Turbūt dauguma iš Jūsų jau pastebėjo viešojo transporto stotelėse ar svetainėje stops.lt pasirodžiusius 2014 metų vasaros sezono tvarkaraščius, kurie įsigalios nuo pirmadienio, birželio 16 dienos, ir (jei vasaros metu nebus daroma kitų pokyčių) galios iki 2014 m. rugpjūčio 31 d.
Kaip buvo pranešta UAB „Vilniaus viešasis transportas“ svetainėje ir kitose informacijos priemonėse, „atsižvelgiant į keleivių srautus (prasidėjus atostogų metui ir pasikeitus viešojo transporto keleivių srautams), kaip ir kasmet, keičiami autobusų ir troleibusų tvarkaraščiai. Keleivių srautas vasaros metu miesto viešajame transporte vidutiniškai sumažėja apie 25 %“. Keičiami daugelio maršrutų autobusų bei visų maršrutų troleibusų tvarkaraščiai.
Наверное многие из вас уже заметили на остановках или на интернет-странице stops.lt расписания общественного транспорта на летний сезон, которые вступят в силу с понедельника 16 июня и (если летом не будет других изменений) будет действовать до 31 августа.
Как сообщалось на интернет-странице ЗАО „Вильняус виешасис транспортас“ и в других средствах массовой информации „обращая внимание на изменение пассажиропотоков (при начале поры отпусков), как и каждый год меняются автобусные и троллейбусные расписания. Поток пассажиров в летнее время снижается в среднем на 25%“. Изменяются расписания большинства автобусных маршрутов и всех троллейбусных маршрутов.
Turbūt dauguma iš Jūsų jau pastebėjo viešojo transporto stotelėse ar svetainėje stops.lt pasirodžiusius 2014 metų vasaros sezono tvarkaraščius, kurie įsigalios nuo pirmadienio, birželio 16 dienos, ir (jei vasaros metu nebus daroma kitų pokyčių) galios iki 2014 m. rugpjūčio 31 d.
Kaip buvo pranešta UAB „Vilniaus viešasis transportas“ svetainėje ir kitose informacijos priemonėse, „atsižvelgiant į keleivių srautus (prasidėjus atostogų metui ir pasikeitus viešojo transporto keleivių srautams), kaip ir kasmet, keičiami autobusų ir troleibusų tvarkaraščiai. Keleivių srautas vasaros metu miesto viešajame transporte vidutiniškai sumažėja apie 25 %“. Keičiami daugelio maršrutų autobusų bei visų maršrutų troleibusų tvarkaraščiai.
Kaip ir kasmet vasaros sezono metu 14-tojo maršruto troleibuso (Saulėtekis-Šeimyniškių-J.Basanavičiaus g.- Gerosios Vilties stotelė) trasa trumpinama – troleibusai važiuos ne iki Saulėtekio, bet iki Antakalnio žiedo.
Jau ne kartą svetainėje buvo rašyta apie įvairias Vilniaus miesto viešojo transporto tvarkaraščių sudarymo įdomybes – ir apie dirbtinai ištemptą įvairių maršrutų važiavimo laiką, ir apie per daug didelius viešojo transporto kursavimo intervalus kai kuriuose maršrutuose – kas sąlygoja jų nepopuliarumą (juk niekas nenorės laukti stotelėje kito troleibuso dar pusvalandį). Ne paslaptis, kad daug keleivių piktinasi ir dirbtiniais „karavanų“ sudarymais, kai į stotelę vienu metu suvažiuoja dvi ar trys tos pačios krypties transporto priemonės, o po to 15-20 minučių neatvažiuoja nė viena. Kai kurie smulkūs pakeitimai įvyksta (pvz., vietoj beprotiškų 5 minučių vienos stotelės „Kalvarijų turgus – Žaliasis tiltas“ nuvažiavimui dabar jau skiriamos 3 minutės), todėl kartais pasirodo, kad lyg ir yra atsižvelgiama į keleivių pageidavimus, visgi kartais pradedama negražiai gudrauti – pvz., buvo teigiama, kad dėl didelių keleivių srautų 2-ajame troleibusų maršrute pridėti papildomi du troleibusai, tačiau paaiškėjo, kad visiems troleibusams sumažintas reisų skaičius (taigi realybėje situacija nepasikeitė).
Trumpai panagrinėkime kai kuriuos pokyčius, pradėdami nuo transporto priemonių skaičiaus. Šia tema išsamiausiai galėjote skaityti įraše „Apie viešojo transporto priemonių Vilniuje skaičius“, dabar ir vėl metas prie šios temos sugrįžti.
Troleibusų skaičius nuosekliai mažinamas
Kaip jau minėta aukščiau, VVT teigia, kad keleivių srautas vasaros metu sumažėja apie 25%.
Šiuo metu mieste važinėja 186 troleibusai darbo dienomis ir 106 – poilsio dienomis (palyginimui – 2011 m. rugsėjo mėnesį Vilniuje važinėjo 231 troleibusai darbo dienomis ir 122 troleibusai poilsio dienomis). Šalia esančiame grafike galite aiškiai pamatyti, kad šią vasarą troleibusų skaičius mažėja dar labiau – savaitgaliais miesto gatvėse jų bus mažiau nei 100: VVT svetainėje pranešama, kad vasaros metu darbo dienomis reisuose liks 145, o poilsio dienomis – vos 97 troleibusai.
Tačiau galbūt taip pat mažinamas ir autobusų skaičius? – anaiptol, ką matome iš 2011 – 2014 metų vasaros sezonų transporto priemonių skaičių:
Kokiuose troleibusų maršrutuose stipriausiai pasijus vasara?
Vos dviejuose maršrutuose – 15 ir 18 – troleibusų skaičius nekinta, tiesa, grafikai keičiasi dėl laiko perstumdymo.
Visuose kituose maršrutuose pokyčiai su minuso ženklu (daugiau detalių apie tai – pranešime iš forumo miestai.net).
Kai kurie maršrutai „apkarpomi“ visomis savaitės dienomis, kai kurie – tik darbo dienomis. Nors labiausiai į akį krenta sumažinimas trimis pertraukiamais (troleibusai kursuoja tik rytinio ir vakarinio piko metu) ar pamaininiais grafikais, ne visuomet tai rodo didžiausius pokyčius vasaros metu. Pvz., iš 21 maršruto troleibuso atimamas vos 1 pamaininis grafikas darbo dienomis – tačiau kadangi iki šiol darbo dienomis maršrutą iš viso aptarnavo vos 3 troleibusai, nuėmus vos 1 troleibusą jų skaičius sumažėja trečdaliu. Niekam ne paslaptis, kad nemažą dalį šio maršruto keleivių sudaro žmonės, keliaujantys į Antakalnio polikliniką ir grįžtantys iš jos, taip pat tai patogiausias būdas Antakalnio gyventojams patekti į Šiaurės miestelį ir iš jo grįžti. Palyginkime dabartinius ir vasarinius grafikus (Šaltinėlio stotelė, Saulėtekio link):
Kaip matote, tarp 7-8 valandos vietoj buvusio ir taip didelio 25-30 min. intervalo dabar jis bus net 40 minučių, ne geresnė situacija ir likusiu metu darbo valandomis.
Tolygus tvarkaraščių išdėstymas ar karavanai?
Vilniuje jau metų metus nesugebama (nežinia, ar dėl neišmanymo, ar tikslingai) padaryti, kad dviejų ar trijų tos pačios krypties maršrutų transporto priemonės į stotelę nesuvažiuotų vienu metu. Tokiu atveju nespėjus į „karavaną“ stotelėje tenka laukti 15-20 minučių, kol atvažiuos naujas karavanas. Gal šią vasarą įvyks stebuklas ir tai bus pataisyta?
Pažiūrėkime į keletą pavyzdžių.
Pirmasis – Stotis, 2G maršruto autobusas ir 16 maršruto troleibusas. Nors abiejų maršrutų kursavimo intervalas yra apie 10 minučių, grafikai sudėlioti taip, kad didžiąja dalimi ir vieni, ir kiti išvyksta iš stotelės vienos minutės intervalu. Beje, vasarą nevažinės nė vienas „prailgintas“ troleibusas Škoda 15Tr (kurie rudens – žiemos – pavasario sezono metu važinėja 16 maršrute piko valandomis).
Antrasis pavyzdys – maršrutas, kuriame, kaip niekam nėra paslaptis, taip pat didžiąją dalį troleibuso trasos dubliuoja G autobuso maršrutas. Kalba eina apie 4G maršruto autobusą ir 19 maršruto troleibusą. Kaip pavyzdį paimkime Teodoro Narbuto stotelę Saulėtekio link. Ir šių maršrutų intervalas yra apie 10 minučių, tačiau pažiūrėkite, kaip „tobulai“ išdėstyti grafikai nuo 7 valandos ryto (kai važiuoja didžioji dalis keleivių). Komentarų turbūt nereikia.
Paįvairinimui paimkime išimtinai troleibusų maršrutus.
2 maršruto troleibusas atvažiuoja iš Saulėtekio per Antakalnį, 20 – iš Žirmūnų gatvės. Visą likusį atstumą nuo stotelės „Šv. Petro ir Povilo bažnyčia“ abu jie važiuoja ta pat trasa. Bet ar patogu skubančiam žirmūniečiui, atvažiavusiam pvz. 17 maršruto troleibusu, persėsti? Juk dabar, sunaikinus 5 maršruto troleibusą, į stotį veža tik 20 maršruto troleibusas – kuris retai kursuoja ir dabar, o vasaros metu darbo dienomis kursavimo intervalas 20-30 minučių. Kaip galima matyti, 20 maršruto troleibusas į stotelę praktiškai visas atvejais atvažiuos vos ne tuo pat metu kaip ir 2 maršruto troleibusas (kurio intervalas apie 10 minučių). Ačiū „Susisiekimo paslaugų“ specialistams už karavaną ir šiuo atveju.
Pakeitus 3 ir 14 maršrutų trasas, vietoj šioje stotelėje anksčiau Antakalnio link važiavusių keturių maršrutų troleibusų dabar beliko du – 2 ir 4. Gal bent čia išdėstymas bus tolygus, kad keleiviams nereiktų stotelėje ilgai laukti, kol kažkas atvažiuos? Atsakymas ir vėl toks pat – ne…
Visgi pavyko rasti vieną pavyzdį, kur vasariniai grafikai (nežinia, ar tikslingai, ar visgi taip gavosi netyčia) sudėlioti daugmaž tolygiai, nors kai kurie reisai galėtų būti ir šiek tiek „pastumti“. Tai Simono Konarskio stotelė, kurioje iš skirtingų gatvių atvažiavę 4, 6, 12 maršrutų troleibusai darbo dienomis važiuoja Žemųjų Panerių link.
Vietoj epilogo
Suprantama, kad esant mažesniems keleivių srautams (taip pat kadangi ir pati viešojo transporto įmonė turi išleisti savo darbuotojus atostogauti), vasaros metu autobusų ir troleibusų skaičius mieste mažėja. Visgi kadangi transporto mažiau – norėtųsi žymiai kruopštesnio likusio transporto „sustygavimo“, kadangi tą pačią kainą (kaip ir tuomet, kai transporto yra daugiau) mokantys keleiviai turėtų gauti ne prastesnės kokybės paslaugą. Juk ne visi vilniečiai vasarą atostogauja ir išvyksta iš miesto.
Taigi liekantiems Vilniuje viešojo transporto keleiviams belieka patarti kruopščiai išstudijuoti naujuosius tvarkaraščius ir apsiginkluoti dar didesne kantrybe, laukiant stotelėje atvykstančios Jums tinkamo maršruto autobuso ar troleibuso.
Kaip ir kasmet vasaros sezono metu 14-tojo maršruto troleibuso (Saulėtekis-Šeimyniškių-J.Basanavičiaus g.- Gerosios Vilties stotelė) trasa trumpinama – troleibusai važiuos ne iki Saulėtekio, bet iki Antakalnio žiedo.
Jau ne kartą svetainėje buvo rašyta apie įvairias Vilniaus miesto viešojo transporto tvarkaraščių sudarymo įdomybes – ir apie dirbtinai ištemptą įvairių maršrutų važiavimo laiką, ir apie per daug didelius viešojo transporto kursavimo intervalus kai kuriuose maršrutuose – kas sąlygoja jų nepopuliarumą (juk niekas nenorės laukti stotelėje kito troleibuso dar pusvalandį). Ne paslaptis, kad daug keleivių piktinasi ir dirbtiniais „karavanų“ sudarymais, kai į stotelę vienu metu suvažiuoja dvi ar trys tos pačios krypties transporto priemonės, o po to 15-20 minučių neatvažiuoja nė viena. Kai kurie smulkūs pakeitimai įvyksta (pvz., vietoj beprotiškų 5 minučių vienos stotelės „Kalvarijų turgus – Žaliasis tiltas“ nuvažiavimui dabar jau skiriamos 3 minutės), todėl kartais pasirodo, kad lyg ir yra atsižvelgiama į keleivių pageidavimus, visgi kartais pradedama negražiai gudrauti – pvz., buvo teigiama, kad dėl didelių keleivių srautų 2-ajame troleibusų maršrute pridėti papildomi du troleibusai, tačiau paaiškėjo, kad visiems troleibusams sumažintas reisų skaičius (taigi realybėje situacija nepasikeitė).
Trumpai panagrinėkime kai kuriuos pokyčius, pradėdami nuo transporto priemonių skaičiaus. Šia tema išsamiausiai galėjote skaityti įraše „Apie viešojo transporto priemonių Vilniuje skaičius“, dabar ir vėl metas prie šios temos sugrįžti.
Troleibusų skaičius nuosekliai mažinamas
Kaip jau minėta aukščiau, VVT teigia, kad keleivių srautas vasaros metu sumažėja apie 25%.
Šiuo metu mieste važinėja 186 troleibusai darbo dienomis ir 106 – poilsio dienomis (palyginimui – 2011 m. rugsėjo mėnesį Vilniuje važinėjo 231 troleibusai darbo dienomis ir 122 troleibusai poilsio dienomis). Šalia esančiame grafike galite aiškiai pamatyti, kad šią vasarą troleibusų skaičius mažėja dar labiau – savaitgaliais miesto gatvėse jų bus mažiau nei 100: VVT svetainėje pranešama, kad vasaros metu darbo dienomis reisuose liks 145, o poilsio dienomis – vos 97 troleibusai.
Tačiau galbūt taip pat mažinamas ir autobusų skaičius? – anaiptol, ką matome iš 2011 – 2014 metų vasaros sezonų transporto priemonių skaičių:
Kokiuose troleibusų maršrutuose stipriausiai pasijus vasara?
Vos dviejuose maršrutuose – 15 ir 18 – troleibusų skaičius nekinta, tiesa, grafikai keičiasi dėl laiko perstumdymo.
Visuose kituose maršrutuose pokyčiai su minuso ženklu (daugiau detalių apie tai – pranešime iš forumo miestai.net).
Kai kurie maršrutai „apkarpomi“ visomis savaitės dienomis, kai kurie – tik darbo dienomis. Nors labiausiai į akį krenta sumažinimas trimis pertraukiamais (troleibusai kursuoja tik rytinio ir vakarinio piko metu) ar pamaininiais grafikais, ne visuomet tai rodo didžiausius pokyčius vasaros metu. Pvz., iš 21 maršruto troleibuso atimamas vos 1 pamaininis grafikas darbo dienomis – tačiau kadangi iki šiol darbo dienomis maršrutą iš viso aptarnavo vos 3 troleibusai, nuėmus vos 1 troleibusą jų skaičius sumažėja trečdaliu. Niekam ne paslaptis, kad nemažą dalį šio maršruto keleivių sudaro žmonės, keliaujantys į Antakalnio polikliniką ir grįžtantys iš jos, taip pat tai patogiausias būdas Antakalnio gyventojams patekti į Šiaurės miestelį ir iš jo grįžti. Palyginkime dabartinius ir vasarinius grafikus (Šaltinėlio stotelė, Saulėtekio link):
Kaip matote, tarp 7-8 valandos vietoj buvusio ir taip didelio 25-30 min. intervalo dabar jis bus net 40 minučių, ne geresnė situacija ir likusiu metu darbo valandomis.
Tolygus tvarkaraščių išdėstymas ar karavanai?
Vilniuje jau metų metus nesugebama (nežinia, ar dėl neišmanymo, ar tikslingai) padaryti, kad dviejų ar trijų tos pačios krypties maršrutų transporto priemonės į stotelę nesuvažiuotų vienu metu. Tokiu atveju nespėjus į „karavaną“ stotelėje tenka laukti 15-20 minučių, kol atvažiuos naujas karavanas. Gal šią vasarą įvyks stebuklas ir tai bus pataisyta?
Pažiūrėkime į keletą pavyzdžių.
Pirmasis – Stotis, 2G maršruto autobusas ir 16 maršruto troleibusas. Nors abiejų maršrutų kursavimo intervalas yra apie 10 minučių, grafikai sudėlioti taip, kad didžiąja dalimi ir vieni, ir kiti išvyksta iš stotelės vienos minutės intervalu. Beje, vasarą nevažinės nė vienas „prailgintas“ troleibusas Škoda 15Tr (kurie rudens – žiemos – pavasario sezono metu važinėja 16 maršrute piko valandomis).
Antrasis pavyzdys – maršrutas, kuriame, kaip niekam nėra paslaptis, taip pat didžiąją dalį troleibuso trasos dubliuoja G autobuso maršrutas. Kalba eina apie 4G maršruto autobusą ir 19 maršruto troleibusą. Kaip pavyzdį paimkime Teodoro Narbuto stotelę Saulėtekio link. Ir šių maršrutų intervalas yra apie 10 minučių, tačiau pažiūrėkite, kaip „tobulai“ išdėstyti grafikai nuo 7 valandos ryto (kai važiuoja didžioji dalis keleivių). Komentarų turbūt nereikia.
Paįvairinimui paimkime išimtinai troleibusų maršrutus.
2 maršruto troleibusas atvažiuoja iš Saulėtekio per Antakalnį, 20 – iš Žirmūnų gatvės. Visą likusį atstumą nuo stotelės „Šv. Petro ir Povilo bažnyčia“ abu jie važiuoja ta pat trasa. Bet ar patogu skubančiam žirmūniečiui, atvažiavusiam pvz. 17 maršruto troleibusu, persėsti? Juk dabar, sunaikinus 5 maršruto troleibusą, į stotį veža tik 20 maršruto troleibusas – kuris retai kursuoja ir dabar, o vasaros metu darbo dienomis kursavimo intervalas 20-30 minučių. Kaip galima matyti, 20 maršruto troleibusas į stotelę praktiškai visas atvejais atvažiuos vos ne tuo pat metu kaip ir 2 maršruto troleibusas (kurio intervalas apie 10 minučių). Ačiū „Susisiekimo paslaugų“ specialistams už karavaną ir šiuo atveju.
Pakeitus 3 ir 14 maršrutų trasas, vietoj šioje stotelėje anksčiau Antakalnio link važiavusių keturių maršrutų troleibusų dabar beliko du – 2 ir 4. Gal bent čia išdėstymas bus tolygus, kad keleiviams nereiktų stotelėje ilgai laukti, kol kažkas atvažiuos? Atsakymas ir vėl toks pat – ne…
Visgi pavyko rasti vieną pavyzdį, kur vasariniai grafikai (nežinia, ar tikslingai, ar visgi taip gavosi netyčia) sudėlioti daugmaž tolygiai, nors kai kurie reisai galėtų būti ir šiek tiek „pastumti“. Tai Simono Konarskio stotelė, kurioje iš skirtingų gatvių atvažiavę 4, 6, 12 maršrutų troleibusai darbo dienomis važiuoja Žemųjų Panerių link.
Vietoj epilogo
Suprantama, kad esant mažesniems keleivių srautams (taip pat kadangi ir pati viešojo transporto įmonė turi išleisti savo darbuotojus atostogauti), vasaros metu autobusų ir troleibusų skaičius mieste mažėja. Visgi kadangi transporto mažiau – norėtųsi žymiai kruopštesnio likusio transporto „sustygavimo“, kadangi tą pačią kainą (kaip ir tuomet, kai transporto yra daugiau) mokantys keleiviai turėtų gauti ne prastesnės kokybės paslaugą. Juk ne visi vilniečiai vasarą atostogauja ir išvyksta iš miesto.
Taigi liekantiems Vilniuje viešojo transporto keleiviams belieka patarti kruopščiai išstudijuoti naujuosius tvarkaraščius ir apsiginkluoti dar didesne kantrybe, laukiant stotelėje atvykstančios Jums tinkamo maršruto autobuso ar troleibuso.
Kaip ir kasmet vasaros sezono metu 14-tojo maršruto troleibuso (Saulėtekis-Šeimyniškių-J.Basanavičiaus g.- Gerosios Vilties stotelė) trasa trumpinama – troleibusai važiuos ne iki Saulėtekio, bet iki Antakalnio žiedo.
Jau ne kartą svetainėje buvo rašyta apie įvairias Vilniaus miesto viešojo transporto tvarkaraščių sudarymo įdomybes – ir apie dirbtinai ištemptą įvairių maršrutų važiavimo laiką, ir apie per daug didelius viešojo transporto kursavimo intervalus kai kuriuose maršrutuose – kas sąlygoja jų nepopuliarumą (juk niekas nenorės laukti stotelėje kito troleibuso dar pusvalandį). Ne paslaptis, kad daug keleivių piktinasi ir dirbtiniais „karavanų“ sudarymais, kai į stotelę vienu metu suvažiuoja dvi ar trys tos pačios krypties transporto priemonės, o po to 15-20 minučių neatvažiuoja nė viena. Kai kurie smulkūs pakeitimai įvyksta (pvz., vietoj beprotiškų 5 minučių vienos stotelės „Kalvarijų turgus – Žaliasis tiltas“ nuvažiavimui dabar jau skiriamos 3 minutės), todėl kartais pasirodo, kad lyg ir yra atsižvelgiama į keleivių pageidavimus, visgi kartais pradedama negražiai gudrauti – pvz., buvo teigiama, kad dėl didelių keleivių srautų 2-ajame troleibusų maršrute pridėti papildomi du troleibusai, tačiau paaiškėjo, kad visiems troleibusams sumažintas reisų skaičius (taigi realybėje situacija nepasikeitė).
Trumpai panagrinėkime kai kuriuos pokyčius, pradėdami nuo transporto priemonių skaičiaus. Šia tema išsamiausiai galėjote skaityti įraše „Apie viešojo transporto priemonių Vilniuje skaičius“, dabar ir vėl metas prie šios temos sugrįžti.
Troleibusų skaičius nuosekliai mažinamas
Kaip jau minėta aukščiau, VVT teigia, kad keleivių srautas vasaros metu sumažėja apie 25%.
Šiuo metu mieste važinėja 186 troleibusai darbo dienomis ir 106 – poilsio dienomis (palyginimui – 2011 m. rugsėjo mėnesį Vilniuje važinėjo 231 troleibusai darbo dienomis ir 122 troleibusai poilsio dienomis). Šalia esančiame grafike galite aiškiai pamatyti, kad šią vasarą troleibusų skaičius mažėja dar labiau – savaitgaliais miesto gatvėse jų bus mažiau nei 100: VVT svetainėje pranešama, kad vasaros metu darbo dienomis reisuose liks 145, o poilsio dienomis – vos 97 troleibusai.
Tačiau galbūt taip pat mažinamas ir autobusų skaičius? – anaiptol, ką matome iš 2011 – 2014 metų vasaros sezonų transporto priemonių skaičių:
Kokiuose troleibusų maršrutuose stipriausiai pasijus vasara?
Vos dviejuose maršrutuose – 15 ir 18 – troleibusų skaičius nekinta, tiesa, grafikai keičiasi dėl laiko perstumdymo.
Visuose kituose maršrutuose pokyčiai su minuso ženklu (daugiau detalių apie tai – pranešime iš forumo miestai.net).
Kai kurie maršrutai „apkarpomi“ visomis savaitės dienomis, kai kurie – tik darbo dienomis. Nors labiausiai į akį krenta sumažinimas trimis pertraukiamais (troleibusai kursuoja tik rytinio ir vakarinio piko metu) ar pamaininiais grafikais, ne visuomet tai rodo didžiausius pokyčius vasaros metu. Pvz., iš 21 maršruto troleibuso atimamas vos 1 pamaininis grafikas darbo dienomis – tačiau kadangi iki šiol darbo dienomis maršrutą iš viso aptarnavo vos 3 troleibusai, nuėmus vos 1 troleibusą jų skaičius sumažėja trečdaliu. Niekam ne paslaptis, kad nemažą dalį šio maršruto keleivių sudaro žmonės, keliaujantys į Antakalnio polikliniką ir grįžtantys iš jos, taip pat tai patogiausias būdas Antakalnio gyventojams patekti į Šiaurės miestelį ir iš jo grįžti. Palyginkime dabartinius ir vasarinius grafikus (Šaltinėlio stotelė, Saulėtekio link):
Kaip matote, tarp 7-8 valandos vietoj buvusio ir taip didelio 25-30 min. intervalo dabar jis bus net 40 minučių, ne geresnė situacija ir likusiu metu darbo valandomis.
Tolygus tvarkaraščių išdėstymas ar karavanai?
Vilniuje jau metų metus nesugebama (nežinia, ar dėl neišmanymo, ar tikslingai) padaryti, kad dviejų ar trijų tos pačios krypties maršrutų transporto priemonės į stotelę nesuvažiuotų vienu metu. Tokiu atveju nespėjus į „karavaną“ stotelėje tenka laukti 15-20 minučių, kol atvažiuos naujas karavanas. Gal šią vasarą įvyks stebuklas ir tai bus pataisyta?
Pažiūrėkime į keletą pavyzdžių.
Pirmasis – Stotis, 2G maršruto autobusas ir 16 maršruto troleibusas. Nors abiejų maršrutų kursavimo intervalas yra apie 10 minučių, grafikai sudėlioti taip, kad didžiąja dalimi ir vieni, ir kiti išvyksta iš stotelės vienos minutės intervalu. Beje, vasarą nevažinės nė vienas „prailgintas“ troleibusas Škoda 15Tr (kurie rudens – žiemos – pavasario sezono metu važinėja 16 maršrute piko valandomis).
Antrasis pavyzdys – maršrutas, kuriame, kaip niekam nėra paslaptis, taip pat didžiąją dalį troleibuso trasos dubliuoja G autobuso maršrutas. Kalba eina apie 4G maršruto autobusą ir 19 maršruto troleibusą. Kaip pavyzdį paimkime Teodoro Narbuto stotelę Saulėtekio link. Ir šių maršrutų intervalas yra apie 10 minučių, tačiau pažiūrėkite, kaip „tobulai“ išdėstyti grafikai nuo 7 valandos ryto (kai važiuoja didžioji dalis keleivių). Komentarų turbūt nereikia.
Paįvairinimui paimkime išimtinai troleibusų maršrutus.
2 maršruto troleibusas atvažiuoja iš Saulėtekio per Antakalnį, 20 – iš Žirmūnų gatvės. Visą likusį atstumą nuo stotelės „Šv. Petro ir Povilo bažnyčia“ abu jie važiuoja ta pat trasa. Bet ar patogu skubančiam žirmūniečiui, atvažiavusiam pvz. 17 maršruto troleibusu, persėsti? Juk dabar, sunaikinus 5 maršruto troleibusą, į stotį veža tik 20 maršruto troleibusas – kuris retai kursuoja ir dabar, o vasaros metu darbo dienomis kursavimo intervalas 20-30 minučių. Kaip galima matyti, 20 maršruto troleibusas į stotelę praktiškai visas atvejais atvažiuos vos ne tuo pat metu kaip ir 2 maršruto troleibusas (kurio intervalas apie 10 minučių). Ačiū „Susisiekimo paslaugų“ specialistams už karavaną ir šiuo atveju.
Pakeitus 3 ir 14 maršrutų trasas, vietoj šioje stotelėje anksčiau Antakalnio link važiavusių keturių maršrutų troleibusų dabar beliko du – 2 ir 4. Gal bent čia išdėstymas bus tolygus, kad keleiviams nereiktų stotelėje ilgai laukti, kol kažkas atvažiuos? Atsakymas ir vėl toks pat – ne…
Visgi pavyko rasti vieną pavyzdį, kur vasariniai grafikai (nežinia, ar tikslingai, ar visgi taip gavosi netyčia) sudėlioti daugmaž tolygiai, nors kai kurie reisai galėtų būti ir šiek tiek „pastumti“. Tai Simono Konarskio stotelė, kurioje iš skirtingų gatvių atvažiavę 4, 6, 12 maršrutų troleibusai darbo dienomis važiuoja Žemųjų Panerių link.
Vietoj epilogo
Suprantama, kad esant mažesniems keleivių srautams (taip pat kadangi ir pati viešojo transporto įmonė turi išleisti savo darbuotojus atostogauti), vasaros metu autobusų ir troleibusų skaičius mieste mažėja. Visgi kadangi transporto mažiau – norėtųsi žymiai kruopštesnio likusio transporto „sustygavimo“, kadangi tą pačią kainą (kaip ir tuomet, kai transporto yra daugiau) mokantys keleiviai turėtų gauti ne prastesnės kokybės paslaugą. Juk ne visi vilniečiai vasarą atostogauja ir išvyksta iš miesto.
Taigi liekantiems Vilniuje viešojo transporto keleiviams belieka patarti kruopščiai išstudijuoti naujuosius tvarkaraščius ir apsiginkluoti dar didesne kantrybe, laukiant stotelėje atvykstančios Jums tinkamo maršruto autobuso ar troleibuso.
Žymiai matosi, kad autobusų skaičius smarkiai auga, o troleibusų atvirkščiai-žymiai mažėja. Tai kas rugsėjį bus? Zuokas pavaro su savo pertvarkom ir žurnalinėmis ataskaitomis vilniečiams.
Autobusų skaičius dėl to, kad į sodus paleidžiama daugiau autobusų, o greituosiuose TP skaičius lieka nepakitęs.
Logika pagal Zuoką:
Geriausius autobusus aš paleisiu toli toli, o senus grabai autobusai ir troleibusai važinės tik prie mano savivaldybės lango. Taip ir yra. Paskui užsieniečiai skundžiasi, kad juos iš oro uosto atvažiuoja pasiimti seni grabai ir iki senamiesčio dar daveža seni troleibusai.
Taip, ir tai yra nuostabu, kai miesto centre, gyvenamuosiuose rajonuose tiesiai po langais ir pėsčiųjų nosimis dūmais iš išmetamųjų vamzdžių kosėja 15-20 metų senumo trandobusas, o į taborą pasiunčiamas apynaujis autobusas… Beveik analogiška situacija ir su troleibusais – Solaris paremontuojami kosmetiškai (susidaro įspūdis, kad naujų detalių išvis neperka) ir jie griūva vos pradėję važiuoti (vakar pačiam teko matyti palinkusį Solaris, kuris dargi ir važiuoti tokios būklės mėgino), o kiek jų stovi patvoryje? – tai ypač puikiai galima pamatyti II parke darbo dienos metu, kai jie turėtų būti reisuose, bet nėra…
Būtent! Jau šiais metais baigiasi troleibusų eksplotavimo laikas, o juos paremontuoja kosmetiškai! Pažiūrėkime kas darosi su Karosa autobusais: eksplotacinis baigėsi prieš ~10 metų ir jie dar seni, visai išsenę važinėja! Prieš mėnęsį matėte turbūt spaudoje kas buvo atsitikę su Karosa autobusu, dirbusiu 2G maršrute. O jeigu jisai būtų perpildytas piko valandomis? Nepamatytų nei vairuotojas ir nei keleiviai nepajustu dūmelio ir tada pradėtų eiti ugnis! Kieno tai būtų kaltė? Ne VVT o mero Zuoko kaltė! Jis sako- VVT turi taupyti! O kad bet kada gali užsidegti vienas iš senų autobusų ar kokia detalė „dingtų”. Kas už šitus dalykus atsako? O gi meras Zuokas!