš tikrųjų neabejotinas, užvirs, tai sekantis mūsų veiksmas bus be jokios abejonės politinės atsakomybės iš dabartinių miesto vadovų reikalavimas. Kalbėsime apie interpeliacijas […] Tai bus neabejotinas pagrindas p. Zuokui tiesiog inicijuoti interpeliaciją ir prašyti asmeninės atsakomybės”.
Gaila, kad interpeliacijos galima tikėtis tik po liepos 1-osios – iš kitos pusės, gal tuomet ir tie, kurie dabar negalvodami klusniai balsuoja už jo pasiūlymus, bus priversti susimąstyti ir pagalvoti, ar toks žmogus gali vadovauti miestui.
V.Urbonavičius: „Šiai dienai „Vilniaus viešasis transportas” turi apie 110 mln. Lt skolos iš Vilniaus savivaldybės, tai yra, savivaldybė yra tiek skolinga savo įmonei […] Kyla klausimas, kodėl taip smarkiai yra naikinami troleibusų maršrutai, nes keleivius vežti troleibusais yra pigiausia? Iš tikrųjų nieko kito, kaip sąmokslo teorija, galvoje neatsiranda. Matyt, kad siekiama visiškai išnaikinti troleibusus kaip rūšį, kad po to būtų galima sakyti, jog specialiajame plane numatytas tramvajus yra būtinas išspręsti tą chaosą, kurį dabar A.Zuokas ir siekia sukelti”.
Prie aukščiau matomų žodžių nelabai ką yra pridurti. Tiesa, V.Urbonavičius kalboje paminėjo ir tai, kad savivaldybė moka už 1 km „Vilniaus viešajam transportui” didesnę sumą, negu yra kuro savikainos vienam kilometrui reiso (troleibuso – 0,87 Lt, dujinio autobuso – 1,32 Lt, dyzelinio autobuso – 1,68 Lt). Nereikia pamiršti, kad apmokėti reikia ne tik kurą, bet ir transporto priemonių draudimą, priežiūrą, remontą, mokėti algas vairuotojams, taip pat VVT administracijai. Dalis VVT pajamų taip pat tenka įmonei „Susisiekimo paslaugos”. Be abejo, kaip vilniečiams priklausančioms įmonėms, VVT ir „Susisiekimo paslaugoms” derėtų detaliai skelbti konkrečias pajamas ir išlaidas.
Viešojo transporto nepriklausomos darbuotojų profesinės sąjungos vadovė Danuta Chlopova priminė, kad prieš sujungiant „Vilniaus troleibusų” ir „Vilniaus autobusų” įmones, „Vilniaus troleibusų” turimos skolos buvo dvigubai mažesnės už „Vilniaus autobusų”. Buvo pabrėžta, kad taupant lėšas, blogėja transporto priemonių priežiūros kokybė – daugėja į reisus neišvažiuojančių ar reise sugendančių troleibusų.
Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis: „Vilniaus miesto savivaldybės taryboje priiminėjant vienokius ar kitokius visuomenei svarbius ir aktualius klausimus, pasigendama atsakomybės, kadangi balsuojama kolegialiai, todėl tarybos nariai balsuodami „neneša” jokios asmeninės atsakomybės, na nebent moralinę atsakomybę jaučia prieš save, jei balsuoja netinkamai už tam tikrą klausimą”. Taip pat buvo pateikta informacija, kad rytoj 13 valandą bus paskelbtas antros instancijos teismo sprendimas dėl savivaldybės veiksmų su vežėjais (pirmos instancijos teismas priėmė savivaldybei nepalankią nutartį).
Lietuvos profsąjungų lygos atstovas Evgenij Sivaikin priminė, kad profsąjunga buvo parengusi peticiją prieš Vilniaus viešojo transporto reformas, po kuria rinko vilniečių parašus – šiuo metu jų kopijos perduotos Lietuvos Respublikos Seimui, Vyriausybei, taip pat Vilniaus miesto savivaldybei.
Beje, troleibusas.lt informuoja, kad savivaldybėje 2013 m. gegužės 13 d., 10 val. 239 kab. vyks šios peticijos svarstymas.
Аудиозапись конференции можно скачать из lrs.lt (время записи 41:08 мин., объем записи 1,71 Мб).
В Заявлении, опубликованном вчера 6 мая 2013 г., говорится:
„Чаша терпения была переполнена, видя полное игнорирование мнения вильнюсцев со стороны руководителей столичного самоуправления насчет планируемой реорганизации системы общественного транспорта Вильнюса, а также намерение осуществить преобразования без какого-либо переходного периода, – сказал инициатор заявления член Сейма Арвидас Анушаускас. – Считаем, что информации об истинных целях планируемой реформы нет. Из-за уже упомянутых и большинства других причин возникают обоснованные сомнения, будет ли реформа системы общественного транспорта в том виде, в котором ее предусматривают градоначальники, действительно полезна вильнюсцам, и улучшит ли качество их передвижения и жизни“.
Также подчеркивается, что реформа осуществляется не основываясь на мнениях пассажиров и их интересах, цели неясны, потребности в затратах ясно не декларируются.
В официальном резюме конференции Сейма подчеркиваются слова члена фракции Союз Отечества – Христианские демократы Литвы (TS-LKD) Арвидаса Анушаускаса, что начиная осуществлять такую реформу в первую очередь надо предусмотреть альтернативы, необходимый переходный период. Сначала необходимо преобразовать городскую инфраструктуру, а тогда постепенно реформировать и саму систему общественного транспорта. Такой путь реформы мог бы быть деловым и отвечающим ожиданиям жителей.
Староста фракции партии TS-LKD в Совете городского самоуправления Вильнюса Валдас Бенкунскас отметил, что А. Заокас, сформировав правящее большинство в Совете столичного самоуправления, сразу же проявил исключительное внимание к преобразованию системы общественного транспорта, однако все попытки оканчивались хаосом. Совет столичного самоуправления почти месяц назад своим решением отклонил план преобразования системы общественного транспорта, который подготовил А. Зуокас, однако план с минимальными поправками вновь предлагается Совету городского самоуправления Вильнюса. Также упоминается и то, что введя всего 6 „скоростных“ маршрутов (автобусов, останавливающихся самое большее на половине остановок маршрута), сразу упраздняется чуть ли не треть маршрутов общественного транспорта.
Представитель фракции партии TS-LKD в Совете городского самоуправления Вильнюса Видас Урбонавичус обратил внимание, что в Вильнюсе интенсивно упраздняются троллейбусные маршруты, везти посредством которых наиболее дешево. В. Урбонавичус, предполагая, сказал, что таким образом стремятся совсем уничтожить троллейбусы, чтобы потом была возможность сказать, что трамваи – обязательное средство выйти из создавшегося хаоса.
Участвовавшие в пресс-конференции представители профессиональных союзов также не поддержали задуманные А. Зуокасом преобразования в Вильнюсе и заявили, что это вызовет большие неудобства, как жителям, так и перевозчикам.
В том же ключе официальным заявлением высказалось и представительство студентов Вильнюсского университета. Представители студентов Вильнюсского университета обратились к членам Совета городского самоуправления Вильнюса, предоставив своим замечания и предложения по реформе системы общественного транспорта. В своем обращении студенты отметили, что жителям не хватает информации о подробных изменениях в секторе общественного транспорта.
Политики призвали представителей прессы и общество не молчать и ясно выразить свое мнение. Если завтра будет принято решение Совета менять систему общественного транспорта в городе Вильнюса, будет потребовано призвать А. Зуокаса к политической ответственности, даже зайдет разговор об импичменте мэру города, если в городе после 1 июля возникнет хаос.
Репортажи в прессе из этой конференции:
(извините, дальше текст пока непереведен)
alfa.lt praneša apie rytojaus piketą: Viešojo transporto darbuotojai piketuos prieš nerealius savivaldybės sprendimus
www.troleibusas.lt pastebėjimai ir komentarai
A.Anušauskas: „Reforma neturi pabloginti susisiekimo patogumo ir susisiekimo saugumo”.
Reformos iniciatoriai net neneigia, kad daugeliui keleivių po reformos teks daryti daugiau persėdimų (arba, jei tokių persėdimų nebūdavo – dabar jie bus), kad galėtų pasiekti kelionės tikslą. Daliai keleivių tai reikš tolimesnį kelią iki stotelės – arba nuo vienos stotelės prie kitos stotelės – tai reikš didesnį pėsčiųjų skaičių pėsčiųjų perėjose, ar net tam neskirtose gatvių vietose – labai norėtųsi tikėtis, kad eismo įvykiuose nukentėjusių pėsčiųjų skaičius nepadidės. Atsiminkime ir kitą keleivių segmentą – senyvo amžiaus žmones, taip pat žmones su judėjimo ar regėjimo negalia – jiems kiekviena kelionė yra iššūkis, o po reformos, laipiojant iš vienos transporto priemonės į kitą, šių žmonių kelionės taps labai sudėtingos.
Neabejotina, kad susisiekimo saugumas gali nukentėti ir dėl prastėjančios transporto priemonių priežiūros situacijos, kai taupoma transporto priemonių tinkamo techninio paruošimo sąskaita (ką konferencijoje paminėjo Viešojo transporto Nepriklausomos darbuotojų profesinės sąjungos vadovė D. Chlopova).
A.Anušauskas: „Iš pradžių būtina pertvarkyti miesto infrastruktūrą, o tada palaipsniui reformuoti ir patį viešąjį transportą.„
Apie tai buvo kalbama net ir VGTU Miestų statybos katedros vedėjos M.Burinskienės studijoje, kuria nuolat remiasi Vilniaus miesto meras A.Zuokas. Ten, žinoma, viskas planuojama tramvajaus įvedimui, tačiau net ir tokiu atveju pirmiausia įrengiamos tramvajaus linijos, o jau tuomet naikinamas jį konkuruojantis kitų viešojo transporto sistemų eismas. Dabar gi, sistema pirmiausia yra sugriaunama, o ar paskui kažkas bus, ar nebus – neaišku.
V. Benkunskas: „Jeigu po liepos 1-osios tas chaosas, kuris yra iš tikrųjų neabejotinas, užvirs, tai sekantis mūsų veiksmas bus be jokios abejonės politinės atsakomybės iš dabartinių miesto vadovų reikalavimas. Kalbėsime apie interpeliacijas […] Tai bus neabejotinas pagrindas p. Zuokui tiesiog inicijuoti interpeliaciją ir prašyti asmeninės atsakomybės”.
Gaila, kad interpeliacijos galima tikėtis tik po liepos 1-osios – iš kitos pusės, gal tuomet ir tie, kurie dabar negalvodami klusniai balsuoja už jo pasiūlymus, bus priversti susimąstyti ir pagalvoti, ar toks žmogus gali vadovauti miestui.
V.Urbonavičius: „Šiai dienai „Vilniaus viešasis transportas” turi apie 110 mln. Lt skolos iš Vilniaus savivaldybės, tai yra, savivaldybė yra tiek skolinga savo įmonei […] Kyla klausimas, kodėl taip smarkiai yra naikinami troleibusų maršrutai, nes keleivius vežti troleibusais yra pigiausia? Iš tikrųjų nieko kito, kaip sąmokslo teorija, galvoje neatsiranda. Matyt, kad siekiama visiškai išnaikinti troleibusus kaip rūšį, kad po to būtų galima sakyti, jog specialiajame plane numatytas tramvajus yra būtinas išspręsti tą chaosą, kurį dabar A.Zuokas ir siekia sukelti”.
Prie aukščiau matomų žodžių nelabai ką yra pridurti. Tiesa, V.Urbonavičius kalboje paminėjo ir tai, kad savivaldybė moka už 1 km „Vilniaus viešajam transportui” didesnę sumą, negu yra kuro savikainos vienam kilometrui reiso (troleibuso – 0,87 Lt, dujinio autobuso – 1,32 Lt, dyzelinio autobuso – 1,68 Lt). Nereikia pamiršti, kad apmokėti reikia ne tik kurą, bet ir transporto priemonių draudimą, priežiūrą, remontą, mokėti algas vairuotojams, taip pat VVT administracijai. Dalis VVT pajamų taip pat tenka įmonei „Susisiekimo paslaugos”. Be abejo, kaip vilniečiams priklausančioms įmonėms, VVT ir „Susisiekimo paslaugoms” derėtų detaliai skelbti konkrečias pajamas ir išlaidas.
Viešojo transporto nepriklausomos darbuotojų profesinės sąjungos vadovė Danuta Chlopova priminė, kad prieš sujungiant „Vilniaus troleibusų” ir „Vilniaus autobusų” įmones, „Vilniaus troleibusų” turimos skolos buvo dvigubai mažesnės už „Vilniaus autobusų”. Buvo pabrėžta, kad taupant lėšas, blogėja transporto priemonių priežiūros kokybė – daugėja į reisus neišvažiuojančių ar reise sugendančių troleibusų.
Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis: „Vilniaus miesto savivaldybės taryboje priiminėjant vienokius ar kitokius visuomenei svarbius ir aktualius klausimus, pasigendama atsakomybės, kadangi balsuojama kolegialiai, todėl tarybos nariai balsuodami „neneša” jokios asmeninės atsakomybės, na nebent moralinę atsakomybę jaučia prieš save, jei balsuoja netinkamai už tam tikrą klausimą”. Taip pat buvo pateikta informacija, kad rytoj 13 valandą bus paskelbtas antros instancijos teismo sprendimas dėl savivaldybės veiksmų su vežėjais (pirmos instancijos teismas priėmė savivaldybei nepalankią nutartį).
Lietuvos profsąjungų lygos atstovas Evgenij Sivaikin priminė, kad profsąjunga buvo parengusi peticiją prieš Vilniaus viešojo transporto reformas, po kuria rinko vilniečių parašus – šiuo metu jų kopijos perduotos Lietuvos Respublikos Seimui, Vyriausybei, taip pat Vilniaus miesto savivaldybei.
Beje, troleibusas.lt informuoja, kad savivaldybėje 2013 m. gegužės 13 d., 10 val. 239 kab. vyks šios peticijos svarstymas.
Перевод литовского текста на русский язык: Евгений Сивайкин
Sorry, current article is not available in English yet.
Please use some online translator to translate this text.
Konferencijos garso įrašą galima atsisiųsti iš lrs.lt (įrašo trukmė 41:08 min., įrašo dydis 1,71 MB).
Pranešime, paskelbtame vakar, 2013 m. gegužės 6d., sakoma:
„Kantrybės taurė buvo perpildyta matant sostinės savivaldybės vadovų visišką vilniečių nuomonės dėl planuojamos Vilniaus viešojo transporto sistemos pertvarkos ignoravimą, o taip pat ketinimus įgyvendinti pertvarką be jokio pereinamojo laikotarpio, – sako pareiškimo iniciatorius Seimo narys Arvydas Anušauskas. – Manome, kad informacijos apie planuojamos reformos tikruosius tikslus nėra. Dėl minėtų ir daugelio kitų priežasčių kyla pagrįstų abejonių, ar viešojo transporto sistemos reforma, tokia, kokią numato miesto vadovai, tikrai bus naudinga vilniečiams ir pagerins jų susisiekimą bei gyvenimo kokybę“.
Taip pat pabrėžiama, kad reforma vykdoma neatsižvelgiant į keleivių nuomones ir interesus, tikslai nėra aiškūs, lėšų poreikiai nėra aiškiai deklaruojami.
Oficialioje Seimo konferencijos santraukoje pabrėžiami Seimo TS-LKD frakcijos nario Arvydo Anušausko žodžiai, kad pradedant vykdyti tokią reformą pirmiausia reikėtų numatyti alternatyvas, tam tikrą pereinamąjį laikotarpį. Iš pradžių būtina pertvarkyti miesto infrastruktūrą, o tada palaipsniui reformuoti ir patį viešąjį transportą. Toks reformos kelias galėtų būti dalykiškas ir atitinkantis gyventojų lūkesčius.
Vilniaus miesto savivaldybės tarybos TS-LKD frakcijos seniūnas Valdas Benkunskas pažymėjo, kad A. Zuokui suformavus valdančiąją daugumą sostinės savivaldybės taryboje iš karto buvo parodytas išskirtinis dėmesys viešojo transporto sistemos pertvarkai, tačiau visi bandymai virsdavo chaosu. Sostinės savivaldybės taryba beveik prieš mėnesį savo sprendimu atmetė viešojo transporto sistemos pertvarkymo planą, kurį buvo parengęs A. Zuokas, tačiau planas su minimaliais pataisymais vėl teikiamas Vilniaus miesto savivaldybės tarybai. Taip pat paminėta ir tai, kad įvedus vos 6 „greituosius” maršrutus (autobusus, stojančius maždaug pusėje maršruto stotelių), kartu naikinamas vos ne trečdalis viešojo transporto maršrutų.
Vilniaus miesto savivaldybės TS-LKD frakcijos atstovas Vidas Urbonavičius atkreipė dėmesį, kad Vilniuje intensyviai naikinami troleibusų maršrutai, kuriais vežti keleivius yra pigiausia. V. Urbonavičius sakė manantis, kad taip siekiama visiškai išnaikinti troleibusus, kad būtų galima sakyti, jog tramvajus yra būtina priemonė susidariusiam chaosui išspręsti.
Spaudos konferencijoje dalyvavę profesinės sąjungos atstovai taip pat nepritaria A. Zuoko sumanytoms viešojo transporto pertvarkoms Vilniaus mieste ir teigė, tai sukels didelių nepatogumų tiek gyventojams, tiek ir vežėjams.
Panašiai viešu pareiškimu pasisakė ir Vilniaus universiteto studentų atstovybė. Vilniaus universiteto studentų atstovai kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narius pateikdami savo pastebėjimus ir siūlymus dėl viešojo transporto sistemos reformos. Savo kreipimesi studentai pažymėjo, jog gyventojams trūksta informacijos apie tikslesnius pasikeitimus viešojo transporto sektoriuje.
Politikai kvietė žiniasklaidos atstovus ir visuomenę netylėti bei aiškiai išreikšti savo nuomonę. Jei rytoj bus priimtas tarybos sprendimas keisti viešojo transporto sistemą Vilniaus mieste, bus reikalaujama A. Zuoko politinės atsakomybės, netgi prabylama apie interpeliaciją miesto merui, jei mieste po liepos 1-osios kils chaosas.
Spaudos reportažai iš šios konferencijos:
alfa.lt praneša apie rytojaus piketą: Viešojo transporto darbuotojai piketuos prieš nerealius savivaldybės sprendimus
www.troleibusas.lt pastebėjimai ir komentarai
A.Anušauskas: „Reforma neturi pabloginti susisiekimo patogumo ir susisiekimo saugumo”.
Reformos iniciatoriai net neneigia, kad daugeliui keleivių po reformos teks daryti daugiau persėdimų (arba, jei tokių persėdimų nebūdavo – dabar jie bus), kad galėtų pasiekti kelionės tikslą. Daliai keleivių tai reikš tolimesnį kelią iki stotelės – arba nuo vienos stotelės prie kitos stotelės – tai reikš didesnį pėsčiųjų skaičių pėsčiųjų perėjose, ar net tam neskirtose gatvių vietose – labai norėtųsi tikėtis, kad eismo įvykiuose nukentėjusių pėsčiųjų skaičius nepadidės. Atsiminkime ir kitą keleivių segmentą – senyvo amžiaus žmones, taip pat žmones su judėjimo ar regėjimo negalia – jiems kiekviena kelionė yra iššūkis, o po reformos, laipiojant iš vienos transporto priemonės į kitą, šių žmonių kelionės taps labai sudėtingos.
Neabejotina, kad susisiekimo saugumas gali nukentėti ir dėl prastėjančios transporto priemonių priežiūros situacijos, kai taupoma transporto priemonių tinkamo techninio paruošimo sąskaita (ką konferencijoje paminėjo Viešojo transporto Nepriklausomos darbuotojų profesinės sąjungos vadovė D. Chlopova).
A.Anušauskas: „Iš pradžių būtina pertvarkyti miesto infrastruktūrą, o tada palaipsniui reformuoti ir patį viešąjį transportą.„
Apie tai buvo kalbama net ir VGTU Miestų statybos katedros vedėjos M.Burinskienės studijoje, kuria nuolat remiasi Vilniaus miesto meras A.Zuokas. Ten, žinoma, viskas planuojama tramvajaus įvedimui, tačiau net ir tokiu atveju pirmiausia įrengiamos tramvajaus linijos, o jau tuomet naikinamas jį konkuruojantis kitų viešojo transporto sistemų eismas. Dabar gi, sistema pirmiausia yra sugriaunama, o ar paskui kažkas bus, ar nebus – neaišku.
V. Benkunskas: „Jeigu po liepos 1-osios tas chaosas, kuris yra iš tikrųjų neabejotinas, užvirs, tai sekantis mūsų veiksmas bus be jokios abejonės politinės atsakomybės iš dabartinių miesto vadovų reikalavimas. Kalbėsime apie interpeliacijas […] Tai bus neabejotinas pagrindas p. Zuokui tiesiog inicijuoti interpeliaciją ir prašyti asmeninės atsakomybės”.
Gaila, kad interpeliacijos galima tikėtis tik po liepos 1-osios – iš kitos pusės, gal tuomet ir tie, kurie dabar negalvodami klusniai balsuoja už jo pasiūlymus, bus priversti susimąstyti ir pagalvoti, ar toks žmogus gali vadovauti miestui.
V.Urbonavičius: „Šiai dienai „Vilniaus viešasis transportas” turi apie 110 mln. Lt skolos iš Vilniaus savivaldybės, tai yra, savivaldybė yra tiek skolinga savo įmonei […] Kyla klausimas, kodėl taip smarkiai yra naikinami troleibusų maršrutai, nes keleivius vežti troleibusais yra pigiausia? Iš tikrųjų nieko kito, kaip sąmokslo teorija, galvoje neatsiranda. Matyt, kad siekiama visiškai išnaikinti troleibusus kaip rūšį, kad po to būtų galima sakyti, jog specialiajame plane numatytas tramvajus yra būtinas išspręsti tą chaosą, kurį dabar A.Zuokas ir siekia sukelti”.
Prie aukščiau matomų žodžių nelabai ką yra pridurti. Tiesa, V.Urbonavičius kalboje paminėjo ir tai, kad savivaldybė moka už 1 km „Vilniaus viešajam transportui” didesnę sumą, negu yra kuro savikainos vienam kilometrui reiso (troleibuso – 0,87 Lt, dujinio autobuso – 1,32 Lt, dyzelinio autobuso – 1,68 Lt). Nereikia pamiršti, kad apmokėti reikia ne tik kurą, bet ir transporto priemonių draudimą, priežiūrą, remontą, mokėti algas vairuotojams, taip pat VVT administracijai. Dalis VVT pajamų taip pat tenka įmonei „Susisiekimo paslaugos”. Be abejo, kaip vilniečiams priklausančioms įmonėms, VVT ir „Susisiekimo paslaugoms” derėtų detaliai skelbti konkrečias pajamas ir išlaidas.
Viešojo transporto nepriklausomos darbuotojų profesinės sąjungos vadovė Danuta Chlopova priminė, kad prieš sujungiant „Vilniaus troleibusų” ir „Vilniaus autobusų” įmones, „Vilniaus troleibusų” turimos skolos buvo dvigubai mažesnės už „Vilniaus autobusų”. Buvo pabrėžta, kad taupant lėšas, blogėja transporto priemonių priežiūros kokybė – daugėja į reisus neišvažiuojančių ar reise sugendančių troleibusų.
Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis: „Vilniaus miesto savivaldybės taryboje priiminėjant vienokius ar kitokius visuomenei svarbius ir aktualius klausimus, pasigendama atsakomybės, kadangi balsuojama kolegialiai, todėl tarybos nariai balsuodami „neneša” jokios asmeninės atsakomybės, na nebent moralinę atsakomybę jaučia prieš save, jei balsuoja netinkamai už tam tikrą klausimą”. Taip pat buvo pateikta informacija, kad rytoj 13 valandą bus paskelbtas antros instancijos teismo sprendimas dėl savivaldybės veiksmų su vežėjais (pirmos instancijos teismas priėmė savivaldybei nepalankią nutartį).
Lietuvos profsąjungų lygos atstovas Evgenij Sivaikin priminė, kad profsąjunga buvo parengusi peticiją prieš Vilniaus viešojo transporto reformas, po kuria rinko vilniečių parašus – šiuo metu jų kopijos perduotos Lietuvos Respublikos Seimui, Vyriausybei, taip pat Vilniaus miesto savivaldybei.
Beje, troleibusas.lt informuoja, kad savivaldybėje 2013 m. gegužės 13 d., 10 val. 239 kab. vyks šios peticijos svarstymas.