Tradiciškai rugsėjo pabaigoje minima judrumo savaitė, kurios metu yra skatinama rinktis judrųjį gyvenimo būdą, atsisakyti kelionių lengvaisiais automobiliais, keliaujant pėsčiomis, dviračiais ar viešuoju transportu.
Paskutinę judrumo savaitės dieną, 2014 m. rugsėjo 22 d., Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga, judėjimas „Už troleibusus Vilniuje“ ir Susivienijimas Žali.LT šią dieną, kuri vadinama „Diena be automobilio“, kvietė pažymėti akcija, pavadinta „Ačiū už žalią pasirinkimą!” Šia proga Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestų centrų viešojo transporto stotelėse keleiviams dalijo lietuviškus obuolius, padėkojant jiems už pasirinkimą sumažinti miestų oro taršos ir spūsčių priežastį, viešąjį transportą naudojant vietoj lengvojo automobilio.
Tradiciškai rugsėjo pabaigoje minima judrumo savaitė, kurios metu yra skatinama rinktis judrųjį gyvenimo būdą, atsisakyti kelionių lengvaisiais automobiliais, keliaujant pėsčiomis, dviračiais ar viešuoju transportu.
Paskutinę judrumo savaitės dieną, 2014 m. rugsėjo 22 d., Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga, judėjimas „Už troleibusus Vilniuje“ ir Susivienijimas Žali.LT šią dieną, kuri vadinama „Diena be automobilio“, kvietė pažymėti akcija, pavadinta „Ačiū už žalią pasirinkimą!” Šia proga Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestų centrų viešojo transporto stotelėse keleiviams dalijo lietuviškus obuolius, padėkojant jiems už pasirinkimą sumažinti miestų oro taršos ir spūsčių priežastį, viešąjį transportą naudojant vietoj lengvojo automobilio.
Tradiciškai rugsėjo pabaigoje minima judrumo savaitė, kurios metu yra skatinama rinktis judrųjį gyvenimo būdą, atsisakyti kelionių lengvaisiais automobiliais, keliaujant pėsčiomis, dviračiais ar viešuoju transportu.
Paskutinę judrumo savaitės dieną, 2014 m. rugsėjo 22 d., Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga, judėjimas „Už troleibusus Vilniuje“ ir Susivienijimas Žali.LT šią dieną, kuri vadinama „Diena be automobilio“, kvietė pažymėti akcija, pavadinta „Ačiū už žalią pasirinkimą!” Šia proga Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestų centrų viešojo transporto stotelėse keleiviams dalijo lietuviškus obuolius, padėkojant jiems už pasirinkimą sumažinti miestų oro taršos ir spūsčių priežastį, viešąjį transportą naudojant vietoj lengvojo automobilio. Akcija vyko:
Vilniuje, stotelėje „Vinco Kudirkos aikštė“;
Kaune, S. Daukanto g. stotelėje, prie VDU centrinių rūmų;
Klaipėdoje, „Bibliotekos“ stotelėje.
Akcijos iniciatoriai teigė norintys atsidėkoti tikriesiems mūsų laikų aplinkosaugos ambasadoriams, padovanodami jiems lietuvišką obuolį su akcijos ženkliuku „Ačiū už žalią pasirinkimą“.
Akcijos puslapis socialiniame tinkle: facebook.
Kodėl kelionės automobiliu – bloga alternatyva?
Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininko pavaduotojo Tomo Tomilino teigimu, akcijos organizatoriai pirmiausiai nori atkreipti visuomenės dėmesį į neišnaudojamą viešojo transporto potencialą. Juo labiau, kad Lietuva pirmauja Europos Sąjungoje pagal kelionių lengvaisiais automobiliais skaičių. 2010 m. net 91,1%, kelionių Lietuvoje įvyko lengvaisiais automobiliais, kai tuo tarpu viešuoju transportu – vos 8,9%. ES vidurkis automobiliais buvo 84,1%, o viešuoju transportu – 15,9%.
Pasako T.Tomilino, Lietuvoje kelionių viešuoju transportu dalis sumažėjo nuo 17,8% 2000 metais iki 8,9% 2010 m. „Apgailėtiną požiūrį į visuomeninį transportą demonstruoja ir tai, kad Lietuvos Seime nėra Transporto komiteto ar komisijos. Sunku įsivaizduoti civilizuotą valstybę, kurios Parlamentas nesirūpina transporto problemomis“, pažymi T. Tomilinas.
Europoje pirmą kartą akcija „Mieste – be savo automobilio“ buvo surengta 1998 metais Prancūzijoje. Idėja greitai išplito ir vos po 2 metų šiame renginyje jau dalyvavo 760 miestų ir 26 Europos šalys.
Tarptautinės dienos be automobilio tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į neigiamą transporto poveikį aplinkai ir žmonių sveikatai, raginti miestų gyventojus asmeniškai prisidėti prie švarios aplinkos išsaugojimo, atsisakant važiavimo automobiliu ir pasirenkant mažiau orą teršiantį visuomeninį transportą, dviračius, keliauti pėsčiomis.
Kaip rašo svetainė „Vilniaus gatvė“, Briuselyje šią dieną gatvėse šurmuliuoja pėstieji, dviratininkai, riedutininkai, riedlentininkai, o tą dieną važiuojantys automobiliu badomi pirštais, jiems švilpiama.
Eurostat duomenimis, nuo 1990 iki 2004 metų Lietuvoje buvo užfiksuotas didžiausias automobilių skaičiaus augimas visoje Europoje – 67 proc. Automobiliai dideliuose miestuose yra pagrindinis atmosferos teršimo šaltinis. Autotransporto išmetamųjų teršalų dalis sudaro net 60-70% bendrojo visų teršalų kiekio. Teršalai ardo bronchų, plaučių ląsteles, sumažėja atsparumas virusams ir bakterijoms. Pasaulinės sveikatos organizacijos duomenimis, sumažinus oro taršą 50%, gyventojų amžius pailgėtų 3-5 metais, sergamumas vėžiu ir kvėpavimo sistemos ligomis sumažėtų 20-30%, o kraujotakos sistemos ligomis – apie 10%.
Mintys akcijai pasibaigus
Dar kartą dėkojame visiems, kurie šiandien, minėdami „Dieną be automobilio“, rinkosi ne automobilį, bet alternatyvias keliavimo priemones. Dar labiau dėkojame visiems, kurie be automobilių apsieina ne tik šventės proga, bet nuolat.
Ačiū šios akcijos partneriams – Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungai, Susivienijimui Žali.LT – už pagalbą organizuojant ir vykdant šią akciją net ne itin geru oru. Nepaisant to, kad kiaurai peršlapome, visi akcijos dalyviai pasikrovėme daug teigiamų emocijų – taigi tikėkimės, kad tai ne paskutinė šauni akcija 🙂
Atskira padėka ir žiniasklaidos atstovams, kurie, nepaisydami blogo oro ir pavojaus jų technikai, atvyko į šį renginį ir apie jį informavo savo žiūrovus ir skaitytojus.
Pateikiame nuorodas į jau paskelbtus straipsnius (bei vaizdo įrašus) apie šią akciją.
15min.lt: Žalieji valstiečiai dienos be automobilio proga viešojo transporto keleiviams dėkos obuoliais
Grynas.lt: Palikę automobilį namuose gali tikėtis nemokamų priešpiečių
zali.lt: Žalieji dienos be automobilio proga viešojo transporto keleiviams dėkos obuoliais
Grynas.lt: Į darbą – viešuoju transportu: kuo bjaurisi ir gėrisi vilniečiai
Vaizdo reportažai:
Info TV: (publikuojama gavus InfoTV sutikimą)
Init: (vaizdo reportažas – nuo 05:19)
lrytas.tv: Lietuviai automobilį naudoja dažniau nei kiti europiečiai
Akcija vyko:
Vilniuje, stotelėje „Vinco Kudirkos aikštė“;
Kaune, S. Daukanto g. stotelėje, prie VDU centrinių rūmų;
Klaipėdoje, „Bibliotekos“ stotelėje.
Akcijos iniciatoriai teigė norintys atsidėkoti tikriesiems mūsų laikų aplinkosaugos ambasadoriams, padovanodami jiems lietuvišką obuolį su akcijos ženkliuku „Ačiū už žalią pasirinkimą“.
Akcijos puslapis socialiniame tinkle: facebook.
Kodėl kelionės automobiliu – bloga alternatyva?
Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininko pavaduotojo Tomo Tomilino teigimu, akcijos organizatoriai pirmiausiai nori atkreipti visuomenės dėmesį į neišnaudojamą viešojo transporto potencialą. Juo labiau, kad Lietuva pirmauja Europos Sąjungoje pagal kelionių lengvaisiais automobiliais skaičių. 2010 m. net 91,1%, kelionių Lietuvoje įvyko lengvaisiais automobiliais, kai tuo tarpu viešuoju transportu – vos 8,9%. ES vidurkis automobiliais buvo 84,1%, o viešuoju transportu – 15,9%.
Pasako T.Tomilino, Lietuvoje kelionių viešuoju transportu dalis sumažėjo nuo 17,8% 2000 metais iki 8,9% 2010 m. „Apgailėtiną požiūrį į visuomeninį transportą demonstruoja ir tai, kad Lietuvos Seime nėra Transporto komiteto ar komisijos. Sunku įsivaizduoti civilizuotą valstybę, kurios Parlamentas nesirūpina transporto problemomis“, pažymi T. Tomilinas.
Europoje pirmą kartą akcija „Mieste – be savo automobilio“ buvo surengta 1998 metais Prancūzijoje. Idėja greitai išplito ir vos po 2 metų šiame renginyje jau dalyvavo 760 miestų ir 26 Europos šalys.
Tarptautinės dienos be automobilio tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į neigiamą transporto poveikį aplinkai ir žmonių sveikatai, raginti miestų gyventojus asmeniškai prisidėti prie švarios aplinkos išsaugojimo, atsisakant važiavimo automobiliu ir pasirenkant mažiau orą teršiantį visuomeninį transportą, dviračius, keliauti pėsčiomis.
Kaip rašo svetainė „Vilniaus gatvė“, Briuselyje šią dieną gatvėse šurmuliuoja pėstieji, dviratininkai, riedutininkai, riedlentininkai, o tą dieną važiuojantys automobiliu badomi pirštais, jiems švilpiama.
Eurostat duomenimis, nuo 1990 iki 2004 metų Lietuvoje buvo užfiksuotas didžiausias automobilių skaičiaus augimas visoje Europoje – 67 proc. Automobiliai dideliuose miestuose yra pagrindinis atmosferos teršimo šaltinis. Autotransporto išmetamųjų teršalų dalis sudaro net 60-70% bendrojo visų teršalų kiekio. Teršalai ardo bronchų, plaučių ląsteles, sumažėja atsparumas virusams ir bakterijoms. Pasaulinės sveikatos organizacijos duomenimis, sumažinus oro taršą 50%, gyventojų amžius pailgėtų 3-5 metais, sergamumas vėžiu ir kvėpavimo sistemos ligomis sumažėtų 20-30%, o kraujotakos sistemos ligomis – apie 10%.
Mintys akcijai pasibaigus
Dar kartą dėkojame visiems, kurie šiandien, minėdami „Dieną be automobilio“, rinkosi ne automobilį, bet alternatyvias keliavimo priemones. Dar labiau dėkojame visiems, kurie be automobilių apsieina ne tik šventės proga, bet nuolat.
Ačiū šios akcijos partneriams – Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungai, Susivienijimui Žali.LT – už pagalbą organizuojant ir vykdant šią akciją net ne itin geru oru. Nepaisant to, kad kiaurai peršlapome, visi akcijos dalyviai pasikrovėme daug teigiamų emocijų – taigi tikėkimės, kad tai ne paskutinė šauni akcija 🙂
Atskira padėka ir žiniasklaidos atstovams, kurie, nepaisydami blogo oro ir pavojaus jų technikai, atvyko į šį renginį ir apie jį informavo savo žiūrovus ir skaitytojus.
Pateikiame nuorodas į jau paskelbtus straipsnius (bei vaizdo įrašus) apie šią akciją.
15min.lt: Žalieji valstiečiai dienos be automobilio proga viešojo transporto keleiviams dėkos obuoliais
Grynas.lt: Palikę automobilį namuose gali tikėtis nemokamų priešpiečių
zali.lt: Žalieji dienos be automobilio proga viešojo transporto keleiviams dėkos obuoliais
Grynas.lt: Į darbą – viešuoju transportu: kuo bjaurisi ir gėrisi vilniečiai
Vaizdo reportažai:
Info TV: (publikuojama gavus InfoTV sutikimą)
Init: (vaizdo reportažas – nuo 05:19)
lrytas.tv: Lietuviai automobilį naudoja dažniau nei kiti europiečiai
Akcija vyko:
Vilniuje, stotelėje „Vinco Kudirkos aikštė“;
Kaune, S. Daukanto g. stotelėje, prie VDU centrinių rūmų;
Klaipėdoje, „Bibliotekos“ stotelėje.
Akcijos iniciatoriai teigė norintys atsidėkoti tikriesiems mūsų laikų aplinkosaugos ambasadoriams, padovanodami jiems lietuvišką obuolį su akcijos ženkliuku „Ačiū už žalią pasirinkimą“.
Akcijos puslapis socialiniame tinkle: facebook.
Kodėl kelionės automobiliu – bloga alternatyva?
Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininko pavaduotojo Tomo Tomilino teigimu, akcijos organizatoriai pirmiausiai nori atkreipti visuomenės dėmesį į neišnaudojamą viešojo transporto potencialą. Juo labiau, kad Lietuva pirmauja Europos Sąjungoje pagal kelionių lengvaisiais automobiliais skaičių. 2010 m. net 91,1%, kelionių Lietuvoje įvyko lengvaisiais automobiliais, kai tuo tarpu viešuoju transportu – vos 8,9%. ES vidurkis automobiliais buvo 84,1%, o viešuoju transportu – 15,9%.
Pasako T.Tomilino, Lietuvoje kelionių viešuoju transportu dalis sumažėjo nuo 17,8% 2000 metais iki 8,9% 2010 m. „Apgailėtiną požiūrį į visuomeninį transportą demonstruoja ir tai, kad Lietuvos Seime nėra Transporto komiteto ar komisijos. Sunku įsivaizduoti civilizuotą valstybę, kurios Parlamentas nesirūpina transporto problemomis“, pažymi T. Tomilinas.
Europoje pirmą kartą akcija „Mieste – be savo automobilio“ buvo surengta 1998 metais Prancūzijoje. Idėja greitai išplito ir vos po 2 metų šiame renginyje jau dalyvavo 760 miestų ir 26 Europos šalys.
Tarptautinės dienos be automobilio tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į neigiamą transporto poveikį aplinkai ir žmonių sveikatai, raginti miestų gyventojus asmeniškai prisidėti prie švarios aplinkos išsaugojimo, atsisakant važiavimo automobiliu ir pasirenkant mažiau orą teršiantį visuomeninį transportą, dviračius, keliauti pėsčiomis.
Kaip rašo svetainė „Vilniaus gatvė“, Briuselyje šią dieną gatvėse šurmuliuoja pėstieji, dviratininkai, riedutininkai, riedlentininkai, o tą dieną važiuojantys automobiliu badomi pirštais, jiems švilpiama.
Eurostat duomenimis, nuo 1990 iki 2004 metų Lietuvoje buvo užfiksuotas didžiausias automobilių skaičiaus augimas visoje Europoje – 67 proc. Automobiliai dideliuose miestuose yra pagrindinis atmosferos teršimo šaltinis. Autotransporto išmetamųjų teršalų dalis sudaro net 60-70% bendrojo visų teršalų kiekio. Teršalai ardo bronchų, plaučių ląsteles, sumažėja atsparumas virusams ir bakterijoms. Pasaulinės sveikatos organizacijos duomenimis, sumažinus oro taršą 50%, gyventojų amžius pailgėtų 3-5 metais, sergamumas vėžiu ir kvėpavimo sistemos ligomis sumažėtų 20-30%, o kraujotakos sistemos ligomis – apie 10%.
Mintys akcijai pasibaigus
Dar kartą dėkojame visiems, kurie šiandien, minėdami „Dieną be automobilio“, rinkosi ne automobilį, bet alternatyvias keliavimo priemones. Dar labiau dėkojame visiems, kurie be automobilių apsieina ne tik šventės proga, bet nuolat.
Ačiū šios akcijos partneriams – Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungai, Susivienijimui Žali.LT – už pagalbą organizuojant ir vykdant šią akciją net ne itin geru oru. Nepaisant to, kad kiaurai peršlapome, visi akcijos dalyviai pasikrovėme daug teigiamų emocijų – taigi tikėkimės, kad tai ne paskutinė šauni akcija 🙂
Atskira padėka ir žiniasklaidos atstovams, kurie, nepaisydami blogo oro ir pavojaus jų technikai, atvyko į šį renginį ir apie jį informavo savo žiūrovus ir skaitytojus.
Pateikiame nuorodas į jau paskelbtus straipsnius (bei vaizdo įrašus) apie šią akciją.
15min.lt: Žalieji valstiečiai dienos be automobilio proga viešojo transporto keleiviams dėkos obuoliais
Grynas.lt: Palikę automobilį namuose gali tikėtis nemokamų priešpiečių
zali.lt: Žalieji dienos be automobilio proga viešojo transporto keleiviams dėkos obuoliais
Grynas.lt: Į darbą – viešuoju transportu: kuo bjaurisi ir gėrisi vilniečiai
Vaizdo reportažai:
Info TV: (publikuojama gavus InfoTV sutikimą)
Init: (vaizdo reportažas – nuo 05:19)
lrytas.tv: Lietuviai automobilį naudoja dažniau nei kiti europiečiai
Visai smagi akcija! 🙂