Apie netikėtą troleibusų atgimimą VilniujeО неожиданном возрождении троллейбусов в ВильнюсеAbout unexpected revival of trolleybuses in Vilnius

Amber su herbu

Deja, straipsnis „Vilniuje – netikėtas troleibusų atgimimas“ tebuvo balandžio 1-osios pokštas. Visgi mes, jo autoriai, tikimės, kad ši mūsų fantazija Jums, skaitytojai, leido ir patiems pagalvoti – o kas būtų, jei tai, kas rašoma, visgi išsipildytų? Apie šio straipsnio  (ir pasirodžiusio portale DELFI „Vilniuje liks tik troleibusai“) ruošimą nebuvo skelbiama, todėl jiems pasirodžius buvo sulaukta apsidžiaugusių perskaitytu straipsniu UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų skambučių… Gaila, kad teko pasakyti, jog tai – tik fantazija, tačiau norisi tikėtis, kad turėsime kitokią valdžią, kitokį požiūrį, ir tai, kas dabar atrodo fantazija – bus realybė.

Tačiau ne viskas straipsnyje išgalvota. Tad dabar apie tai, kas straipsnyje buvo tiesa, o kas – tik fantazija.

Извините, данная новость пока непереведена на русский язык. Вы можете попробовать Google Translate, чтобы получить (не очень точный) перевод.

Amber su herbu

Deja, straipsnis „Vilniuje – netikėtas troleibusų atgimimas“ tebuvo balandžio 1-osios pokštas. Visgi mes, jo autoriai, tikimės, kad ši mūsų fantazija Jums, skaitytojai, leido ir patiems pagalvoti – o kas būtų, jei tai, kas rašoma, visgi išsipildytų? Apie šio straipsnio  (ir pasirodžiusio portale DELFI „Vilniuje liks tik troleibusai“) ruošimą nebuvo skelbiama, todėl jiems pasirodžius buvo sulaukta apsidžiaugusių perskaitytu straipsniu UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų skambučių… Gaila, kad teko pasakyti, jog tai – tik fantazija, tačiau norisi tikėtis, kad turėsime kitokią valdžią, kitokį požiūrį, ir tai, kas dabar atrodo fantazija – bus realybė.

Tačiau ne viskas straipsnyje išgalvota. Tad dabar apie tai, kas straipsnyje buvo tiesa, o kas – tik fantazija.Sorry this article is not available in English yet. You can try Google Translate to get (not very precise) translation.
Amber su herbu

Deja, straipsnis „Vilniuje – netikėtas troleibusų atgimimas“ tebuvo balandžio 1-osios pokštas. Visgi mes, jo autoriai, tikimės, kad ši mūsų fantazija Jums, skaitytojai, leido ir patiems pagalvoti – o kas būtų, jei tai, kas rašoma, visgi išsipildytų? Apie šio straipsnio  (ir pasirodžiusio portale DELFI „Vilniuje liks tik troleibusai“) ruošimą nebuvo skelbiama, todėl jiems pasirodžius buvo sulaukta apsidžiaugusių perskaitytu straipsniu UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų skambučių… Gaila, kad teko pasakyti, jog tai – tik fantazija, tačiau norisi tikėtis, kad turėsime kitokią valdžią, kitokį požiūrį, ir tai, kas dabar atrodo fantazija – bus realybė.

Tačiau ne viskas straipsnyje išgalvota. Tad dabar apie tai, kas straipsnyje buvo tiesa, o kas – tik fantazija.

Joks posėdis šiuo klausimu savivaldybėje nevyko, straipsnyje paminėti žmonės neegzistuoja. Signalas iš Susisiekimo ministerijos apie tai, kad tramvajaus projektui savivaldybė pinigų, tikėtina, negaus – tiesa (Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktoriaus Gražvydo Jakubausko pranešimo vaizdo įrašas). Teisybė yra ir Tarptautinės viešojo transporto asociacijos daugkartiniai kreipimaisi į Vilniaus miesto merą (vieną jų galite rasti čia) su raginimu ne naikinti, o atnaujinti troleibusų sistemą bei siūlymai padėti gauti ES struktūrinių fondų paramą.

Tikėtina tramvajaus 1 km eksploatavimo savikaina Vilniuje nėra apskaičiuota ir nėra skelbiama. Galbūt todėl, kad nesukeltų šoko, lyginant su jau esamų transporto rūšių eksploatavimo kainomis. Visgi informacija apie troleibusų 1 km savikainą yra teisinga: prieš viešojo transporto reformą Vilniaus valdininkai, pabrėždavę, kad „kol kas troleibusų 1 kilometro savikaina mažesnė“, dabar, sumažinus jų kiekį mieste, džiaugsmingai pabrėžia, kad „šiuo metu troleibusų 1 kilometro savikaina didesnė nei autobusų“.

Teisinga yra ir informacija apie ruošiamas naujas troleibusų vairuotojų grupes. Pernai sumažinus troleibusų skaičių gatvėse, dalis panaikintų maršrutų vairuotojų buvo apmokyti vairuoti autobusus ir dabar, pagal sutartį, privalo vairuoti autobusus. Troleibusų vairuotojų skaičius buvo sumažintas tiek, kad tiesiog pritrūksta kuo pakeisti susirgusius vairuotojus. Visgi vargu ar naujieji vairuotojai ilgai turės darbą, kadangi jų laukia terminuotos darbo sutartys. Gali būti, kad vėl yra patyliukais planuojamas dar vienas viešojo transporto reformos etapas, kurio metu bus panaikinta dar daugiau troleibusų maršrutų, nes jau planuojami troleibusų remonto meistrų atleidimai.

Naujų linijų žemėlapis

Straipsnyje minimos naujos troleibusų trasos (Ateities gatve, Žvalgų gatve, Kalvarijų gatve iki pat Santariškių, nauja Šiaurine gatve) iš tiesų yra numatytos Vilniaus miesto savivaldybės teritorijos bendrajame plane iki 2015 metų, patvirtintame Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2007 m. vasario 14 d. sprendimu Nr. 1-1519. Ir, kaip galite įsitikinti patys keliaudami Vilniumi, atliekant Ateities, Kalvarijų gatvių tvarkymo darbus iš tiesų buvo įrengtos atramos troleibusų kontaktiniam tinklui.

Neišgalvotas yra ir pavyzdys apie naujų troleibusų pirkimą Bratislavoje bei jų kainas ar apie modernizuoto kontaktinio tinklo galimybes – važiuoti greit net posūkiuose ir pan., taip pat dirbtinai riboti greitį, kur tai nurodo kelio ženklai. Daugelyje miestų egzistuoja ir pilnai automatinių srovės imtuvų („ūsų“) sistema, kurios dėka ir juos nuleisti, ir vėl pakelti galima iš vairuotojo kabinos.

Tiesa yra ir straipsnyje paminėti Europos Sąjungos reikalavimai dėl miestų taršos. „Baltojoje knygoje“, pavadintoje „Bendros Europos transporto erdvės kūrimo planas. Konkurencingos efektyviu išteklių naudojimu grindžiamos transporto sistemos kūrimas“, rašoma:

„Iki 2030 m. dvigubai sumažinti įprastiniu kuru varomų automobilių naudojimą miestuose; iki 2050 m. pasiekti, kad miestuose jų nebeliktų; iki 2030 m. pasiekti, kad vykdant miestų logistikos veiklą didžiuosiuose urbanistiniuose centruose CO2 iš esmės nebūtų išmetamas.“

troleibusas.lt turima informacija, „Amber“ troleibusus surinkę specialistai buvo iš tiesų pasiruošę ateityje surinkinėti ir kitokių modifikacijų troleibusus, tačiau tai ir teliko planais dėl dabartinės miesto pozicijos. Taip pat tiesa apie įmonės „Lbus“ troleibusą, kurio, šiuo metu esančio Vilniuje, nemokamai išbandyti miesto valdžia nenori. Iš tiesų yra gaminamas ir paminėtas 24 metrų ilgio (200 keleivių talpos) Hess troleibusas – tai nėra montažas. Netiesa yra ir naktiniai viešojo transporto maršrutai – gal, anot valdžios, miestas per mažas, o gal nenorima konkurencijos taksi įmonėms?

Žinoma, nesigirdi apie tai, kad bus skiriama pirmenybė tvarkyti tas gatvių juostas, kuriomis intensyviai važinėja viešasis transportas. Iš tiesų buvo dėl taupymo atsisakyta ir šiuolaikinės eismo reguliavimo ir valdymo sistemos, kuri būtų sureguliuota ir valdoma taip, kad viešajam transportui teiktų prioritetą, o apie jos įrengimą savivaldybė net nekalba.

Kaip turbūt supratote, troleibusai „Amber“ nėra papuošti miesto herbu… ir tikimės, kad patikėję straipsniu, nevykote prie savivaldybės į naujos transporto strategijos pristatymą 🙂

Joks posėdis šiuo klausimu savivaldybėje nevyko, straipsnyje paminėti žmonės neegzistuoja. Signalas iš Susisiekimo ministerijos apie tai, kad tramvajaus projektui savivaldybė pinigų, tikėtina, negaus – tiesa (Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktoriaus Gražvydo Jakubausko pranešimo vaizdo įrašas). Teisybė yra ir Tarptautinės viešojo transporto asociacijos daugkartiniai kreipimaisi į Vilniaus miesto merą (vieną jų galite rasti čia) su raginimu ne naikinti, o atnaujinti troleibusų sistemą bei siūlymai padėti gauti ES struktūrinių fondų paramą.

Tikėtina tramvajaus 1 km eksploatavimo savikaina Vilniuje nėra apskaičiuota ir nėra skelbiama. Galbūt todėl, kad nesukeltų šoko, lyginant su jau esamų transporto rūšių eksploatavimo kainomis. Visgi informacija apie troleibusų 1 km savikainą yra teisinga: prieš viešojo transporto reformą Vilniaus valdininkai, pabrėždavę, kad „kol kas troleibusų 1 kilometro savikaina mažesnė“, dabar, sumažinus jų kiekį mieste, džiaugsmingai pabrėžia, kad „šiuo metu troleibusų 1 kilometro savikaina didesnė nei autobusų“.

Teisinga yra ir informacija apie ruošiamas naujas troleibusų vairuotojų grupes. Pernai sumažinus troleibusų skaičių gatvėse, dalis panaikintų maršrutų vairuotojų buvo apmokyti vairuoti autobusus ir dabar, pagal sutartį, privalo vairuoti autobusus. Troleibusų vairuotojų skaičius buvo sumažintas tiek, kad tiesiog pritrūksta kuo pakeisti susirgusius vairuotojus. Visgi vargu ar naujieji vairuotojai ilgai turės darbą, kadangi jų laukia terminuotos darbo sutartys. Gali būti, kad vėl yra patyliukais planuojamas dar vienas viešojo transporto reformos etapas, kurio metu bus panaikinta dar daugiau troleibusų maršrutų, nes jau planuojami troleibusų remonto meistrų atleidimai.

Naujų linijų žemėlapis

Straipsnyje minimos naujos troleibusų trasos (Ateities gatve, Žvalgų gatve, Kalvarijų gatve iki pat Santariškių, nauja Šiaurine gatve) iš tiesų yra numatytos Vilniaus miesto savivaldybės teritorijos bendrajame plane iki 2015 metų, patvirtintame Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2007 m. vasario 14 d. sprendimu Nr. 1-1519. Ir, kaip galite įsitikinti patys keliaudami Vilniumi, atliekant Ateities, Kalvarijų gatvių tvarkymo darbus iš tiesų buvo įrengtos atramos troleibusų kontaktiniam tinklui.

Neišgalvotas yra ir pavyzdys apie naujų troleibusų pirkimą Bratislavoje bei jų kainas ar apie modernizuoto kontaktinio tinklo galimybes – važiuoti greit net posūkiuose ir pan., taip pat dirbtinai riboti greitį, kur tai nurodo kelio ženklai. Daugelyje miestų egzistuoja ir pilnai automatinių srovės imtuvų („ūsų“) sistema, kurios dėka ir juos nuleisti, ir vėl pakelti galima iš vairuotojo kabinos.

Tiesa yra ir straipsnyje paminėti Europos Sąjungos reikalavimai dėl miestų taršos. „Baltojoje knygoje“, pavadintoje „Bendros Europos transporto erdvės kūrimo planas. Konkurencingos efektyviu išteklių naudojimu grindžiamos transporto sistemos kūrimas“, rašoma:

„Iki 2030 m. dvigubai sumažinti įprastiniu kuru varomų automobilių naudojimą miestuose; iki 2050 m. pasiekti, kad miestuose jų nebeliktų; iki 2030 m. pasiekti, kad vykdant miestų logistikos veiklą didžiuosiuose urbanistiniuose centruose CO2 iš esmės nebūtų išmetamas.“

troleibusas.lt turima informacija, „Amber“ troleibusus surinkę specialistai buvo iš tiesų pasiruošę ateityje surinkinėti ir kitokių modifikacijų troleibusus, tačiau tai ir teliko planais dėl dabartinės miesto pozicijos. Taip pat tiesa apie įmonės „Lbus“ troleibusą, kurio, šiuo metu esančio Vilniuje, nemokamai išbandyti miesto valdžia nenori. Iš tiesų yra gaminamas ir paminėtas 24 metrų ilgio (200 keleivių talpos) Hess troleibusas – tai nėra montažas. Netiesa yra ir naktiniai viešojo transporto maršrutai – gal, anot valdžios, miestas per mažas, o gal nenorima konkurencijos taksi įmonėms?

Žinoma, nesigirdi apie tai, kad bus skiriama pirmenybė tvarkyti tas gatvių juostas, kuriomis intensyviai važinėja viešasis transportas. Iš tiesų buvo dėl taupymo atsisakyta ir šiuolaikinės eismo reguliavimo ir valdymo sistemos, kuri būtų sureguliuota ir valdoma taip, kad viešajam transportui teiktų prioritetą, o apie jos įrengimą savivaldybė net nekalba.

Kaip turbūt supratote, troleibusai „Amber“ nėra papuošti miesto herbu… ir tikimės, kad patikėję straipsniu, nevykote prie savivaldybės į naujos transporto strategijos pristatymą 🙂

Joks posėdis šiuo klausimu savivaldybėje nevyko, straipsnyje paminėti žmonės neegzistuoja. Signalas iš Susisiekimo ministerijos apie tai, kad tramvajaus projektui savivaldybė pinigų, tikėtina, negaus – tiesa (Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktoriaus Gražvydo Jakubausko pranešimo vaizdo įrašas). Teisybė yra ir Tarptautinės viešojo transporto asociacijos daugkartiniai kreipimaisi į Vilniaus miesto merą (vieną jų galite rasti čia) su raginimu ne naikinti, o atnaujinti troleibusų sistemą bei siūlymai padėti gauti ES struktūrinių fondų paramą.

Tikėtina tramvajaus 1 km eksploatavimo savikaina Vilniuje nėra apskaičiuota ir nėra skelbiama. Galbūt todėl, kad nesukeltų šoko, lyginant su jau esamų transporto rūšių eksploatavimo kainomis. Visgi informacija apie troleibusų 1 km savikainą yra teisinga: prieš viešojo transporto reformą Vilniaus valdininkai, pabrėždavę, kad „kol kas troleibusų 1 kilometro savikaina mažesnė“, dabar, sumažinus jų kiekį mieste, džiaugsmingai pabrėžia, kad „šiuo metu troleibusų 1 kilometro savikaina didesnė nei autobusų“.

Teisinga yra ir informacija apie ruošiamas naujas troleibusų vairuotojų grupes. Pernai sumažinus troleibusų skaičių gatvėse, dalis panaikintų maršrutų vairuotojų buvo apmokyti vairuoti autobusus ir dabar, pagal sutartį, privalo vairuoti autobusus. Troleibusų vairuotojų skaičius buvo sumažintas tiek, kad tiesiog pritrūksta kuo pakeisti susirgusius vairuotojus. Visgi vargu ar naujieji vairuotojai ilgai turės darbą, kadangi jų laukia terminuotos darbo sutartys. Gali būti, kad vėl yra patyliukais planuojamas dar vienas viešojo transporto reformos etapas, kurio metu bus panaikinta dar daugiau troleibusų maršrutų, nes jau planuojami troleibusų remonto meistrų atleidimai.

Naujų linijų žemėlapis

Straipsnyje minimos naujos troleibusų trasos (Ateities gatve, Žvalgų gatve, Kalvarijų gatve iki pat Santariškių, nauja Šiaurine gatve) iš tiesų yra numatytos Vilniaus miesto savivaldybės teritorijos bendrajame plane iki 2015 metų, patvirtintame Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2007 m. vasario 14 d. sprendimu Nr. 1-1519. Ir, kaip galite įsitikinti patys keliaudami Vilniumi, atliekant Ateities, Kalvarijų gatvių tvarkymo darbus iš tiesų buvo įrengtos atramos troleibusų kontaktiniam tinklui.

Neišgalvotas yra ir pavyzdys apie naujų troleibusų pirkimą Bratislavoje bei jų kainas ar apie modernizuoto kontaktinio tinklo galimybes – važiuoti greit net posūkiuose ir pan., taip pat dirbtinai riboti greitį, kur tai nurodo kelio ženklai. Daugelyje miestų egzistuoja ir pilnai automatinių srovės imtuvų („ūsų“) sistema, kurios dėka ir juos nuleisti, ir vėl pakelti galima iš vairuotojo kabinos.

Tiesa yra ir straipsnyje paminėti Europos Sąjungos reikalavimai dėl miestų taršos. „Baltojoje knygoje“, pavadintoje „Bendros Europos transporto erdvės kūrimo planas. Konkurencingos efektyviu išteklių naudojimu grindžiamos transporto sistemos kūrimas“, rašoma:

„Iki 2030 m. dvigubai sumažinti įprastiniu kuru varomų automobilių naudojimą miestuose; iki 2050 m. pasiekti, kad miestuose jų nebeliktų; iki 2030 m. pasiekti, kad vykdant miestų logistikos veiklą didžiuosiuose urbanistiniuose centruose CO2 iš esmės nebūtų išmetamas.“

troleibusas.lt turima informacija, „Amber“ troleibusus surinkę specialistai buvo iš tiesų pasiruošę ateityje surinkinėti ir kitokių modifikacijų troleibusus, tačiau tai ir teliko planais dėl dabartinės miesto pozicijos. Taip pat tiesa apie įmonės „Lbus“ troleibusą, kurio, šiuo metu esančio Vilniuje, nemokamai išbandyti miesto valdžia nenori. Iš tiesų yra gaminamas ir paminėtas 24 metrų ilgio (200 keleivių talpos) Hess troleibusas – tai nėra montažas. Netiesa yra ir naktiniai viešojo transporto maršrutai – gal, anot valdžios, miestas per mažas, o gal nenorima konkurencijos taksi įmonėms?

Žinoma, nesigirdi apie tai, kad bus skiriama pirmenybė tvarkyti tas gatvių juostas, kuriomis intensyviai važinėja viešasis transportas. Iš tiesų buvo dėl taupymo atsisakyta ir šiuolaikinės eismo reguliavimo ir valdymo sistemos, kuri būtų sureguliuota ir valdoma taip, kad viešajam transportui teiktų prioritetą, o apie jos įrengimą savivaldybė net nekalba.

Kaip turbūt supratote, troleibusai „Amber“ nėra papuošti miesto herbu… ir tikimės, kad patikėję straipsniu, nevykote prie savivaldybės į naujos transporto strategijos pristatymą 🙂

One thought on “Apie netikėtą troleibusų atgimimą VilniujeО неожиданном возрождении троллейбусов в ВильнюсеAbout unexpected revival of trolleybuses in Vilnius

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *